Bundybaby:
Ha életed első motoros kétkerekűjéről van szó, akkor biztos halál, bármelyiket választod ezek közül :) Kezdeni legfeljebb 50 lóerős motorral szoktak/érdemes, ezek mind 120 fölött vannak, természetesen a Kawasaki a legerősebb, ugye, 136 éppen ;)
Szóval ha kedves az életed, maradj 1 évig 50 lóerő alatt, ha még soha nem motoroztál.
ha esetleg túl vad lenne akkor mindenképp érdemes Megvárni a KAwasaki ER6N modelljét ABS-el is leeht majd kapni emg idommal is! jo kis beklépő modell! 650 ccm és ugy 70 LE lehet..
ha a ZX6R felé húz a szived szerintem ne tétlenkedj! baromi jó motor (nekem ilkyen van) és nagyon de nagyon tudom ajánlani:) KAwasaki, nem vitás!!
és ebben van a legtöbb paci
Valami hasonló segítséget szeretnék, illetve tanácsot.
Pár hónap múlva szeretnék venni egy mocit, de egyenlőre viaskodnak bennem a gondolatok, és a tapasztalatok. Ezért szeretnék ismereteket, és még több infót beszerezni, hogy a döntésem király legyen.
Első motor lesz, 600-ast szeretnék. A motor tipúsa az ami bennem a legnagyobb vívódást előidézi. Ugyanis a Kawasaki ZX a kedvencem, de még soha nem mentem vele. Suzuki GSX-R a másik, azzal mentem is, és tényleg ott van a vas. Nézegettem a Yamaha R6-ost is, de arról aztán tényleg semmit sem tudok.
Szóval jöhetnek tanácsok, vélemények, ami csak belefér. Erősek elsőre? Nem meghalni szeretnék, hanem élvezni a motorok adta lehetőségeket...
A vízhőfoka tök normális, ez az üzemi hőfoka. A hűtőventillátor is maj csak 104-110 fok körül kezd majd beindulni. A hőblombája általában a hűtön szokott lenni, de már láttam a hengerfejen is. Don"t worry... A rezgés vmi féle elszabadult, lelazult alkatrész lehet, nem feltétlenül kell belül lennie. De ha hangos és aggódsz, usgyi dokihoz...
Sziasztok.
Most vettem egy 2000-res 929RR-t és érdekelne hogy mi a normális üzemi hőfoka ezeknek a gépeknek (esetleg befolyásolja-e hogy amerikai), mert nekem nagyon gyrsan felmelegszik (a mérő szerint) 90-100 fokra. Esetleg a mérő nem a vízhőfokot hanem a motor hőmérsékletét méri??????
És 4000-es fordulaton berezonál eléggé és a kipufogódob és a gyűjtőcsőbe lévő szelep között eléggé zörög (mintha vmi szétesett volna a kipufogóban)
Megnéztük a dobot de semmi nem lötyög benne, és a víz is rendbe van, úgyhogy nemtom hogy ezek normálisak vagy nem.
Légyszi írjon nekem vki akinek ilyen mocija van.....
Köszzi
bocs, gyors leszek. Előlről majd csinálo képet neked, csak el vagyok kapva kicsit. A gépben 18000 kmvan. a blokkhoz mint említettem még nem lett nyúlva. így a vezérlánchoz + a feszítőhöz sem. Az irányáron még nem gondolkodtam. Éves szinten amúgy kb 5000/negyedév a biztosítás, azt ennyi. Ahogy néztem a piaci ár 1 100 000 és 1 300 000 közt mozog. valami ilyesmire gondolnék én is. pl.: 1 150 000 irányárnak. erről mit gondolsz? A gép nagyon penge. és nagyon szép. Valamint a 7 évéből eggyet állt. Ami az élettartamra ugyebár nagyon jó hatással van. így mondhatnánk, h csak 6 évet volt használva. írj! Na tsá!
Hi GSX-R400! Köszi a tanácsot, sokáig zxr400-ban gondolkodtam, mert egyetértek abban, hogy remek kis gép! Csak megnéztem párat, és mindegyik kiábrándító volt valamiért! Szerintem Te is tudod, hogy nagyon nehéz kifogni a jó 400-ast! És nem akarok úgy járni, mint a mostani CBR 250-emmel, hogy többet ültem mellette, mint rajta! (Csapágyak, hajtókar, karburátor...) Inkább veszek egy nagyobb, stabilabb gépet, és "ujra"-tanulok motorozni! Csak motorozzak!!!!
Te döntöd el, milyen gépet veszel, ez rendben van.Látom, gondolkozni fogsz vezetés közben.De az esetleges baleset nem csak az önkontrollon múlik. Ha nem tudod kezelni a gépedet egy nem a Te hibádból bekövetkező veszélyes helyzetben, akkor semmit nem ért az önkontroll. Hallottam már csúnya történeteket a nem megfelelő motorválasztásból adódóan....Szerintem kicsit még gondolkozz!
Hali zxr400!
Ha adhatok egy tanácsot, akkor kezdőként a nevedhez méltó motort vegyél! Az egy tuti motor, és talán nem kell annyi időt szenteljél a jógára.
Szia Leslie! Köszi a jó tippeket, és infókat! Egyetértek abban, hogy a motorozás kedvtelés, és élvezni kell, nem megdögleni rajta! Azért kérdeztem meg ezeket, hogy tisztában legyek a motor képességeivel, nehogy melléfogjak! Természetesen nem a legfontosabb dolog az egykeró, de osztom JaB véleményét is! Van, hogy az ember bekattan,...
De mivel én még elég kezdő vagyok, asszem jógázok egy kicsit előtte!
Mondhatni, hogy egyből a mélyvízbe ugrok, így elsődleges cél az életbenmaradás, és a motor karcmentes állapotának megőrzése! Önkontroll! Ennyi az egész! Remélem!
Kösz mégegyszer!
Csá Mindenkinek!
Látom senkinek nincs zzr400-a . Ami nem csoda, hiszen csak amcsi, vagy japó van belőle. Kér, pedig lettek volna kérdéseim. Pl: azt mondják több helyen, hogy az természetes, hogy a mésik utcában is hallják, ha 2-esbe rakom a gépet. Nagy, hangos mechanikus kattanás. Állítólag ez a Kawánál ilyen, és ha megzöldülök se lesz csendes a váltója. Legalább is a szervizben ezt mondták. Mondjuk nekem igy is tetszik, de tényleg hangosak ezek a váltók gyárilag? Mármint a Kawasakié
Csak szerény(en)! Persze Köszönöm!!! És ha belegondolok, hogy anno majdnem Kawát vettem... De kár elmélkedni a múlton és a mi lenne ha ... lett volna vagy lenne...
Végül is a váltómechanika miatt lebeszéltek többen is a gyönyörű VAS-ról.(?)
Igen! Vannak a jóarcok, akik melléd állnak egy Trabant601S-sel és (mint a 206-os Peugeotreklámban kikönyökölve)közlik gyorsulási kényszerüket... De valóban hemzseg a sok fa*zkalap, kik nem bírnak magukkal és néha még a saját puccos BMW-jükkel sem... És a tudat, hogy jól megalázd az öntelt arcát és az istentudja honnan beszerzett önbizalmát. No, egy többezer oldalas tanulmányt lehetne e témáról írni, így befejezem, hisz ezek olyan dolgok, miket szinte minden motoros átélt és tapasztalt.
Talán a jóga. De milyen dolog az amikor tegnap is megyek a városban és egy mondeos gyerek elcsapat mellettem 100-al. A csaja mellette, és mikor elém kerül visszaáll 50-60-ra. Hááát most mit mondjak csak rányomtam már a feszítős gyerekre egy karikát kilótízzel... Na jó nem de azért én is megmutattam neki. Nem látják a az erőfölényt amikor ilyet csinálnak vagy tényleg csak a feszítésre megy ki a dolog.
Mikor nekem 50-esem volt és szépen mentek 50-el az ezres gépekkel a városban. Símán elzúzhattam volna melletük 50-nél, de látva mivel vannak ilyen meg sem fordult a felyemben. Na erről ennyit.
Szép gondolatok ninjakiller! De! Magamból kiindulva(ami szerintem nem egyedi példa) elég egy kicsi momentum néha még a provokációnak is bedőlhet az ember és végigszántja a várost, lakott területet. Nem tudom, hogy lehet a fejben mélyen tudatosítani, hogy néha ne boruljon el az ember agya?! Jóga???
Ezzel 110%-ban egyet kell értenem. Mivel az én 600-asom 96-os így a súja is felette van a 200-on. Ami biztos, hogy stabilabb, jó túrázni, meg a kezdőknek én is jobban ajánlok ilyen motort. A lengéscsillapítók beállításával kapcsolatban én is engedtem lejebb az elejét és emeltem a hátulját... Sok próbálkozás után végre most úgy érzem tökéletes az én paramétereimhez.
Igen és hogy motorozni élvezetből motorozzunk. Néha rajtam is eluralkodik a kapkodási láz, de MINEK meg városban ááá. Kint lehet húzni pláne ha ismered az utat. Én ismert utakon nagyon szeretek döntögetni belátható utakon, nem kifelyezetten a mátrában.- veszélyes és senkinek sem hiányzik egy baleset ami lehet nem csak a szezont, de még az életedet is tönkre teheti. Megéri egy kanyarért, vagy 3 percért a városban.
Kezdőként egy dolgot tennék (tettem; azt meg most sem mondanám, hogy már tudok és nem vagyok kezdő): sokat olvastam vezetéstechnikáról. Sajnos ez főként angolul férhető hozzá. Annyit azért javasolnék, hogy _ne legyen_ szükséged hirtelen manőverre balfasz miatt. Nem a sorok között és nem lakotton kell sietni, hanem ott nyugisan haladj. Lakotton kívül jelentősen kisebb a veszélyforrások száma.
A ZX nagyobb tömege egyáltalán nem teszi lomhává a gépet, a stabilitását pedig növeli. Gyorsnak lenni? Ehhez a futóművet a súlyodhoz, az útviszonyokhoz és a vezetési stílusodhoz kell beállítani és "tudni" sem árt.. Sose a sebesség miatt fájjon a fejed: a motorozás a kedvtelésed, nem? Akkor ne támassz felesleges elvárásokat, olyat mint pl.: gyorsnak lenni, nagyot dönteni, térdet lerakni, egykerekezni, stb. , hanem élvezd. Sose utánozz másokat. Szerintem nagyon kezes a futómű, igaz, állítottam rajta, mivel a cimborám (akitől vettem) kb 20 kg-al nehezebb, így olyan kemény volt a rugózás-csillapítás, hogy rossz úton beszitált az eleje, ill. a hátsó kerék kipörgött a legtöbb útegyenetlenségen. Legutóbb pedig a fordulékonyságát növeltem meg (eleje leenged, hátulja felemel). Fordul, majdnem olyan könnyedén, mint a biciklim, amivel dolgozni járok.. Az elejét nem dobálja fel eszement módon, főleg az imént említett beállítással, tehát véletlenül nem áll kerékre..
Biztosítás és súlyadó: hely/cégfüggő dolgok, nekem a kötelező kb. 23-25eFt évente, a súlyadó pedig még nem jött ki (a GPZ500S-re 2400 volt évente).
Bocs a sok dumáért, e téren (is) körülményes vagyok.. :)
Nem azért mondom, mert nekem zx6r-em van, de azok a kis idegbeteg gépek a kedvenceim, de én is lecserélném a gépemet egy zx7r-re, a 9-es már annyira nem tetszik. Csak sajnos nincs kess pedig előbb utóbb nekem is zx7r-em lesz. Ja tényleg szép a motor.
Ha életed első motoros kétkerekűjéről van szó, akkor biztos halál, bármelyiket választod ezek közül :) Kezdeni legfeljebb 50 lóerős motorral szoktak/érdemes, ezek mind 120 fölött vannak, természetesen a Kawasaki a legerősebb, ugye, 136 éppen ;)
Szóval ha kedves az életed, maradj 1 évig 50 lóerő alatt, ha még soha nem motoroztál.
és ebben van a legtöbb paci
Valami hasonló segítséget szeretnék, illetve tanácsot.
Pár hónap múlva szeretnék venni egy mocit, de egyenlőre viaskodnak bennem a gondolatok, és a tapasztalatok. Ezért szeretnék ismereteket, és még több infót beszerezni, hogy a döntésem király legyen.
Első motor lesz, 600-ast szeretnék. A motor tipúsa az ami bennem a legnagyobb vívódást előidézi. Ugyanis a Kawasaki ZX a kedvencem, de még soha nem mentem vele. Suzuki GSX-R a másik, azzal mentem is, és tényleg ott van a vas. Nézegettem a Yamaha R6-ost is, de arról aztán tényleg semmit sem tudok.
Szóval jöhetnek tanácsok, vélemények, ami csak belefér. Erősek elsőre? Nem meghalni szeretnék, hanem élvezni a motorok adta lehetőségeket...
Köszi előre is!!!
Ciao!
Véleményt szeretnék kérni HONDA CB 500-ról (1995-ös).
Vásárlás előtt állok, kezdő moci...
Most vettem egy 2000-res 929RR-t és érdekelne hogy mi a normális üzemi hőfoka ezeknek a gépeknek (esetleg befolyásolja-e hogy amerikai), mert nekem nagyon gyrsan felmelegszik (a mérő szerint) 90-100 fokra. Esetleg a mérő nem a vízhőfokot hanem a motor hőmérsékletét méri??????
És 4000-es fordulaton berezonál eléggé és a kipufogódob és a gyűjtőcsőbe lévő szelep között eléggé zörög (mintha vmi szétesett volna a kipufogóban)
Megnéztük a dobot de semmi nem lötyög benne, és a víz is rendbe van, úgyhogy nemtom hogy ezek normálisak vagy nem.
Légyszi írjon nekem vki akinek ilyen mocija van.....
Köszzi
bocs, gyors leszek. Előlről majd csinálo képet neked, csak el vagyok kapva kicsit. A gépben 18000 kmvan. a blokkhoz mint említettem még nem lett nyúlva. így a vezérlánchoz + a feszítőhöz sem. Az irányáron még nem gondolkodtam. Éves szinten amúgy kb 5000/negyedév a biztosítás, azt ennyi. Ahogy néztem a piaci ár 1 100 000 és 1 300 000 közt mozog. valami ilyesmire gondolnék én is. pl.: 1 150 000 irányárnak. erről mit gondolsz? A gép nagyon penge. és nagyon szép. Valamint a 7 évéből eggyet állt. Ami az élettartamra ugyebár nagyon jó hatással van. így mondhatnánk, h csak 6 évet volt használva. írj! Na tsá!
Te döntöd el, milyen gépet veszel, ez rendben van.Látom, gondolkozni fogsz vezetés közben.De az esetleges baleset nem csak az önkontrollon múlik. Ha nem tudod kezelni a gépedet egy nem a Te hibádból bekövetkező veszélyes helyzetben, akkor semmit nem ért az önkontroll. Hallottam már csúnya történeteket a nem megfelelő motorválasztásból adódóan....Szerintem kicsit még gondolkozz!
Ha adhatok egy tanácsot, akkor kezdőként a nevedhez méltó motort vegyél! Az egy tuti motor, és talán nem kell annyi időt szenteljél a jógára.
De mivel én még elég kezdő vagyok, asszem jógázok egy kicsit előtte!
Mondhatni, hogy egyből a mélyvízbe ugrok, így elsődleges cél az életbenmaradás, és a motor karcmentes állapotának megőrzése! Önkontroll! Ennyi az egész! Remélem!
Kösz mégegyszer!
Látom senkinek nincs zzr400-a . Ami nem csoda, hiszen csak amcsi, vagy japó van belőle. Kér, pedig lettek volna kérdéseim. Pl: azt mondják több helyen, hogy az természetes, hogy a mésik utcában is hallják, ha 2-esbe rakom a gépet. Nagy, hangos mechanikus kattanás. Állítólag ez a Kawánál ilyen, és ha megzöldülök se lesz csendes a váltója. Legalább is a szervizben ezt mondták. Mondjuk nekem igy is tetszik, de tényleg hangosak ezek a váltók gyárilag? Mármint a Kawasakié
Végül is a váltómechanika miatt lebeszéltek többen is a gyönyörű VAS-ról.(?)
(van ott egy ilyen nick)
Mikor nekem 50-esem volt és szépen mentek 50-el az ezres gépekkel a városban. Símán elzúzhattam volna melletük 50-nél, de látva mivel vannak ilyen meg sem fordult a felyemben. Na erről ennyit.
Igen és hogy motorozni élvezetből motorozzunk. Néha rajtam is eluralkodik a kapkodási láz, de MINEK meg városban ááá. Kint lehet húzni pláne ha ismered az utat. Én ismert utakon nagyon szeretek döntögetni belátható utakon, nem kifelyezetten a mátrában.- veszélyes és senkinek sem hiányzik egy baleset ami lehet nem csak a szezont, de még az életedet is tönkre teheti. Megéri egy kanyarért, vagy 3 percért a városban.
A ZX nagyobb tömege egyáltalán nem teszi lomhává a gépet, a stabilitását pedig növeli. Gyorsnak lenni? Ehhez a futóművet a súlyodhoz, az útviszonyokhoz és a vezetési stílusodhoz kell beállítani és "tudni" sem árt.. Sose a sebesség miatt fájjon a fejed: a motorozás a kedvtelésed, nem? Akkor ne támassz felesleges elvárásokat, olyat mint pl.: gyorsnak lenni, nagyot dönteni, térdet lerakni, egykerekezni, stb. , hanem élvezd. Sose utánozz másokat. Szerintem nagyon kezes a futómű, igaz, állítottam rajta, mivel a cimborám (akitől vettem) kb 20 kg-al nehezebb, így olyan kemény volt a rugózás-csillapítás, hogy rossz úton beszitált az eleje, ill. a hátsó kerék kipörgött a legtöbb útegyenetlenségen. Legutóbb pedig a fordulékonyságát növeltem meg (eleje leenged, hátulja felemel). Fordul, majdnem olyan könnyedén, mint a biciklim, amivel dolgozni járok.. Az elejét nem dobálja fel eszement módon, főleg az imént említett beállítással, tehát véletlenül nem áll kerékre..
Biztosítás és súlyadó: hely/cégfüggő dolgok, nekem a kötelező kb. 23-25eFt évente, a súlyadó pedig még nem jött ki (a GPZ500S-re 2400 volt évente).
Bocs a sok dumáért, e téren (is) körülményes vagyok.. :)