Erre a kérdésre várok 2 éve :) Látom már próbálkoztak néhányan, de akkor megpróbálok válaszolni a kérdésedre. Milyen a Daytona? Csak azt tudom mondani, hogy izombrutálvadállat és imádom! Nekem 6 éves szerelem volt, mikor megvettem, bár mivel nagyon ritka, ez volt az első Daytona, amit élőben láttam, de mikor az előző gazdája kitolta a garázsból, majdnem a gatyámba élveztem. Mit kell róla tudni? Ha érzelemmentesen kezelem a dolgot, azt kell mondjam igazi 600as sportmotor. Könnyű, kezes, jó fék, jó váz, jó futómű, szépen néz ki, bár ez szubjektív. Ugyanakkor azt kell mondjam, meg ugye a mindenféle tesztek is azt bizonyítják, hogy egy fél paraszthajszállal jobb, mint az évjáratában a konkurencia. Na mármost pályán se igazán, de utcán nem a számadatokból motorozunk, hanem a valós világban. Jobb a Daytona? Hát, ha most rámondom, hogy igen, akkor itt terem rögtön 20 megmondóember, hogy nekem bizony a k*** anyámat, meg amúgy is hülye vagyok. Jobb? Talán, aki próbálta, az tudja milyen, aki nem, nem, de én akárkinek adtam oda, erősen elismerő és meglepődött arccal szálltak le róla, és kérdezgették, hogy ez most így komolyan így megy, megy így csinál? Igen, úgy. Általában a blokkon vannak meglepődve. Ültem sornégy 600on, 10 ezer alatt semmit nem csinál. Ültem 1000 sornégy nakeden, megmondom őszintén, fasza nyomatékos volt, de nem tudtam volna megmondani, hogy melyik húz jobban alulról. Más érzés a 3 henger, valahogy pont a középút a 2 és a 4 között. A legjobb érvem: a Bükkön lazán átmegyek negyedikkel. Bessik a mutató 6ig, 5ig, néha 4 ezerig. és? Pici gáz és röhögve-hörögve kihúzza magát kérdés nélkül. Próbálj meg egy sornégy 600zal 4ben 5 ezerről kigyorsítani. Nem mondom, hogy rosszabb a sornégy, másabb. Beszélnek a gumikötél effektről, tudod, mikor a 600on ráteszed a gázt kanyarból kifelé, aztán... aztán... aztán... aztán... és végre megindulna, mielőtt pont fékezned kéne a következő kanyar előtt. Vagy marad, hogy tizensokezren visítasz mindenhol. Na nekem ilyen nincs. 2 helyett 3ban, vagy 3 helyett 4ben hagyom, nincs gumikötél, kitol a kanyarból és kész. Marha jól jön ez a picit nyomatékosabb blokk a való világban, viszont azt nem kell elfelejteni, hogy ettől még egy bolond 600as. Sportszűrővel-dobbal 130 lovam van, tehát teteje is van ám szépen, ha rajtafelejtem a kezen a gázon és átlépjük a 9 ezret, igencsak nyújta a karom, na ott már nagyon bolond :D Vérbeli sportmotor, mint a sebész-szikével, úgy lehet vele karcolni. Még egy kis számadat, a gyári menetkész tömege 191 kiló, no mármost a gyári dob 11 kilót nyom fent a kakasülő alatt, ezt lecserélve képzelheted, hogy milyen hatással van a kezelhetőségre a fele olyan tömegű nyitott cső. Tehát menetkészen sztem most olyan 186 kiló körül lehet, amit érzek is, mert a garázsban jószerivel dobálom be a fel mellé, meg el onnan. És ha már nyitott cső, a hang megint csak szubjektív, én bele vagyok szerelmesedve ebbe is többek között, de a tripla wartburg hörgés a nyígós vezérléssel párosítva valami fenomenális. Érzelmek: szerintem ez már világos :) Imádom és még annál is jobban imádom, 6 éves szerelem volt, de még jobban meglepett, hogy mennyire jó a valóságban. Kényelem: ne ezzel menj horvátba nyaralni. A múlt szezon mondhatni záró hétvégéje 2 nap alatt több, mint 600 km volt, hazafelé már kínszenvedés volt a vége, mindenem kurvára fájt. Napi 200 még sima ügy, ha valaki megszokta a sportmotort, de azért annak a végére is már bajos leszel itt-ott. Csapatni való, szerpentinre, pályára, csikicsuki utakra, ott teljesen jó. A halál az, amikor a végtelenségig kell menni egyenesen, na ott aztán rögtön elgémberedek rajta. Arról meg ne is beszéljünk, hogy a 40es táblás 5 kilométeres falvak mit művelnek a nyakammal :D Nem túragép na, nem is arra vettem :) És végül tudom-e ajánlani? Igen, nagyon határozottan igen. Nem vagyok Triumph fanatik, vannak a gyár történetében jobb és rosszabb modellek-évjáratok, de Daytona fanatik viszont erősen vagyok. Élvonalbeli teljesítményt keresel kicsit más formában? Vonz a szokatlan, ismeretlen, egzotikum? Akkor ez a te motorod. És a végére a megbízhatóság, nézzük mi kell hozzá 2 év alatt: benzin, olaj+szűrő, levegőszűrő, gumi, fékbetét, akksi. Asszem ezzel mindent elmondtam, 2 éve pöccröff, mint az óramű.
No ez azért nem lett rövid, de végre már tudtam ömlengeni egy kicsit :D Nagyon jó motor, nincs vele baj, iszonyat mit tud teljesítmény terén, és még a szívemet is mindig megdobbantja, van lelke. Csak ajánlani tudom. Nem tudom merre vagy, de ha meg akarod esetleg nézni, akkor Miskolc környékén össze tudunk futni, feltéve, hogy már felhoztam otthonról és jó idő van. Bármi kérdésed van még szólj és nagyon szívesen válaszolok.
Hello! Én mindenképpen megyek! 2 fő ugye és egy motor. Úgy alakítom, hogy ne jöjjön közbe semmi, de ezt már tavaly augusztusba eldöntöttem, hogy ha törik ha szakad megyek. Szóval részemről biztos a dolog!!!
Ákos! A daytona urva jó cucc, nem jön szembe, mégiscsak jól néz ki a többit a többiek leírták. ja és viszonylag magas építésű motor, én 170 cm vagyok és pipiskedni kell hogy leérjek. anno nekem is opció volt,de tovább tanultam...
Figyu! ha parassán a kávézótól indulásnál - ahogy lemegyünk az útra- a padkán nem ült fel az enyém (nyomozatilag) hasidom ügyben akkor sehol nem fog szóval no para és verjétek a dobot,mert kell a jó idő.... rajtam is kezd úrrá lenni a harci idegesség gurulhatnánk már
Na jó akkor egy kérdés?
Ha tesztem fel a hasidom konzolokat nem gond, ha azt az egy-egy csavart kiszedem majd vissza?
Nem tudom pontosan minek a házán lazítom fel a csavarokat.
Talán a kuplungházból 1, váltóház 1. stb.
???
Ja szar se történik.
Azt hittem Vitka is hozzászól Ákos kérdéséhez.
De el van tűnve mint a szürke szamár...
Ha eláll az eső és sikerül normális időpontot egyeztetnem, irány a gumis.
Ma telefonált a fényező, hogy kész a hasidom, már csak a tartó konzolokra kell várnom.
Szia Ákos! Örülnénk ha csatlakoznál a Triple csapathoz! A kényelmet azt felejtsd el a Daytonánál, ízig vérig kőkemény sportmotor. Készítsd a csuklód, a hátad, és a nyakad Viszont ahogy Oszi is mondja ha felmész szerpentinezni valahová akkor nem kell minden kanyar előtt 1esig visszapakolnod a váltót. És a legkönnyebben kezelhető 600as sportmotor. Úgyhogy ha tényleg sportmotort keresel, nem jársz rosszul ha a Daytonát választod.
Szia Ákos!
Közülünk egyedül Vitkának van Daytona-ja. Ő tudna érdemben nyilatkozni.
Ami érdekesebb tény, hogy mint 3 hengeres erőforrás teljesen más fordulatszám tartományban dolgozik mint a 4hengeresek.
Szóval nem kell nyélgázon visíttatni a tempós haladáshoz. Ez persze szubjektív.
Érdemes lenne kipróbálnod egyet, hogy érezd a különbséget, ami nem mindenkinek tetszik.
No ez azért nem lett rövid, de végre már tudtam ömlengeni egy kicsit :D Nagyon jó motor, nincs vele baj, iszonyat mit tud teljesítmény terén, és még a szívemet is mindig megdobbantja, van lelke. Csak ajánlani tudom. Nem tudom merre vagy, de ha meg akarod esetleg nézni, akkor Miskolc környékén össze tudunk futni, feltéve, hogy már felhoztam otthonról és jó idő van. Bármi kérdésed van még szólj és nagyon szívesen válaszolok.
Jol fog kinezni a piros speed hasidommal :)
Ha tesztem fel a hasidom konzolokat nem gond, ha azt az egy-egy csavart kiszedem majd vissza?
Nem tudom pontosan minek a házán lazítom fel a csavarokat.
Talán a kuplungházból 1, váltóház 1. stb.
???
Azt hittem Vitka is hozzászól Ákos kérdéséhez.
De el van tűnve mint a szürke szamár...
Ha eláll az eső és sikerül normális időpontot egyeztetnem, irány a gumis.
Ma telefonált a fényező, hogy kész a hasidom, már csak a tartó konzolokra kell várnom.
Közülünk egyedül Vitkának van Daytona-ja. Ő tudna érdemben nyilatkozni.
Ami érdekesebb tény, hogy mint 3 hengeres erőforrás teljesen más fordulatszám tartományban dolgozik mint a 4hengeresek.
Szóval nem kell nyélgázon visíttatni a tempós haladáshoz. Ez persze szubjektív.
Érdemes lenne kipróbálnod egyet, hogy érezd a különbséget, ami nem mindenkinek tetszik.