311-es már akkor veterán wartburgunk szar volt, de mentünk vele, mert nem volt más. 12 litert evett és nem ment jól, de szerettük. Utána a 353-nak semmi baja nem volt pedig az volt legalább 10 éves. Apám megvette a testvére 120-as skodáját azon megtanultam autót szerelni.
Kuplung Bowden egyszer szakadt
Utána lett zsirozva az új aztán semmi gond nem volt
Nem emlékszem meddig volt még de minimum 10 évet
Sosem ázott be a gyújtás
A vizpumpára nem emlékszem volt e gond vele
10 liter megvolt de volt amikor összejött a 16 is
Amúgy én nagyon kedveltem diszkó járatnak ideális volt
Ja meg a gyári trafó volt egyszer szar 3 ből kettő kihalt de egy hengerrel is hazavitte magát
Utána Zsiguli trafók kerültek bele avval nem volt hiba
A megszakító volt kritikán aluli a többi elviselhető volt
meg a vízpumpa megadta magát, úgy csapágyasra volt képes megállni, hogy ledobta az ékszíjjat, mega kuplungbowden szakadt el 2 hetente, meg egy foltnyi sárba belehajtva az alaplap volt vizes amitől elment a 3-ból 2-ő henger és hosszan sorokhatnám az alap 10 literes fogyasztásáról meg már ne is beszéljek
a keleti blokkban a zsiguli volt az egyetlen ami a többihez képest tartós és megbízható volt
mondjuk nekünk a 353assal se volt sose nagy gebasz, ha nem lettünk volna lusták befaragni valami elektromos gyújtást akkor szinte hibátlannak lehetett volna mondani
a fényváltó relé ami tök béna volt miután megkopott hol váltott hol nem néha a 3.-4. kattintásra tudta csak átbillenteni
ezen kívül a kuplungpedálnál folyt be a víz, amit ismét gombokból meg lehetett volna oldani, de le lett cserélve egy zsigulira
Pár gyári konstrukciós hibát kijavítva sok bajom nekem sem volt vele, még az olajat sem ette, olcsó volt fenntartani, megkapott mindent és hajtottam is, de alapvető konstrukciója egy elcseszett valami volt.
Kis reszeléssel fel ment az, alu hengerfej, és ha már át kellett alakítani, akkor nagyobb szelepeket is belerakták egyből
Volt egy srác aki turbót rakott rá, állandóan szerelte, mert persze nem bírta a strapát, majd vett egy sima Opel Ascona-t ami jóval erősebb volt és szerelni sem kellett hozzá
81-től volt mindenféle és pár kivétellel nem volt gond a vízzel, megoldások közül ami jó volt a kiegyenlítőből egy palackba kivezetni a kinyomott vizet amit időnként visszaöntöttem a rendszerbe, de a király megoldás amit Laci is írt a vízpumpa cseréje volt az utolsó 130-as pumpájára mert az kevert a legtöbbet, meg lehet nézni milyen lapát volt a különböző verziókon minél erősebb motor ( nem volt nagy választék ) annál jobban hajlottak a lapátok. A 130-éval már egyik sem melegedett és nem nyomta ki a vizet.
Csak a Skoda 135 és 136 valamint a Rapid 135 és 136 bam volt alu hengerfej amikböl elég kevés készült. A 120, 125 és a 130 as Skodákban valamint a 130 as Rapidban vas hengerfej volt. Valamint a 120 as motorra nem volt jó az alu hengerfej, komplet motort szoktak cserélni Favoritból vagy Feliciabol. Több Skodám volt és soha nem volt problémám sem hengerfejrepedés sem melegedés tekintetében, csak rendesen karban kellet tartani és nem csapvizet önteni a hütörendszerbe.
Utána lett zsirozva az új aztán semmi gond nem volt
Nem emlékszem meddig volt még de minimum 10 évet
Sosem ázott be a gyújtás
A vizpumpára nem emlékszem volt e gond vele
10 liter megvolt de volt amikor összejött a 16 is
Amúgy én nagyon kedveltem diszkó járatnak ideális volt
Ja meg a gyári trafó volt egyszer szar 3 ből kettő kihalt de egy hengerrel is hazavitte magát
Utána Zsiguli trafók kerültek bele avval nem volt hiba
A megszakító volt kritikán aluli a többi elviselhető volt
mondjuk nekünk a 353assal se volt sose nagy gebasz, ha nem lettünk volna lusták befaragni valami elektromos gyújtást akkor szinte hibátlannak lehetett volna mondani
a fényváltó relé ami tök béna volt miután megkopott hol váltott hol nem néha a 3.-4. kattintásra tudta csak átbillenteni
ezen kívül a kuplungpedálnál folyt be a víz, amit ismét gombokból meg lehetett volna oldani, de le lett cserélve egy zsigulira
Kis reszeléssel fel ment az, alu hengerfej, és ha már át kellett alakítani, akkor nagyobb szelepeket is belerakták egyből
Volt egy srác aki turbót rakott rá, állandóan szerelte, mert persze nem bírta a strapát, majd vett egy sima Opel Ascona-t ami jóval erősebb volt és szerelni sem kellett hozzá