Később volt nagyobb vízpumpa is. Nem a gyári kialakítás volt a legfőbb baj, új korában nem forrt fel. Mindenki töltötte bele a csapvizet és eltömődtek a csövek és a hűtő.
Tudod miért jó a kerekes kút? Oda tolod ahol víz van
a fabiaban is volt ez a retek motor sokáig. Az volt a különbség hogy a 120-as már 120 alatt is forralt a fóbia 140-nél. A régebbi 110r viszont kisebb hűtővel sose forrt fel. A 120l télen is forralt, emlékszem hógolyót tettünk a kiegyenlítő tartályba. Később motor és teljes hűtőrendszer csere után megjavult.
Az öntöttvas hengerfej nem szerette a hirtelen hőváltozásokat. (mint pl. a kora tavaszi felmelegedés )
Bármitől képes volt elrepedni. Azt a kocsit még tényleg álló helyzetben kellett melegíteni.
Alu hengerfejjel már nem volt ilyen baja, de azt meg nehéz volt szerezni, mert a Skoda Rapidban, meg a 130-asban volt csak. Aztán később amikor kijött az első újkori Skoda Favorit, annak a hengerfeje is jó volt a 120-asra, csak ki kellett várni hogy a bontókban megjelenjenek.
De, volt kettő is (120L) - mindkettő rendszeresen felforralta a vizet, csinálhattam én azzal bármit.... Hónapokig tökéletes volt, utána egyszer csak (sík úton, kora tavasszal!) csak felforrt a dögje. A Skodrik után - bár először egy még öregebb Civicet vettem, majd öreg Renault-okat - soha nem kellett a vízhőfokkal foglalkoznom...
Minél nagyobb a zenekar annál kevésbé, a legtöbb hangszer alig játszik az egész mű alatt, kevés van amelyik sokat és mikor épp nem játszik a karmestert figyeli, hogy mikor lépjen be mert ugye neki csak a saját szólama van meg kottán a többieké nem és az összehangolás a lényeg, azé' kell az a zilált hajú őrült tekintetű figura. Persze van a rutin amivel egy kétórás előadáson a ritka zenész kissé el is pilledhet ha időben felébred és belép.
Pedig van szerepük nem is kevés, amit a koncerten előadnak nem tűnik annak, de magát a mű előadását ők hozzák össze, ha minden csak a zenészekre lenne bízva és a kottákra akkor egy kakofónia lenne az előadás, a karmester koordinálja az egészet, van róla némi képem, játszottam szimfónikusban egy keveset. Ettől még viccesek.
A zenészek nagy része a kottát nézi, nem a karmestert. No meg a többi zenészt hallja egyébként is, azonkívül minden zenének van egy üteme ami nem ugyanaz egy gyász-zenénél, mint egy győzelmi menet zenéjénél. De lehet, csak a legyeket zavarja onnan.
Tudod miért jó a kerekes kút? Oda tolod ahol víz van
A 120-asnak meg előre tették és ahhoz már elég határeset volt a vízpumpa.
Bármitől képes volt elrepedni. Azt a kocsit még tényleg álló helyzetben kellett melegíteni.
Alu hengerfejjel már nem volt ilyen baja, de azt meg nehéz volt szerezni, mert a Skoda Rapidban, meg a 130-asban volt csak. Aztán később amikor kijött az első újkori Skoda Favorit, annak a hengerfeje is jó volt a 120-asra, csak ki kellett várni hogy a bontókban megjelenjenek.