Hát igen! Kinek mire van igénye, ill. pénze! Sajnos manapság a második a döntő szempont!
Bár az ARATA sem annyira drága! Egy full titánium rendszer annyiba kerül, mint máshol egy komplett rendszer acélból! Az árkülömbségből (akrához képest) még futja egy AGV Rossi replicára! Nem elhanyagolható szempont!
Hát ebben teljesen igazad van, nekem abban mutatkozott az hogy sok üzemanyagot kap a motor helyenként, míg nem volt fent a beállított power commander, erősen kormos volt a kipufogó vége. De ez egy PCIII USB egy beállítással megoldotta és a motor is sokkal jobban megy, mert mindíg optimális mennyiségű űzemanyagot kap, se többet se kevesebbet.
1.Csak úgy mondom, h a Sport Rider mérései szerint R6-on a Micron az Arata dobot elkente teljesítményre, lásd alább a topikban.
2.A Micron is gyárt full titánium dobot, sőt a Serpent rendszer a legmodernebb varratnélküli húzott technológiával készül szal könnyű és jó.
Nem mellesleg mikor Kecskeméten voltam szervizen, a Papp Lacit kérdeztem aztá mondta, h Kalivoda (akkor még Japán Motor Kft.) mérései szerint a Micron cuccok több lovat hoznak a konyhára a Suzukikon, mint a Yoshimura kipufogók.
Szal azért annyira nem szar az, bár kétségtelen az Arata csak csúcsminőségű dobokat csinál de azért a Micron kínálatából is tudna az ember olyat mutatni ami méltó versenytársa lenne.
Szarvason egy ZX10R-en láttam egyszer egy kurva szép Micron full titánium rendszert de sajnos azt a dobot nem találom a netes kínálatban, pedig kisebb ovál volt gyönyörű enyhén belilult varratokkal.
Srácok!
Injektoros motoron a tuning kipufogó cserével kezdődik és jól programozott Power Commanderrel folytatódik.Nyitott pufogónál több gáz áramlik át a rendszeren és hozzá kell állítani az üzemanyagot.Óvatosan kell bánni ezzel.A kipufogó cseréjével a motor tulajdonságai is változnak!
Hehe! Ez jó! Hát igen, ha már dobcsere akkor legalább könnyebb legyen mint a gyári! (ami ugyebár már sok esetben a gyárinál is titánium).
Volt szerencsém az egyik motorkiállításon a kezemben tartani egy Arata titán dobot. Hát mit mondjak, pille könnyű!!
Arata Titánból gyártja a csöveket amelyek jóval könnyebbek mint az rozsdamentes acél, amelyből a Micron is készül. A rozsdamentes előnye csak az hogy oda lehet fogatni bármit hűtőmágnessel!
Van carbon dobjuk is? (carbon buzi vagyok) Megnéztem a neten, de nem nagyon láttam róla képeket, tudsz valakit akinek ilyen van?! A képeknek sajna nem sok köze van a valósághoz!
Egy barátom mondott a Micron-ra egy jó hasonlatot, de azt most nem közölném.
A Kawánál ahol vettem az enyémet ott is árulják a Micron-t, feltették a ZX6-ra, majd feltettek egy Arata slip on-t és azt mondták, hogy az Arata jobb, erőssebb a gép.
Micron hangra isten(komolyan, Z750-en hallottam...durva, üvöltős, ropogós szal kafa ), teljesítményre isten és az ára is jó! Nekem az az egy bajom van vele, h némileg nagydarabnak látom és nem tetszik a két végén a gumitömítés. És a színezettekkel óvatosan kell bánni mert festve vannak ami hamar repedezik, kopik a felfogatásoknál. Legalábbis ezt olvastam és hallottam több helyről is, mondjuk ha az Ebay-en nézelődik az ember, ott is látni az eladó színes Micronoknál a festésbibit. De egyébként sztem sirály dobok. Lásd Sport Rider teszt, ahol R6-on az összes dobot elkente teljesítményre.
Két hete voltam kint az Euro-Ringen, a Honda nyíltnapon. Két gépen is láttam Aratát (zx636 és cbr600rr). Nagyon jellegzetes a hanja: mély és magas fordulatszámon sem vékonyodik el. Valóban minden egyéb rendszert elnyom a hangja! Megnéztem a boxban közelebbről is, kiváló minőség nagyon tetszik! Meghallgatnám nagyobb gépen is!
Találkoztam egy nyiltnapon egy Yosi tulajjal, de nem volt már annyira büszke mikor meghallotta az Arata-t! A neten található hangminták többsége nem adja vissza a valóságot. Szerintem fussunk össze valahol aztán majd meghalgatjátok! Mit szóltok??
Danny az keréken lett mérve. A kis eltérések nem nagy dolgok, mert ugye 2 mérés nem lehet sosem egyforma, ráadásul lehet nem is ugyanazt a fékpadot használják.
A Twobros értékei sztem 1ébként fedik a valóságot, nagyjából ennyit mérnek a "05-ösöknek. A 120 ló viszont azzal a D&D dobbal nonszensz!
Hááát, az a 119LE hátsó keréken elég érdekes lenne... bár attól függ, mennyit mértek gyárilag, mert a a Two Brothers dynomérése szerint a dupla dobjukkal 117,5LE az új ZX6 (gyárilag meg 113,5LE-t mértek).
Csak azt nemtom, hogy ez kerék-e vagy főtengely.
Yoshi RS5 636-on, ennél hangosabb motorra nem kell, 600RR-en élőben is hallottam is elég hangos pedig én odavagyok a hangos, mély dobokért.
http://www.i-hacked.com/atot/05_ZX6R_rs5.wmv
Arról nem beszélve, h a dobok kezdetben mindig kicsit halkabbak majd ahogy szépen kezd kiégni a gyapot egyre durvábbak...kábé 500-1000 km kell egy kis kellemes hangosodáshoz, majd 15-20000 körül lehet újratömni. Legalábbis Akrapovicot hallottam párat és ott kábé ennyi km után kezdett kissé repedtfazekas és kurva hangos lenni.
Hát majd ha látok több tulajdonost a külföldi fórumokon, akiknek egy sima slip-on dobbal 120 lovat mérnek keréken, akkor majd elhiszem ezt a D&D értéket.
A Sato 119 hátsó keréken mért értékét ha jól emléxem Dan Kyle amcsi tunyingmester mérte PC-vel optimalizálva.
Nah ahhoz képest tessék megsassantani a D&D kipufogó képét(topik közepe felé):
http://kawiforums.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=28902
De beszúrok még egy képet, ott is látszik a keresztbefutó kipufogócső, amikre a 2 dob csatlakozócsövei derékszögben vannak ráhegesztve. Nah ha ezzel a kialakítással 120 lovat kihoz keréken, hát esküszöm helyben.....mindenkinek ezt fogom ajánlani! :))
Valamennyivel drágább mint a többi, de azok amelyek olcsóbbak azoknak a minősége is olyan. Mielött eldöntöd milyet veszel, mindenféleképp nézd meg, halgasd meg, az nem kerül semmibe!
Bár az ARATA sem annyira drága! Egy full titánium rendszer annyiba kerül, mint máshol egy komplett rendszer acélból! Az árkülömbségből (akrához képest) még futja egy AGV Rossi replicára! Nem elhanyagolható szempont!