Hali!
Ha már így megy a gumi téma és van itt szakértő is mi az ideállisabb választás szerpentinezni és néha pályázni hogy ne kelljen állandóan gumit cserélni?
D209 Gp Racer elöl-hátul, D209Gp racer első+D211Gp racer hátsó,
Esetleg elől-hátul D211 Gp?Úgy tudom többen használnak pályán is elöl D209-et. Medium,vagy Hard keverék?Vagy valami más?
Köszi!
Ha a 400as ZXR-edre raktad a 170es gumit, akkor nem csodállom, hogy gyengén muzsikált. 4,5 colos lehet a felnid kb, legalábbis nekem az SV 650en az volt, ritka szarul lehetett dönteni 170es gumival, összehúzta a felni nagyon.
6"-nál már nemigen számít az 1 centi plusz, de 4,5nél nagyonis.
Olyasvalamiről megy a vita, amiről kategórikusan nem lehet állást foglalni. Célirányosan, felniméret, gumiméret és típus birtokában már el lehet dönteni, hogy fel lehet-e szerelni és az milyen várható következményekkel jár.
Csak, hogy értsd, a motorom gyári gumimérete 190/50, 6,0 colos hátsó-, és 120/70, 3,5 colos elsőkeréken, akkor miért kell ugyanezeken a felniken 195/65 és 125/80 méretű gumit alkalmazni? Azért mert specifikusan meghatározott, hogy egy adott felnire milyen -tól -ig gumiméret a kompatibilis, illetve a gumigyártó mely speciális gumijait látja el - szándékosan - olyan "lehetetlen" méretekkel, amelyek laikusok számára "semmire fel sem szerelhetők (elvileg). Lásd Pirelli és Dunlop 190/60, vagy Pirelli 200/70, de sorolhatnám...
Egyrészt igaz is meg nem is amit mondassz. Én sem raknék fel nagyobbat, bár nekem 6"-os felnim van, hova nagyobbat. Viszont a d211 gp racer, amit nemrég vettem, német r6 kupából való, tehát ott is 5.5"-os felnire húzzák a 190est.
De komolyan gondolom és te is! Csak az a baj h másról beszélünk. Azis igaz amit te mondasz de én arról beszéltem h a gyári értéknél nem javallot szélesebbet felrakni mert a kisebb gumihoz való felni összehúzza a nagyobb gumi ívét és ezáltal elbassza annak a profilját amitől nemtudsz majd rendesen fordulni.
Ezt ugye nem gondolod komolyan!
A pályán is sokan használnak a gyári mérettől eltérő méretű gumit!
A szélesebb jobb kanyarstabilitást ad,mivel nagyobb felületen tapad.
Nem ajánlom a gyári méret megváltoztatását, nem hiába van az kitalálva a megadott méretben, a szélesebb gumi csak max jobban néz ki, de minél szélesebbet raksz fel a gyári méretnél annál rosszabbak lesznek a motor kanyarodási tulajdonságai. És ez tény!
Lehet rá,de nem szabad a hátsó villát széthúzni!
Nagyobb felületen tapad,és a fizika törvénye,minél nagyobb felületen
érintkezik annál nagyobb a súrlódás!Lassabb a kanyarstabilitás jobb
lesz.
A gumik 2010-2011-évi gyártásuak Számlásak 1-év garanciával.
120/60R17-160/60R17 Diablo 53990Ft/pár
120/70R17-180/55R17 Diablo Rosso II (Több Komponesü)70,990Ft
120/70R17-190/50R17 Diablo Rosso II 73990Ft
120/70R17-180/55R17 Rosso CORSA 79990Ft
120/70R17-190/55R17 Rosso CORSA 82990Ft
110/80R19-150/70R17 Scorpion Trial 59990F
Valamint Pirelli Robogo gumik széles választékban.
90/90-10 SL26 6500Ft
100/90-10 SL26 6900Ft
120/90-10 SL60 7500Ft
130/90-10 SL60 8400Ft
120/70-12 Diablo 8100Ft
130/70-12 Diablo 10200Ft
120/70-12 GTS23 8700Ft
130/70-12 GTS24 8700Ft
120/80-12 SL60 8500Ft
130/80-12 SL60 9800Ft
130/60-13 EVO22 9200Ft
140/60-13 EVO22 9600Ft
Postai utánvét megoldhato.
szacsomotor@freemail.hu
Ha már így megy a gumi téma és van itt szakértő is mi az ideállisabb választás szerpentinezni és néha pályázni hogy ne kelljen állandóan gumit cserélni?
D209 Gp Racer elöl-hátul, D209Gp racer első+D211Gp racer hátsó,
Esetleg elől-hátul D211 Gp?Úgy tudom többen használnak pályán is elöl D209-et. Medium,vagy Hard keverék?Vagy valami más?
Köszi!
Ha a 400as ZXR-edre raktad a 170es gumit, akkor nem csodállom, hogy gyengén muzsikált. 4,5 colos lehet a felnid kb, legalábbis nekem az SV 650en az volt, ritka szarul lehetett dönteni 170es gumival, összehúzta a felni nagyon.
6"-nál már nemigen számít az 1 centi plusz, de 4,5nél nagyonis.
Csak, hogy értsd, a motorom gyári gumimérete 190/50, 6,0 colos hátsó-, és 120/70, 3,5 colos elsőkeréken, akkor miért kell ugyanezeken a felniken 195/65 és 125/80 méretű gumit alkalmazni? Azért mert specifikusan meghatározott, hogy egy adott felnire milyen -tól -ig gumiméret a kompatibilis, illetve a gumigyártó mely speciális gumijait látja el - szándékosan - olyan "lehetetlen" méretekkel, amelyek laikusok számára "semmire fel sem szerelhetők (elvileg). Lásd Pirelli és Dunlop 190/60, vagy Pirelli 200/70, de sorolhatnám...
Köszi, ezt vettem, majd kipróbálom ha megjött a szezon
Tehát úgy tehet fel pl.190/50/17-195/55/17,ha jól tudom!
pár kört futott pályán
további info:szacsomotor@freemail.hu
holnap rakok fel képet is
A pályán is sokan használnak a gyári mérettől eltérő méretű gumit!
A szélesebb jobb kanyarstabilitást ad,mivel nagyobb felületen tapad.
Nincs véletlenül valakinek eladó 120/70 conti sportja?
Ha volna ne tartsa magában
üdv
Krisz
Nagyobb felületen tapad,és a fizika törvénye,minél nagyobb felületen
érintkezik annál nagyobb a súrlódás!Lassabb a kanyarstabilitás jobb
lesz.