www.speedtv.com/articles/moto/motogp/26146/
Érdekes cikk, több egybehangzó véleménnyel a MotoGP-ben és az SBK-ban folyó elektronikai harcról illetve arról ,hogy mindez hová vezethet.
Pár dolgot kiemelnék:
1.Mindenki szerint az újoncok (Pedrosa, Stoner) ennyire fantasztikus beilleszkedése egyértelműen a nagy szárnyas cég traction controljának köszönhető.
Criville: "Yes, it’s changed everything. The big four strokes are, just because they are big four strokes, easier to ride, but with the electronics it is now much, much easier for the young riders coming up from 125 and 250 to adapt. I tested all the current MotoGP bikes in Valencia at the end of last season and if, we compare them to the 500s, they are much more forgiving. Any good rider can get on one of those and go fast right away. It is probably just as hard to come down that last second. The electronics make it possible to ride bikes with 250 HP and get power on the ground without so many high-side crashes. There are still some veteran engineers in HRC who miss the two strokes and the days when they were rebuilding engines at night instead of just changing engines, and they miss the days when only a handful of riders could put a 500 on the pace. I don’t see anything happening to limit this. What the rider and the engineer look for is the fastest lap time possible. Sliding is pretty…I liked to do it, but only because it was the way to ride the 500."
2.Az élő legendák szerint a mostani gépeket sokkal könnyebb vezetni, mint a régi 500asokat ami nem is meglepő, de szerintük ez főként a TC-nek köszönhető.
Schwantz: "The factor that used to control how long your career was, was how long you were prepared to race on the absolute edge. You knew that if you kept pushing the thing would snap and you wouldn’t always catch it. Our traction control was kinda how much your last crash was still hurting you. I’m going to Barcelona and I’ll see the bikes on track, but I think what is happening is that all the electronics has made it easier for the guys from 250 to ride these bikes hard. As far as controlling it in MotoGP, I can’t see anybody putting a standard ECU on a factory bike, but the thing that worries me in MotoGP is that all this unchecked electronics is driving the costs up so much that pretty soon there may only be one manufacturer who has got the money and resources to be competitive."
3.A Suzuki tavalyi óriási fölénye valószínűleg a MotoGP-ből átszármaztatott elektronikai controlnak (IS) volt köszönhető. Azért mondom, hogy valszeg, mert tavalytól használták és hmm tavaly lett bajnok. A Ducati is áthozta, nofene idén ők is elég jól kenik.
Vermeulen: "SBK is a production-based series and I don’t think there are any roadbikes out there with the kind of traction control that some teams in SBK have now. The CBR 1000 doesn’t have TC and that means it is sometimes hard to ride. I saw Toseland in Valencia on the tele and I sometimes had some problems like that myself, but putting some aftermarket TC system on the bike is not what should be happening."
Szerintem baromi érdekes cikk bár kissé kiábrándító az F1-felé haladó irányvonal miatt. A MotoGP már egyértelműen ezen a vonalon van, az SBK pedig még csak elindult. Flamminiék a magáncsapatoknak is elérhetővé akarják tenni a TC-t, ami jelenleg egyedül pár gyári csapatnak elérhető.
Személy szerint én kurvára ellene vagyok az elektronikai kütymütyöknek, a versenyző azért versenyző mert ő akarja kihozni a motorból a legjobbat ne a szaros elektronika. Leszarom a köridőket is, kit érdekel, hogy évről-évre gyorsabbak az elektronikai fejlődés miatt?! Ennyi erővel pár év múlva egy mezei körúti motorost ráültethetünk majd az RC222V-re és simán megfutja a limitet a rajtrácsra. Arra meg nagyjából szarok amikor a biztonságról karattyolnak (a traction control miatt gyakorlatilag alig van már highside baleset...igazából ebbe bele sem gondoltam eddig de tényleg így van!).
A srácok egyre-másra döntik a köridőket egy 250++ Le-s géppel és gyakorlatilag 2 kezemen meg tudnám számolni hányszor volt átdobás kigyorsításnál. Persze ez tényleg jobb a versenyzők biztonsága érdekében, de valahol a versenynek szerintem nem tesz jót.
Még a végén igazat adok mr2T-nek és visszasírom az ötkilósokat...
Viszont az vicces volt, ahogy Giber fejét (és némileg az egész motort) 320nál rázta a menetszél mint az állat Rossi meg nyugodtan hasított. Vmelyik be is nyögte, hogy Gibernau hogy rázza a fejét...
Szvsz a Ducati erőfölényéről beszélni már teljesen felesleges ui nincs. Giber jópárszor megpróbált hol parasztból, hol szélárnyékból elmenni Rossinak és nem igazán sikerült neki. Nagyon pariban van már a Honda, a Yamaha és a Ducati. Ha tippelnem kellene akkor a Hondát tenném minimálisan a legerősebbnek mert nekem úgy tűnt Hayden a célegyenesekben elég jól jött a többiekre noha utána a féktávon gyík volt...relative persze.
Na ez is jó meccs volt. Gratula a makinak, jól ment!
De Giberrel mijafasz lett? Elbaszott vmit? Azon a csávón átok ül bazz...
Remélem a következő versenyeken is végig versenyképesek lesznek a Ducatik Rossi ellen.
- Remélem Talma, rossz vállal és térdel mutat azért vmit a 7végen az Olasz Nagydíjon!!!
- Valénak szurkolunk, hogy végre mutasson vmit ebben az idényben és reméljük, hogy nem szarik be megint a yamaha!!
- Pedrosat azért Én megint várom az első 3közé!!!
- YAH -- és nagyon várok már egy igazi Vale-Pedrosa harcot
Érdekes cikk, több egybehangzó véleménnyel a MotoGP-ben és az SBK-ban folyó elektronikai harcról illetve arról ,hogy mindez hová vezethet.
Pár dolgot kiemelnék:
1.Mindenki szerint az újoncok (Pedrosa, Stoner) ennyire fantasztikus beilleszkedése egyértelműen a nagy szárnyas cég traction controljának köszönhető.
Criville: "Yes, it’s changed everything. The big four strokes are, just because they are big four strokes, easier to ride, but with the electronics it is now much, much easier for the young riders coming up from 125 and 250 to adapt. I tested all the current MotoGP bikes in Valencia at the end of last season and if, we compare them to the 500s, they are much more forgiving. Any good rider can get on one of those and go fast right away. It is probably just as hard to come down that last second. The electronics make it possible to ride bikes with 250 HP and get power on the ground without so many high-side crashes. There are still some veteran engineers in HRC who miss the two strokes and the days when they were rebuilding engines at night instead of just changing engines, and they miss the days when only a handful of riders could put a 500 on the pace. I don’t see anything happening to limit this. What the rider and the engineer look for is the fastest lap time possible. Sliding is pretty…I liked to do it, but only because it was the way to ride the 500."
2.Az élő legendák szerint a mostani gépeket sokkal könnyebb vezetni, mint a régi 500asokat ami nem is meglepő, de szerintük ez főként a TC-nek köszönhető.
Schwantz: "The factor that used to control how long your career was, was how long you were prepared to race on the absolute edge. You knew that if you kept pushing the thing would snap and you wouldn’t always catch it. Our traction control was kinda how much your last crash was still hurting you. I’m going to Barcelona and I’ll see the bikes on track, but I think what is happening is that all the electronics has made it easier for the guys from 250 to ride these bikes hard. As far as controlling it in MotoGP, I can’t see anybody putting a standard ECU on a factory bike, but the thing that worries me in MotoGP is that all this unchecked electronics is driving the costs up so much that pretty soon there may only be one manufacturer who has got the money and resources to be competitive."
3.A Suzuki tavalyi óriási fölénye valószínűleg a MotoGP-ből átszármaztatott elektronikai controlnak (IS) volt köszönhető. Azért mondom, hogy valszeg, mert tavalytól használták és hmm tavaly lett bajnok. A Ducati is áthozta, nofene idén ők is elég jól kenik.
Vermeulen: "SBK is a production-based series and I don’t think there are any roadbikes out there with the kind of traction control that some teams in SBK have now. The CBR 1000 doesn’t have TC and that means it is sometimes hard to ride. I saw Toseland in Valencia on the tele and I sometimes had some problems like that myself, but putting some aftermarket TC system on the bike is not what should be happening."
Szerintem baromi érdekes cikk bár kissé kiábrándító az F1-felé haladó irányvonal miatt. A MotoGP már egyértelműen ezen a vonalon van, az SBK pedig még csak elindult. Flamminiék a magáncsapatoknak is elérhetővé akarják tenni a TC-t, ami jelenleg egyedül pár gyári csapatnak elérhető.
Személy szerint én kurvára ellene vagyok az elektronikai kütymütyöknek, a versenyző azért versenyző mert ő akarja kihozni a motorból a legjobbat ne a szaros elektronika. Leszarom a köridőket is, kit érdekel, hogy évről-évre gyorsabbak az elektronikai fejlődés miatt?! Ennyi erővel pár év múlva egy mezei körúti motorost ráültethetünk majd az RC222V-re és simán megfutja a limitet a rajtrácsra. Arra meg nagyjából szarok amikor a biztonságról karattyolnak (a traction control miatt gyakorlatilag alig van már highside baleset...igazából ebbe bele sem gondoltam eddig de tényleg így van!).
A srácok egyre-másra döntik a köridőket egy 250++ Le-s géppel és gyakorlatilag 2 kezemen meg tudnám számolni hányszor volt átdobás kigyorsításnál. Persze ez tényleg jobb a versenyzők biztonsága érdekében, de valahol a versenynek szerintem nem tesz jót.
Még a végén igazat adok mr2T-nek és visszasírom az ötkilósokat...
Ducati kb 300le
De Giberrel mijafasz lett? Elbaszott vmit? Azon a csávón átok ül bazz...
Remélem a következő versenyeken is végig versenyképesek lesznek a Ducatik Rossi ellen.
MotoGP motorok hány ccm-esek és lóerósek???
- Valénak szurkolunk, hogy végre mutasson vmit ebben az idényben és reméljük, hogy nem szarik be megint a yamaha!!
- Pedrosat azért Én megint várom az első 3közé!!!
- YAH -- és nagyon várok már egy igazi Vale-Pedrosa harcot
Nagyon szép és jo minőségű a cucc Ott egyébként van minden sapka,mez,polo stb stb
Mennyiért osztanak ilyen Rossis pólót?