Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

cső. jobbos nincs ócsóért ahonnan a balost vetted?
Nincs valakinek véletlen egy feleslegessé vált bal tükre K7 sv 650 s re?
Már vettem egyet olcsóért csak kiderült hogy pár centivel rövidebb a szára mint ami nekem van és elég hülyén néz ki. pedig az is k3 utániról volt...
Nekem már mentette meg az életemet az autóban az ABS Ausztriában.
Igaz, hogy végighúztam az autó oldalát a szalagkorláton, de elfordultunk padlóig nyomott fékpedállal ahelyett, hogy átszakítva azt ugrottunk volna egyet.
Én még esetleg a csuszókuplungot nézem még valamibe az abs mellett..
"nem egy előre megtervezett pálya-féktávon. Hanem vészhelyzetről"

Számomra is ez lenne a lényege.
Én nem csodát várok csak -ez itt most nagyon nyálasan fog hangzani- azt a kis pluszt ami néhány szituban megvédheti az ember életét. Egyébként meg tényleg csak úgy írok róla, hogy nem próbáltam. Így ez most leginkább hitvita.
rendszer és rendszer között is van különbség. a feleségem kismercije elvette a gázt helyetted, ha pörgött a kerék. Hegynek fel, hóban, szabályosan megállt. muszáj volt kikapcsolni az ASR-t. A bmw ehelyett ráfékez a kipörgő kerékre. Elektronikus gáz ide vagy oda, nem veszi el, úgy megy a hóban, mintha madzagon húznák. Még a seggét is teszi egy kicsit. szégyen ide vagy oda, egész télen bekapcsolva maradt a DSC, nyomtam tövig, és élvezetes volt. A legjobb feelinget persze a lamellás sperres Lada adta, az verhetetlen.

A motor-ABS (és társai) viszont nem a feelingről szól, pl egy előre megtervezett pálya-féktávon. Hanem vészhelyzetről, amikor vki rátép a fékre, közben meg épp jön egy vizes aknafedél... (konkrét eset másik fórumról)
Ez így van! ezek az elektromos kütyük nem feltétlen jók mindig de legalább drágák Az ESP az ami nagyon jó dolog, ha hóba elkezdesz keresztbe csúszni (mint ahogy azt én mindig csinálom ) Akkor ha be van kapcsolva az ESP az valami hihetetlen, h mennyire visszarántja egyenesbe a kocsit, ott ugyanis az átlós kerekek vagy éppnséggel a csak azonos oldali kerekek fékezésével éri ezt el. Ez egy nagy rutinnal nem rendelkező sofőrnek nagyon nagy segítség. Na de ennyit az elektronikáról
Én irtam. Épp ez a baj ,a kerekek már álltak az autó haladt ,És nem működött !
Különben jó dolog ,ne értsetek fére ,csak mindenki csodát vár ezektől a bizgenyéktől.
Egy haverom kb. 10 éve kapott egy kipörgésgátlós céges kocsit ,jött dicsekedve hogy milye van.Aztán leesett egy jó nagy hó ,oszt ugyanúgy nem tudott elindulni vele (vagy úgy se) mint az én faros 190-es diesel mercivel.Hát elég ciki volt .
Az autómban nekem is dolgozik az ABS. Télen kifejezetten utálom. A másik családi autóban nincsen, tök szar kopott téligumikkal mégis jobban tudtam közlekedni vele, mint az ABS-es autóval 1 éves gumikkal. De! Mint ahogy írtam is, nem pályára stb-re tartom jónak az ABs-t motoron, hanem olyankor amikor kivág eléd váratlanul egy autó, amikor vészfékezel. Vagy éppen rászaladsz egy homokosabb aszfaltra közben. Mindegy aki érti érti aki nem nem. Mostanában olvastam két ABS-esmotor tesztet. Engem elgondolkodtatott. ( És autóban tényleg zavar... )
CBR 1000RR ABS

BMW S 1000RR

Másik 1000RR cikk

Ha egyszer ilyen vas gurulna alattam ( valószínűleg nem fog ) a csúszókuplungot se hagynám ki.
Direkt nem mondtam véleményt ABS-es motorra Kocsiba meg azért gondolkozott az ABS, hogy működjön-e vagy sem mert 5km/h alatt nem működik. Ilyen lassan mentél akkor? (tudom nem Te írtad)
Ja és én is mentem már ABS-es nagyrobogóval és rohadtul zavart hogy a fékkar ki akar szabadulni a szorításomból amikor én még biztonsággal húztam volna.
Biztos ez a jövő ,de ugyanúgy ahogy autónál a vezetéstechnikai szakemberek azt mondják hogyha mindenki fapados autokkal tanulna vezetni kevesebb baleset lenne ,mivel az aktív biztonsági rendszerek csak tényleg végszükség esetén kapcsolnának be.Mi régi motorosok nagyon sok dolgot tanultunk apáinktól meg saját tapasztalatból amit nap mint nap használunk az utakon.Azért mondtam hogy elöbb a fejekben kell elrendezni a dolgot.
A télen egyszer éreztem az abs működését egy pár tized másodpercre ,aztán blokkolt is mind a négy kerék. Az a szerencsétlen blokkolásgátló nem tudta eldönteni hogy az autó halad-e még vagy már megállt (ha kombinálva lenne GPs-el akkor talán tuta volna hogy még haladok) Ennyit erről.
Én próbáltam abs-s motort, mielőtt véleményt mondasz, próbálj ki egyet. Egyszóval brutális az a fékerő, amit homokban, porban, vízen ki bírtam hozni belőle. Mondjuk ez egy 2. generációs honda cucc volt, de engem meggyőzött. Autónál pedig mind a 4 kereket külön figyeli az elektronika, ha 1 megcsúszik, a másik 3 ugyanúgy fékez.
Nem próbáltam még ABS-es motort, de ha olyan mint a kocsikba akkor biztos, h nem kellene soha. Aki nem laikus és tudja mit csinál az ABS az tudja, h a fékút sokkal TÖBB vele mint egy ABS nélküli ugyan olyan kocsiban. Ugyanis télen pl nem engedi állóra fékezni a kereket ami jó dolog és szépen hangzik, de ha a jobbos kerék hóban van a balos meg aszfalton akkor az ABS úgy lassítja a kocsit ahogy a jobbos kerék tud vagyis kis erővel fékez nehogy megálljon a kerék, miközbe ha nem lenne ABS akkor balos álló kerékkel sokkal erőteljesebben lassulnék. Ergo sokkal hoszabb a fékút. Előnye csak az, hogy irányítható marad a kocsi.
Ha ebből indulok ki akkor motoron mégroszabb lehet a dolog, hisz fékezéskor a hátsó kerék nagyon hamar állóra fékezhető, és akkor ugyan az történik mint ahogy az előbb meséltem. De mint említettem nem mentem ABS-es motorral, lehet hogy ott ez a probléma nem lép fel. De kocsinál én télen mindig kihúzom az ABS biztosítékot.
Bocsi ha hosszú lett
Nem hiszem hogy az ABS-nek kell megvédeni az ilyen szituációktól! Ha valaki nem képes kordában tartani egy kétkerekűt (itt főleg fejben értem a dolgot) akkor már gondok vannak. És ezt most ne magadra értsd ,nem ismerem a képességeid. Ezek a kütyük a motorozás élményét vehetik el.A blokkolásgátló egyébként pont a helyes fékhasználat megtanulását veszi el.Nevetségesnek tartom pl. ,hogy egy 170 lóerős motoron kapcsolgathatod a powert.Nem a felhasználó a hibás ,de ha úgy érzem nem tudom kordában tartani a gépet akkor maradok a "kezdőmotorosok " táborában.(lást az én példám). Én akkor fogom letenni a motort amikor az elektronika mindíg felülbírálja a döntéseimet.
Nekem is az ABS a lövésem... Amiatt vagyok rákattanva az új CBR 1000-re. Igaz még nem próbáltam. Amikor tudod, hogy mikor kell fékezni meg hasonló szituk akkor nem hiszem, hogy kell, de egy vészfékezés ( mondjuk autó eléd ki ) ott szerintem hasznos lehet. Vagy csúszós út hasonló szitu...
Akkor irtó nagyot kaphatott.Hűtős csinál másikat.Esetleg a sugo motors.Bontottak sv-t.Vagy a racsidepo.Jánoshalmai bontó ilyenek.Valmelyik csak ad.Esetleg méretben megfeleőt is átszabnak.
Sajnos miszlikbe van..
Az igen.Milyen kép.
lemaradt a kép.
Ha nincs miszlikben javítható.
Sziasztok
Tegnap egy barátomat fellökték a Soroksári uton, a motornak a hütöje gajra ment utánanéztünk a suzukinál de horror árat mondtak rá.
Ha valakinek van elado bontva,vagy esetleg tud bontot hol nézzük meg akkor irjon légyszi
2001-es SV650
Hogy?