A slick jól bemelegitve stb tapad- értem!
És az utcai ugyan ugy bemelegitve az nem tapad? Mert gondolom hidegen mégugyse tapad mint a slick?
És hidegen a slick rosszabb mint az utcai?
A bemelegítés meg annyit jelent, hogy párszor megbillegeted a motort és fog az... Ha pörög a kerék, melegszik a gumi is. Nekem ez a személyes tapasztalatom,mondhat bárki bármit.
Ha így lenne, akkor semelyik gyorsasági bajnokságban (MotoGP, WSBK, BSB, stb) nem használnának gumimelegítőt. A slicknek szüksége van 70-80 C fokra, utcán "billegtetéssel" ez nem érhető el! Gumimelegítő nélkül még versenypályán sem lehet üzemi hőfokra melegíteni a slicket, ez az én személyes és többéves tapasztalatom!
A nem megfelelő gumiért fogalmi elvétel jár + elméletileg tovább sem mehetnél a géppel általában egyébként nem vagyunk "buták" csak épp nem ezzel foglalkozunk a leginkább. "A kis halat visszadobjuk" vagy "A sas nem vadászik legyekre" mondatokkal tudnám jellemezni eme nem törődömséget.
És ne félj a használt gumitól.
Első 5-8 ezer. Hátsó 10-15.
Ezzel pedig veszel egy 80%-os gumit esetedben 100000 helyett kb 20000-ből.
Csak nézd meg, ne legyen szálszakadt, ne legyen benne szög......stb.
A kipufogó mérésről már hallottam, de hogy a gumit néznék a zsaruk arról még sosem.
Nem tudom mennyit fejlődtek az utóbbi 15 évben, de annak idején hosszas motorvizsgálat után simán elengedtek a 80-as RD Yamahámmal mint segédmotorral. Szerintem a vízhűtéses henger kis mérete zavarta meg őket, az akkoriban szaladgáló 50 simson-ok bordás hengeréhez képest. Persze ha tudták volna, hogy minden nyugati motor hengerénk aljában dombornyomással nagybetűkkel szerepel a lökettérfogat, biztos arrébhúzták volna az olajcsövet, de szerencsémre idáig már nem terjedtek az ilyen irányú ismereteik.
Egy szó mint száz, vajon most miből állapítják meg, hogy az nem utcai gumi? Vagy - ismerve nyugati barátinkat - rá van írva nagybetűkkel? És mi a büntetési tétel? Bár nem lehet túl nagy gond, az utóbbi 5 évben össz-vissz 3x ha igazoltattak.
A slick-et pályára találták ki és nem közútra.
Sokan veszik mert olcsóbb, de az utolsó amin spórolni szabad az a gumi.
Ismerek két srácot is akiknek vágott slick miatt tört el a kulccsontjuk.
Mindkettőnél ugyan az a jelenség.
Sarkon kikanyarodtak finom gáz, a motor segge először kicsúszott, majd átdobta őket a másik oldalra.
TACCS!
Kb. két hét feszítőpólya, plussz az egyébként nem sok, de kár a motorban.
Nem azt mondom, hogy szar a slick. Csar iszonyúan óvatosnak kell lenni. Különösen ha elkap egy eső.
Szerintem ha jó árban szeretnél gumit venni, mindenképpen megéri a slick. Az új gumi negyedéért be tudod szerezni és van olyan jó.
A bemelegítés meg annyit jelent, hogy párszor megbillegeted a motort és fog az...
Ha pörög a kerék, melegszik a gumi is. Nekem ez a személyes tapasztalatom,mondhat bárki bármit.
Keress 160-as vágott slicket és azzal a közutra is kimerészkedhetsz, habár azt hallottam, h pesten nagyon rászálltak erre a dologra a rendőrök.
Nálunk vidéken nincs ilyen gond. Ha van benne minta senki sem foglalkozik vele.
Remélem tudtam segíteni.
Üdv
Viszonylag új vagyok itt, szeretném a segítségeteket kérni.
Az én "gyári méreteim" 120/60 illetve 160/60. Eddig Michelin Pilot Power-t használtam, mert
a) street-legal gumi kell, hogy kijussak a pályára (na meg melózni, utálom a dugókat)
b) nagyon zizegek a használt gumiktól,
de mivel a PP ára párban 100 rugó körül van (és hát mióta pályázni járok piszkosul fogy) új megoldást keresek.
Kérdéseim a következők lennének:
1. Mennyire megbízható ez a vágott slick dolog a hétköznapokban. Úgy értem igaz-e az, hogy az ilyen gumik egyszerűen nem melegednek használhatóan a közúti használatban? Mert bár nem szoktam a közúton bravúroskodni, kerülhetek olyan szituba, hogy hirtelen meg kell állni és olyankor nem árt ha tapad a gumi (egy kicsit ).
2. Ha slick, akkor mit kell (lehet) megnézni rajta, mikor az ember a vásárlást fontolgatja?
3. Ha nem slick, akkor mit ajánlanátok?
Segítségeteket előre is köszi!
Ui.: Légyszi ne javasoljatok csak 180-asban kapható gumikat, mert egyszerűen nem fér be a hátsó villaszáraim közé.
Sziasztok! Szögesgumit akarok csinálni az apriliámra de fingom sincs hogy milyen csavart tekerjek a gumiba vagy hogy mennyi kell kilógnia nem tudna nekem segíteni valakit , esetleg nincs valakinek olyan képe amin nem gyári szögesgumi van? Eddig facsavaron gondolkoztam.... Jah és hóba akarom használni nem jégen! Előrre is köszi!
Most tévedtem erre a fórumra először.
Én is gumikkal foglalkozom, mint itt annyian és szeretném veletek megosztani amim van.
Szezonban rengeteg használt utcai és pályagumi közül tudtok választani, ami max 12.000 Ft-ba kerül(pl Michelin Pilot Power, Dunlop D208), de jelenleg csak vágott slickek vannak. Abból is csak kiváló minőségű!
Ránézésre teljesen egyezik a gyári mintázattal.
Ezek mindenhol 5mm-es bordamélységű vágott slickek és az áruk 12.000Ft, párban 18.000!(120,180,190-es méretben)
A gumik gyönyörű állapotúak,mindenhol egyenletesen vannak koptatva. Pár edzőkört mentek csak.
Nagyobb mennyiségnél további kedvezményt tudok adni. Aki próbálta már rendszeresen visszajön, mert ár-érték arányban ez a legjobb választás.
Ha valakinek felkeltettem az érdeklődését, keressetek nyugodtan a lokigabor@citromail.hu vagy a 30/343-8235-ös számon.
Üdv, Gábor
Punitive!
Azt szeretném tőled megtudakolni, hogy Heidenauba van e nálatok 90/90*21es gumi?Igaz láttam meg ahogy én is keresgettem már csak 80/90es van de egy katalógusban láttam olyat, hogy valami MH 90*21es.Létezhet, hogy ez a méret ami nekem kellene? Mindenféleképpen Heidenaut szeretnék venni mert tapadás szempontjából szerintem az egyik legjobb.
Az utcai gumi szélesebb hőmérskélettartományban használható, mint a slick.