Tudod mikor igazán bosszantó a Clio Start-Stopja?
Hazaérkezek, megállok a ház előtt hogy kinyissam a kocsikaput. Ahogy kiveszem üresbe, azonnal lelövi a motort. Amint kinyitom az övet hogy kiszálljak, vissza indítja, vaze! (Ha az övet előbb csatolom ki, mint ahogy - üresben - felengedem a kuplungot, akkor nem áll le).Őrület! Ezért kapcsolom ki szinte mindig.
Az új Suzukik még ilyenebbek: az enyém csak akkor áll le, ha tényleg ÁLL a kocsi, váltó üresben és kuplung felengedve. (Öv becsatolva, ajtók zárva, stb. értelemszerűen)
Az új Swift már 15 km/h haladási sebesség alatt (megállás előtti gurulás) lelövi a motort, ha kiveszed üresbe.
Aztán ha nem akarod nem is állítja le magát. Szerintem egy rohadt jó dolog, egyrészt ha nem akarom hogy leállítsa magát akkor nem teszi ha meg úgy van leáll én meg elengedek mindent.
Megyek mint állat (motor és turbó tűzforró), valami forgalmi fennakadás (vagy baleset) miatt meg kell állni, ez meg lelövi a motort. Azonnal, késedelem nélkül.
Mégis mi a jó benne ? Állítsa le az anyját ne a kocsimat. Ennél már csak az audinak az jobb hogy ha nem vagy bekötve és kinyitod a vezetőajtót, leáll az a szar.
Tán csak tudom hogy mit csinál a xarom - nem véletlenül kapcsolom ki országúti menetben mindig.
Rövid városi utakon nem akkora gond, mert többnyire nem elég töltött az akksi ahhoz, hogy szopasson (keveset járok a kocsival). Országúton viszont van ideje teljesen feltöltődnie.
Annyira mégsem vagy műszaki ember. Ugyanis a start-stop rendszerekkel ellátott autóknál ezeket figyelembe veszik, ha az az autóra káros hatással van akkor egyszerűen nem lép működésbe. És nyugodt lehetsz, a kenés is megoldott.
Műszaki emberként erős ellenérzéseim vannak azzal kapcsolatban hogy egy tűzforró benzines turbómotort visszahűlés nélkül leállítsak, majd - 10 másodperc múlva, amikor a lámpa zöldre vált - kellő olajnyomás nélkül, padlógázzal kilőjek vele. Hogy ne tartsam fel a sort mögöttem.
Igaz hogy keveset autózom, de 10-15 évig generáljavítás nélkül szeretném használni a járgányomat. A bébifókák nem az én kocsimtól, hanem a 20 éves, évente 40 ezret guruló füstokádó dízelektől fognak megdögleni....
Csak az, hogy egy faszság 🙁 működhet az elv egy hibridnél, ahol a 40 LE-s villanymotor indítja a benzinest, de ahol a hagyományos rendszerű motor-önindítót "erőszakolták" meg, na az szörnyű.
persze hogy stop-start, hisz előbb mindig leállít, aztán indít 😅 de valamiért mégis amúgy mondja mindenki. Én rövídítettem SS-nek, de annak valamiért rossz a csengése egyeseknek... 🤔
Hazaérkezek, megállok a ház előtt hogy kinyissam a kocsikaput. Ahogy kiveszem üresbe, azonnal lelövi a motort. Amint kinyitom az övet hogy kiszálljak, vissza indítja, vaze! (Ha az övet előbb csatolom ki, mint ahogy - üresben - felengedem a kuplungot, akkor nem áll le).Őrület! Ezért kapcsolom ki szinte mindig.
Az új Swift már 15 km/h haladási sebesség alatt (megállás előtti gurulás) lelövi a motort, ha kiveszed üresbe.
Rövid városi utakon nem akkora gond, mert többnyire nem elég töltött az akksi ahhoz, hogy szopasson (keveset járok a kocsival). Országúton viszont van ideje teljesen feltöltődnie.
Igaz hogy keveset autózom, de 10-15 évig generáljavítás nélkül szeretném használni a járgányomat. A bébifókák nem az én kocsimtól, hanem a 20 éves, évente 40 ezret guruló füstokádó dízelektől fognak megdögleni....
újabban már nem ilyen egyszerű a butítási folyamat
Becsszó.... 😄
persze hogy stop-start, hisz előbb mindig leállít, aztán indít 😅 de valamiért mégis amúgy mondja mindenki. Én rövídítettem SS-nek, de annak valamiért rossz a csengése egyeseknek... 🤔