Szia! Nem tudom hogy Ducati-hoz lehet e kapni. megnézhetem... Ezt a kütyüt szakemberrel szokták beszereltetni jobb helyeken otthon nem javalott kisérletezgetni Tipus specifikusan árulják ezeket.
Azt, hogy vásárolsz egy PC-t, azzal még önmagában nem sokat érsz. Arra meg kell írni a térképet. Sokan töltögetnek fel rá a netről leszedett térképeket de az nem igazi. Mert hát, hiába sorozatgyártásu motorok ezek, még sem egy formák. A PC ezt a szorást köszöböli ki.
A sima egy térképes beállitással igazából sok lóerő ténylegesen nem fog jönni rajta. De a gázreakciói, azok majd egy pótméterhez fognak hasonlitani, és igazából a dinamizmusa fog változni a mocinak. A fogyasztása pedig cirka 0.5 és 1 literrel fog csökkenni azonos vezetési stilus mellet.
Én amiket eddig beszereltem, azokat mindig ide vittem beállittatni.
Hivatkozzál nyugodtan rám.
és honnan lehet ezt rendelni? USA-ból vagy van magyar lehetőség is? nekem egy 750es gixerre kéne. van itt valakinek egyébként power commandere? érdekelne,hogy mennyit jelent.
A mellékelt vázlat alapján (piros téglalap hivatott jelölni a körülbelüli max teljesítmény tartományát) látható, hogy a kipufogógáz oxigéntartalma (O)minimális eltérést mutat a túl dús és a szegény keverék között a szénmonoxidhoz (CO) képest. Ebből nem az következik, hogy lambdaszondával nem lehet közelíteni az optimumot, hanem az, hogy CO-val méginkább elérhető az, feltéve, hogy a fékpad tud 'steady state' üzemben mérni és rendelkezik CO-t is mérni képes gázelemzővel.
Az oxigén szenzort arra alkalmazzák, hogy a kipu. gáz oxigéntartalma alapján megállapíthassák az égés tökéletességét. De ez még nem fog odavezetni a max teljesítményhez, ahhoz más gázt mérnek. Az optmális égéshez szükséges benzin-levegő arány egy dolog, a max teljesítményé az adott fordulaton egy másik. Tehát nélkülözhető, sőt, ki kell iktatni, ha a vezérlést 'becsapja' a commander, hogy jobb teljesítményhez több anyagot adjon, majd azt 'látja' a vezérlő, hogy a maradék oxigén nem stimmel, szegényíteni kell..
Szia!
Te biztosan jobban értessz az elektronikához mint én, de nekem a gixeremen ki lett iktatva és nem lett rosszabb, sőt azóta alapjáraton nem dadog a motor , szép egyenletes a járás (a gyári dob levétele után lett dadogós) ! A vélemények egyébként is megoszlanak valaki azt mondja , hogy kell mások, hogy nem ! Hogy legyek okos ennyi ember között?
Úgy érthető. Felül nem bírálja, mert a commander valójában csak egy vezérlő-becsapó, szenzorjel-manipuláló eszköz (mint egy tuningbox az újraírt eprom helyett, különben az ECU helyére lenne kötve és nem elé iktatva), csak a kipufogógáz maradék-oxigén tartalma alapján ezek szerint korrigálja a saját értékeit, ha szükséges.
Ez esetben valószínűtlen, hogy 'kiüthesd a kódot', együtt kell vele élni. A szervizkönyv szerint nem hatja meg az ECU-t a hiánya.
Ez a mérnökökön is múlik, az alkatrész fontosságától függően szabták meg, hogy hányadik próbálkozás után vegye biztosnak a problémát.
Persze ettől még nincs megmagyarázva, mi baja a motornak attól, ha tudja mennyire 'tökéletes' az égés (azaz a levegő-benzin arány közel van-e az előirányzotthoz).
Miért lett kiiktatva a szonda? Van racionális magyarázata?
(A gyári szerelési könyv ábrája alapján a katalizátor előtt van. Feladata a motorvezérlő számára való adatszolgáltatás (ennek alapján).)
Egyébként meg mi a meglepő abban, ha a diagnosztika nem talál működő O2 szenzort ezért jelzi, hogy rossz?
mit változtat a motoron beszerelés után.