Elég barkács módszer, de én egy 50es endurónál azt csináltam, hogy vettem hozzá majdnem ugyanakkora gyűrűket, és szépen vizes csiszolópapirral a falmagasságán és a kerületén változtattam most páran tuti a hajukat tépik , de utána jobban ment a motor, mint azokkal a gyürükkel, amit gyártattam hozzá, ráadásul simábban beis indult
Azért egy négyütemű, meg komolyabb motorral nem játszanűm ezt el, csak leirtam mint alternativát
Én most járok ezen a fórumon először és segítségre vadászok! Arról van szó, hogy van egy épített motorom. A motor 1978-as Suzuki GS 550 alapokra lett faragva, így a blokk maga a jó öreg 4 hengeres 550-es maradt. Az építés során a volt tulaj (aki építette) felújítatta a blokkot, legalábbis részben. Hüvelyezve lett a motor, szelepszárszimmeringek, stb…., a dugó pedig vissza lett esztergálva. A probléma az volt, hogy akkoriban sem lehetett normális gyári gyűrűrt kapni hozzá és esetleg abból visszaszedni, hanem magyar anyagból utángyártott gyűrű lett beletéve. A magyar anyagnak köszönhetően a motor füstölt is mint egy kétütemű és az olajat jobban ette, mint a benzint. Egy-két hete szétszedtük és az olajlehúzó gyűrűkön látszik, hogy úgy sza*ok, ahogy vannak, de a kompresszió és olajáteresztő gyűrűre is ráférne egy csere. Egy szerelő, aki korábban a felújítást végezte már rá van állva az ügyre, hogy mi lehetne a megoldás, hátha szerezhető hozzá gyári gyűrűszett, de igyexem több irányban érdeklődni. Az igazság az, hogy lehet hozzá rendelni gyári cuccokat, de csak szettben együtt, vagyis gyűrűk+dugók+csapszeg, 150 000 Ft-ért, ami kicsit sok a motor teljes értékéhez viszonyítva. Szóval a kérdésem az lenne, hogy van-e valakinek valami ötlete, hogy esetleg lehetne-e valahol gyártatni jó minőségű gyűrűket, vagy valami másik motor gyűrűi jók lennének-e bele, vagy bármi egyéb megoldás, ami nem csúszik bele 100 000 Ft-okba? Az igazság az, hogy én nem sokat értek az egészhez, csak inkább végső felhasználó vagyok, vagyis ráülök és megyek vele:)…És tényleg jól jönne valami hasznos ötlet. Ha esetleg valaki tudna valamit, azt nagyon megköszönném és még egy kérésem lenne, viszonylag ritkán jutok fórum közelbe, így ha megoldható írnátok a mail címemre….
csdani1982@freemail.hu
De persze majd igyexem nézni fórum oldalát is.!
Előre is köszönöm Segítségeteket!
Dani
Azért egy négyütemű, meg komolyabb motorral nem játszanűm ezt el, csak leirtam mint alternativát