Szerintem egész versenytávon még mindig a honda a legjobb ,mintha sinen húzták volna,capirex meg mint a cross pályán ,most hogy ez az ő stilusa vagy igy kell vezetni a dukit nemtudom , mindenesetre jó a bridgestone ,kibirta.A yamaha problémája elöbb-utobb megoldodik nem lesz könnyű dolga valénak.de ő a legesélyessebb. Pedrosa meg lehet beleköp az esélyesek levesébe.
Biaggit illetően nem mondtam semmit, csupán azt hogy nincs állása. És hogy miért nincs arra pont az a válasz amit írtál. Egyébként hova írsz te ilyeneket?
1 dologra térek ki, Biaggit illetően tévedsz, alapvetően nem az "eredménytelensége" miatt nincs állása, hanem mert arrogáns, nem tudja tartani a száját és azt hitte, ő megtehet sokmindent és még mindig a négy VB-címéből akar megélni. Amikor a Kawának kellett volna, akkor neki nem kellett utána meg már hiába futott a vonat után.
1ébként kb hasonlót írok én is, mint amiket leírtál bár már kurvára le kéne feküdnöm.
Kicsit olvasgattam a motogp.com-on, megosztom veletek miket, nomeg a saját véleményem :).
Bocsi, kicsit hosszú lesz...
A Ducati kétség kívűl nagyon ütőképes motort hozott össze idénre, rengeteget fejlesztettek, gyakorlatilag mindent megváltoztattak és ez meg is látszik. De velük egyetemben úgy néz ki a Bridgestone mérnökei is kitettek magukért, hisz látszólag végig problémamentesen teljesítettek a papucsok, ami ugyebár kulcskérdés egy ilyen sportnál. Majdnem annyira, mint maga a motor. Hogy ez a magabiztosság később is ilyen lesz-e, megjósolhatatlan. Az olasz bandának talán csak jobban sikerültek a tesztek és a felkészülés, mint a többieknek, ami lendületesebb kezdést eredményezett, messzemenő következtetéseket levonni badarság lenne. Viszont ténynek tény, hogy két rendkívűli pilóta fog hétről-hétre harcolni az elsőségért. Loris Capirossi, aki már 1990 óta jelen van a MotoGP-ben (125-ben kezdte természetesen), 3szor volt világbajnok, igazi öregróka. Bár 33 éves, de küzdeni tudása és nyerni akarása olyan akár a fiataloké. Bizonyítani valója pedig bőven akad, hiszen az 500ccm-et is beleszámítva, 7 éves királykategóriás szereplése során harmadik tudott "csak" lenni a bajnokság végén, ami nem rossz, de miért ne lehetne jobb egy ilyen motorral? Főleg, hogy a Ducati csapattal és motorral immár 3 éves tapasztalata van, így úgy gondolom komoly esélyei lesznek, bár igen nehéz dolga lesz. A másik pilóta pedig a frissen szerződött Gibernau, akit vagy nagyon szeretnek a szurkolók, vagy nagyon utálnak. Elképesztően jó versenyző, de kicsit sem nevezhető higgadtnak. Ő nem olyan öreg róka, mint csapattársa, de annál több motivációja van, hiszen 2003-ban és 2004-ben is csupán második tudott lenni a végelszámolásnál, ami valljuk meg kicsit idegesítő lehet.. tavaly pedig csak hetedik. Idén mindenképp nagyokat kéne villantania (nomeg kevesebbet esnie), különben hamar a GP sűllyesztőjében találhatja majd magát. Főleg ha arra gondolunk, hogy Biagginak jelenleg nincs munkája... Hogy a mai versenyről is essen néhány szó, Capirossi azt mondta, hogy igyekezett az elejétől kezdve nagyon erős tempót diktálni, viszont nagyon meglepődött mikor észrevette maga mögött Pedrosát. Állítása szerint volt még magában, a gumikban és a motorban elég tartalék, hogy biztonságosra növelje a távolságot. Gibernau természetesen "nem talál szavakat a történtekre", amit meg is értek.
A Repsolosok a pilótáktól a mérnökökön át a konyhásnéniig egyöntetűen bizonyítani akarnak idén, és elverni Rossit a Yamahájával együtt. Hogy ez mennyire reális, fogalmam sincs, viszont úgy néz ki nem csak Rossival kell számolni majd. A motor kétségtelenül jó, szintén rengeteg fejlesztés történt, új blokk, új hátsó villa, szinte minden új, ami összeségében a GP második legerősebb motorját alkotja a maga 260lóerejével, a Desmosedici állítólagos 270lovas teljesítménye mögött "kullogva". A Michelin sem rossz, folyamatosan fejlődik, stabilan hozza a jó formáját, attól függetlenül, hogy most alul maradtak a gumicsatában. A tökéletes motor, és a tökéletes gumi mellett a nagy múltú csapat úgy néz ki jól döntött a versenyzőket illetően is. Hayden már többször megmutatta foga fehérjét, nem lehet rá panasz, bár kicsit egyenletesebb és magabiztosabb teljesítményre lenne szüksége meghálálni az idén kapott bizalmat, miszerint elsőszámú pilóta. Nagyobb a szerepe és így nagyobb a nyomás rajta, főleg, hogy olyan hátvédet kapott, aki könnyen a fejére nőhet. Nem kétséges, megkell vernie csapattársát, a ducatikat és rossit is minél többször! Ebből ma egyedül Rossi sikerült, ami persze még nem jelent semmit. A ducatik kis túlzással mindenkit lealáztak, csapattársa pedig rögtön az első versenyén megverte. Az amerikai egyébként diplomatikusan csak annyit nyilatkozott, hogy ez csupán az első verseny volt a 16-ból, így már várja a következő versenyt. Pedrosa szenzációs szereplése figyelmen kívűl hagyható. A fa arcú, csupán 20 éves fiatal természetesen nagyon boldog, és sorozatos szerény nyilatkozatai ellenére, miszerint még csak a tanulási folyamat közepénél tart, még nem ismeri igazán a Hondát, igen meggyőző a pályán. Capirossit illetően igazam lett: azt mondta hogy félt az elsőgumi miatt és inkább visszavett a tempóból. Nagyon örül a második helynek, de reméli, hogy jobbak lesznek a jövőben.
A másik Honda csapat, a Fortuna igazából nagyon jól szerepelt ma. Két versenyzőjük 4. valamint 5. lett, ami mint csapatteljesítmény egyáltalán nem rossz a 2005-ös továbbfejlesztett RCV-vel (Pedrosáék 2006-os modellel karcolnak!). Toni Elias kishíján (1 század másodperc!) a bronzig motorozott, mígy csapattársa magabiztosan követte őt. Ha honda, akkor meg kell még említeni az LCR csapatban versenyző Casey Stoner-t, aki szintén újonc a mezőnyben. Hatodik helye baromi jó teljesítmény tőle, amit -érthetően- álmaiban sem gondolt volna. Még itt megemlítem Nakano-t, aki az ígéretes zöld szörny kawasaki nyergében a várakozásokon alul teljesített. A szombati időmérőn nagyot villantott, de ehhez képest versenykörülmények között gyengébbnek bizonyult. Ezért többek közt az első fordulóban történt balesetet okolja, mivel pontosan előtte történt és nagyon lelassult, valamint a pálya szombathoz képesti változását. Másnak is változott, nem csak neki.
És persze ott volt Rossi is, aki nem volt túl megygőző szombaton, ami állítólag azért volt, mert a hátsókerék pattogása újra előjött az edzésre. Ma pedig ugye nem is lehetett. Versenybaleset történt, Elias kiütötte alóla a paripát, amiről talán egyikük sem tehetett, mindenesetre Rossinak nem maradt komoly esélye semmire. Két pontot azért még így is összehozott megmutatva ezzel klasszisát, de ez édeskevés. A levezető körben Elias könyörgött Rossi bocsánatáért, ami egy kicsit érdekes jelenet volt. Nem éppen úgy nézett ki az oalsz, aki megakar bocsátani, mindenesetre Elias helyesen tette ezt. A verseny után rossi azt nyilatkozta, mondta a bűnősnek, hogy ne aggódjon, nem haragszik, de legközelebb emlékezzen erre a balesetre és legyen körültekintőbb. Természetesen emelett csalódott, hiszen nyerni akart, mint 2003 óta mindig Jerezben. A másik yamahás, Edwards pedig vmiért nagyon gyenge volt szombaton és ma is egyaránt. Talán gondjai voltak a motorral, mindenesetre érthetetlen. Nem mondanám, hogy végre fogást találtak a többiek a yamahán, mindenesetre érdekes, ami történt. Kiváncsian várom a következő versenyt.
Ja és igen, Capirex direkte lassabban ment a vége felé, majd pedig újra rákapcsolt, hogy megszabaduljon Pedrosától...szal idénre elég komolyan összerakták azt a vörös szutykot!
Ahogy mondod, ezért kicsit hát izé nem annyira tetszett ahogy Elias összetett kézzel esedezett bocsánatért. Egy szimpla elnézést kézfogás elég lett volna. Jóhogy térdre nem esett...na bumm most épp Rossi szívta meg. Nem nagy dolog, ő is okozott már nem egy ilyet.
Őszintén szólva még vmin gondolkoztam...vajon mikor Pedrosa utolérte Capirexet akkor az olaszban még ennyi tartalék volt, hogy így rákapcsolt vagy Pedrosa lassult be a végére? Na mingyá megnézzük a köridőket.
Az a baj sztem az idei szezonnal, h 2 nagyágyú is hiányzik + még olyanok is, mint McCoy akiért önmagában érdemes volt nézni a futamot függetlenül attól, hogy épp az élen ment vagy 12-ik volt. Biaggit és Barrost egyelőre az ifjak nem tudják helyettesíteni, az első szezonosok sztem kicsit azért meg vannak illetődve és idő kell nekik mire keményen oda mernek majd lépni ha helyzet van. Én az olyan arcokat csípem versenyzőbe akik bele mernek csapni a lecsóba (persze a fair play keretein belül) és és őszintén szólva valahogy a mostani versenyből nem igazán láttam ilyen embert. De sztem csak be kell melegedniük, majd az 4-5-ik futam után mikor már tétre megy a dolog és lesz esetleg némi sikerélmény talán keményebbek lesznek a csaták.
Na félreértések elkerülése végett ezzel nem azt akartam mondani, h Rossi hibázott csak azt, h mintha először az első kereke kapott volna egy maflást a Honda hátuljától a nem várt ívzárás miatt.
A rajt utáni első kanyarvétel simán zajlott, leszámítva persze Rossi bukását. Az olasz nagyon erőszakosan és határozottan támadott be a 9. helyről a 4.-re, csakhát Toni Elias pont arrajárt és véletlenül elkapta hátulról, aminek az eredménye a kavicságy és több mint 1 perces hátrány lett. A yamaha látszólag nem sérült komolyabban, csupán a fényezésen és az eltörött fékkaron valamint lábtartón látszott a balszerencse. Rossi sportemberségét bizányítja, hogy visszaült motorjára és a mezőny után eredt. A kanyar után elsőnek az időmérőt magabiztosan nyerő Capirex jött el, mögötte csapattársával és a töbiekkel. Gibernau sajnos eléggé az elején elektronikus hiba miatt kiállni kényszerült, így az addig vezető Ducatis-társ hátvéd nélkül maradt a Repsolosok előtt, ami nem igazán zavarta, hiszen kezdettől fogva őrült tempót motorozott. Látszott, hogy nagyon a határon vezetett, szinte mindig izgett-mozgott az olasz vas kanyarból ki és be egyaránt. Egy darabig Hayden volt a második, de újonc csapattársa, Dani Pedrosa, akinek köztudottan ez volt a legelső királykategóriás futama, egyre jobban odaért az amerikai mögé és kis túlzással úgy átment rajta, mintha ott sem lett volna. Mindenesetre az, hogy az eddig második számú és nem mellesleg 3szoros világbajnok repsolos pilóta gyorsabb volt az elsőszámú Hayden-nél nem kétséges, hisz az előzés után határozottan nőtt a különbség köztük. Sőt Pedrosa a tőle megszokott okos, tudatos, megfontolt versenyzéssel támadási helyzetig jutott az őrült tempójú, hibátlanul motorozó Capirossi mögött, ám az olasz talált még magában tartalékokat és lassan, de határozottan újra elkezdett nőni a különbség. Valószínűleg ez a Michelin abroncsok állapotára vezethető vissza, hisz a Honda egyre idegesebben viselkedett a kanyarokban, amire Pedrosa profi higgadtsággal finoman visszavette a tempót. Bár szómiszó mondhatnánk, hogy a motorcsúzkálás Capirex-nél szinte végig jellemző volt, de ezek szerint ez nem a Bridgestone gumik, hanem az olasz csuklója eredménye lehetett. A lényeg, hogy Capirossi mindent megnyert a hétvégén, amit csak lehetett, senki sem tudta megfogni, a pálya minden egyes szektorát ő uralta, így méltán és megérdemelten lett az első futam királya a 17éve élvonalbeli profi. A futam másik királya az ezüst serleget bezsebelő Pedrosa lett, ami elképesztően jó eredmény tőle, igazi GP szenzáció, valamint figyelmen kívűl hagyhatatlan bizonyíték a 20 éves pilóta tehetségére. Harmadik a másik repsolos Hayden lett, akinek elsősége ezek után már nem is olyan egyértelmű a csapatban, főleg hogy kishíján a bronz sem jött össze. Nem volt felhőtlen az öröme a díjátadón. Hogy a többiekről is essen szó, az időmérőn remeklő Nakano az első sorból indulva rögtön visszaesett és végül hetedikként végzett. Rossi, bukása ellenére a 14. helyig küzdötte fel magát, ami igen szép teljesítmény és nem mellesleg 2 világbajnoki pont ami Colin Edwards 5 szerzett pontjával összesen 7-et hozott a Yamahának, ami nem túl kezdet a világbajnok csapatnak. A negyedik 1 századdal Hayden mögött lemaradva Toni Elias lett, aki Rossi kiesésért még a levezető körben bocsánatot kért az olasztól, aki ettől nem hatódott túlságosan meg, ötödik pedig a másik hondás Marco Merlandri lett, 6. pedig a másik újonc Casey Stoner. Említésre méltó még Kenny Roberts, aki saját gépükkel a 8. helyig jutottak, valamint a superbike-ból átigazoló Vermeulen, aki csupán csak a 12. hely jutott a vadi új Suzukival, ami ha nem hozzák idén az eredményeket, könnyen meglehet hogy 2007-ben eltűnik a királykategóriából.
mert szerintem az emberek 90%-a nem olvassa el a 10 sornal hosszabb beirasokat.