Szia Zseby! Sziasztok! Olvasva a fórumot egy pár gondolat megfogalmazódott bennem is a témával kapcsolatba. Nagymotorral csak 5 éve motorozok (persze nálam is megvoltak a Simsonos évek ,majd nagy szünet).Akkorra sikerült előteremteni a motorozás anyagi hátterét, de ami még fontosabb volt akkor éreztem azt, hogy fejben is felnőttem arra a szintre, hogy rápattanjak egy komolyabb gépre. Magával a motorozás veszélyeivel is tisztában vagyok, tudtam, hogy benne van a dologba az, hogy például megcsúszik a motor, kifordulnak eléd stb., de annak, hogy letarolnak minket, mint valami tekebábut hát annak nem kellene benne lenni dologba. A Mátrát viszonylag jól ismerem, közel lakok hozzá, sokszor motoroztam arra az elmúlt években. Elöljáróba még annyi, mivel nem akarok álszent lenni, hogy igen is volt rá példa, hogy én is megtekergettem a gázt, de nem a hegyen, nem lakott területen belül, nem nagy forgalomba, hanem olyan üres útszakaszon, ahol nem veszélyeztettem vele másokat. Ismerek olyanokat akik hétvégén már nem mernek felmenni, és én is voltam úgy nem egyszer, hogy felmentem, de az első biztonságos helyen visszafordultam. Ez azért sajnos nem normális dolog. Csak 3 apró gondolat, amit, ha mindenki betartana már sokat változna az összkép:
1. Beláthatatlan kanyarban nem előzünk,
2. Nem előzünk amikor jönnek szembe és nem szorítjuk le a szembe jövő motorost az útról,
3. Attól még lehet élvezetes a motorozás a szerpentinen, hogy nem közlekedünk nyélgázzal két kanyar között.
Ezek csak az alapok, amiket lehet még fokozni, de ezek betartása is sokat jelentene az összkép szempontjából és talán akkor nem kellene kitenni az ilyen helyekre a „Motoros temető, megtelt” táblát. Mindenki felelős saját magáért és részben felelős a többi közlekedőért is!
Mindezek mellett persze ott van még az, hogy a legjobbak is hibázhatnak, na és az a példa amit mutatnak kevésbé felkészült és gyengébb agyú társaiknak. Szóval a határokat feszegetni, a térdkoptatót elfogyasztani (az enyém az eséstől kopott meg) egyértelműen ott van a pálya.
Nem kívánok veled személyes vitát indítani Szikra001 (589-es hozzászólás), a tiéd is egy vélemény. Egy dolgot azonban mindenféleképp szem előtt kell tartani, még pedig azt, hogy a 24-es tulajdonképpen egy közút, ahol mindenkinek joga van félelem nélkül közlekedni és ebből kifolyólag nem az a megoldás, hogy ha fosol akkor ne gyere erre.
Jó gondolat amit a sebesség helyes megválasztásáról írtok, de kíváncsi lennék, hogy abba a helyzetet amibe pl. mi kerültünk Sástónál hány tőlünk sokkal felkészültebb motoros tudta volna jól megoldani. Nyugodtan mentünk, nem száguldoztunk és mégis megtörtént. Egy pillanat volt az egész. Lehettünk volna biciklivel (még rosszabb a védőfelszerelés hiányossága miatt) akkor is megtörténik, vagy autóval, akkor azt bontja le. Nem tudom, hogy egy ilyenre fel lehet-e készülni egyáltalán. A megoldás nem lehet az, hogy mindenki menjen pl. hússzal.
Senkinek nem kívánom azt amikor szörnyen fájó derékkal és zsibbadó hátközéppel fekszel az úton és annak örülsz pillanatnyilag, hogy a végtagjaid legalább mozognak. Úgy tűnik tegnap végre befejeződtek a belső szervekhez kapcsolódó vizsgálatok. Az egy dolog, hogy a törések fájnak, de mellette két és fél hét bizonytalanság a belső sérülések miatt, hát ezt sem kívánom senkinek. Örülök, hogy megmaradtam. Ennek az esetnek és a hasonlóknak az árnyékában komolyan elgondolkodtató, hogy érdemes-e ilyen veszélyeket bevállalni, még akkor is ha a motorozás rengeteg pozitív élményt tud adni.
Kár, hogy néhány balesetnek kellett némi életet lehelni ebbe a nem túlságosan pörgő fórumba,de a gondolatokat ki kell cserélni, vitázni is lehet az eseményekről, viszont belőlük tanulni KÖTELEZŐ!
Sztem a Mátrában az az őrült akinek nincs egészséges majrécsíkja,én itt lakom mindig is itt laktam,sajnos sokszor kellett mentőt hívni olyanokhoz akiknek itt tünt el a majrécsíkja.Mellesleg a régi motorommal amivel még jártam a ringre,mindig eltünt,érdekes erről itt a Mátrában motorozva jócskán marad csík.A mostani beleset is az egyik szokásos ok miatt történt-kihajtás egy kis útról teherkocsival a motoros elé.Mindig is csodálkoztam azokon akik itt 150 körüli tempóval közlekedtek,ők meg azon csodálkoztak,hogy a helyiek miért lassítanak le itt.Sajnos több ilyen hely van , az egyik ilyenhez én hívtam a mentőt,akkor egy személyautó hajtott ki,de még sorolhatnám,hogy hányszor hívtuk ki a mentőket.Aki vadulni akar menjen a Ringre!Ott lehet és biztonságosabb is.Sztem ezek után várhatjuk a nagy rendőri ellenőrzéseket,kötözködést-jogosan,csak sajnos ebböl mi helyiek kapjuk a legtöbbet,mert mi járunk nap mint nap itt.A Mátrában a helyiek szerint nem az a menő aki a leggyorsabb,hanem aki a: L E G T A R T Ó S A B B !Ez a végszavam tarsa ezt mindenki szem elött,köszönöm.
Marad még bőven a motorosokon kívül is veszély a Mátrában. Te magad írtad, a két 3. pont és az utána jövők mind.
Természetesen arra is való a topik, hogy megbeszéljük egy baleset tanúságait és esetleges elkerülhetőségi lehetőségeit. Ebben mindig benne van a KRESZ be nem tartása is. Ugyanúgy mint minden más közúti balesetnél. Hiszen szinte soha nem lenne baleset, ha mindenki, minden szabályt betartana.
A mondandód végével nem akarok és nem is tudok vitatkozni.
A Mátra kellemetlenségeiből, veszélyeiből mennyi marad, ha kivonjuk belőlük a motorosokkal összefüggőeket?
A haláleset konkrétan a Mátrában történt. A kresz ajánlásának észben tartása által elkerülhető lett volna még a Mátrában is. Úgy jön ez a topikba. Aminek az ilyen esetek miatt inkább kéne arról szólni, hogyan kell ill. nem kell ott és hasonló helyeken motorozni. Ha másért nem, hát azért, mert egy élő családtag ritkán ér kevesebbet, mint 1 vagy akár 500 részvétnyilvánítás fórumokban.
Ha ez nem a Mátra topikban lenne meg is érteném a véleményedet. A legtöbben viszont azért látogatjuk ezt a témát, mert kedveljük a Mátrában történő motorzást a maga összes kellemetlenségével és veszélyével együtt. Sokan vannak, akik csak látogatóba érkeznek a hegyre és elképednek a közlekedési morálon, de ilyen bármelyik közúton előfordul, legfeljebb kevésbé koncentráltan. Különben a motorosok itt is szoktak vigyázni egymásra. Ha valamilyen akadály kerül az útra, akkor nem ritkán mennek egy kanyarral följebb, hogy figyelmeztessék a többieket, hogy ne legyen további baleset.
sebességkorlát annyit jelent h semmilyen körülmény között(még előzés közbensem)lépheted át!és igen olyan sebességet kell megválasztanod,h bármilyen akadály ami az uton van azelőtt előtt meg tudj állni.természetesen ezt nem írhatják le mindet egyenként,de szépen megfogalmazták.
Kóstolnálak, ha ettől, vagy az \'elfogyasztásodtól\' többnek érezhetném magam. De így marad a motorozás szeretetének közös volta, ha a gondolkodásmód más ezzel kapcsolatban (is).
R1: túra, pálya. Csík nincs, nem szoktam megtartani, ha adnak is a gumihoz.. Mondjuk az R1-nél kifejezetten nehéz volt olyan beállítást találni, ami erre módot adott (az is igaz, hogy hosszú, gyors kanyarokban nehezebb eltüntetni). A hegyi úton várható veszélyekre felkészülve nem motorozom a Mátrában, mivel a magamutogatók (kolléga szavajárásával élve) nincsenek tekintettel a záróvonalra. Ergo én többször voltam kénytelen helyet adni a saját sávomban... Ha még úgy sem mehetek, ahogy a saját sáv engedi, keresek jobb helyet, annál is inkább, mert a Mátráig meg vissza 200 km egyenes út vezet. Aki meg keres, talál.
A balesettel kapcsolatos véleményemnél rosszul használtam a "szabályos" kifejezést ebből adódóan kaptam Tőled a kioktatást. A megengedett sebességre akartam utalni a szabályossal ebben valóban hibáztam.
A második gondolatomat pejoratív értelemben használtam, mivel pont nem így van sem autós, sem motoros, sem teherautós körökben.
Ha már így megkóstoltál azért megkérdezném, hogy Te az R1-et mire használod? Csak pályázásra, mert egy hegyi úton a várható veszélyekre felkészülve 3 centis majré csíkkal kell, hogy rendelkez.
Hát, az csodálatos, ha "mindenki" gondolatát ismerjük...
Mik a lehetséges akadályok amikre számítani kell? Amit az élet diktál az adott helyen. Bele lehet írni a kreszkönyvbe az összes életszerű helyzetet egyenként? Nem.
Miért kell leszólni a Mátrát ennyire ? Ha valaki veszélyesnek ítéli nem kell kilyönni.
Legalább ennyivel is kevesebb magamutogató divatmotoros lesz kint!
Személyes volt a vélemény (\\\"...bárki, aki...\\\"), azaz sajátod, tehát a rá való válasz sem szólhatott másnak. Ismétlésnél nem a korlátozásokra, hanem azokra gondolok, amik életet menthetnek (mint az 558). Vagy mint Britton fékolajtartályán a karkötő felirata (érj haza v. ilyesmi). Ha ez sértés, akkor az érzékenység korát éljük. Egyébként nem annyira neked, mint annak a mentalitásnak szólt, hogy ez vagy az mindenképp elkerülhetetlen lett volna, vagy az út, padka, kosz, olaj, stb. a hibás (ez a mondat már nem személyes), szóval mindenfélék megfogalmazódnak az emberekben, csak az önkritika nem.
Mátra (és tsai):
1. motorosok tomboldája, szembe átmenő/átcsúszó sajnos esélyes (két 70-es kanyar közt minek 180-ra gyorsítani?)
2. az 1-es miatt veszélyes sebességkülönbség van a motorosok és az egyéb közlekedők között
3. az út nem belátható kanyarjai miatt az emberi agy is problémát okoz: a még nem látott részt hajlamos emlékezetből kipótolni, azaz előrevetíti a kanyar folytatását mintegy üres/problémamentesként, holott a valóság ettől eltérhet (ezért is fontos a belátható szakaszhoz igazítani a tempót)
3. az útminőség rossz
4. az út helyenként erősen olajszennyezett, ill. átfolyások és egyebek is előfordulnak
5. kerékpárosok, gyalogosok, esetleg vadon élő állatok
6. kanyarodni nem tudó autósok (kirándulók nyilván), akik vagy szimplán tötyögnek, vagy még szűken is veszik a kanyart, mert úgy érzik, hogy különben menten lemennek az útról
7. bukta esetén a szalagkorlát és egyéb tereptárgyak segítenek az anyagi és egyéb kárt fokozni
...
Ha az a célom, hogy érjek oda, vagy érezzem jól magam (minden jó, ha a vége jó alapon), akkor első szabály, hogy nálam legyen az irányítás (utána jön a kresz életet óvó vezetéselméleti része). A fentiek tükrében egy olyan helyen ez kizárt. Ennélfogva, ha a Mátrában találkozunk, akkor viszem a korsót a kútra. Van jobb hely mint a Mátra, 1-2-6 nagyjából kiesik, tehát sportos túrázásra jó: szép is, forgalommentes is.
Meggyőződésem, hogy a Mátrában mindenki így tesz és fel van készülve minden lehetséges akadály kikerülésére. Valamint, akik itt most fórumozunk mind betartjuk ezt a szabályt is és akkor nem lehet semmi bajunk a közutakon.
A szabályosságról csak annyit, hogy a KRESZ-ben benne van, hogy a féktávolság nem lehet hosszabb a belátható útszakasztól! Sötétben is azét kapcsolod fel a lámpád többek között, hogy lássad mi van előted. Tehát nem csak azt kell nézni, hogy betudod e venni a kanyart, kisodródás nélkül, hanem azt is, hogy megtudjál állni a lehetséges akadály előtt. Ez az akadály nem csak kikanyrodó teherautó lehet, hanem akár egy kidőlt fa is!
Szia Peti! Örülök, hogy gyógyulgattok, meg annak is, hogy írtál... tedd meg minél többször! Ha csak egy kamikaze vadállat is elkezdi használni az eszét, akkor már megérte...
..nem a mostani balesetre vonatkozólag írom, hanem úgy egyáltalán: rohadtul kezdem unni, hogy a kevésbé donor módjára közlekedő motorosoknak már keményen meg kell gondolni, hogy merre induljanak el, mert bizony a saját "társaink" jelentik mostanság a legnagyobb veszélyt a "ring"-nek elnevezett KÖZÚTI szakaszokon!
Az összes önjelölt félisten takarodjon fel a valós pályára, és ott mutassa meg, hogy mit tud! Gyanítom, csúnyán elkennék a szájukat a "nagyok"! ...és senki ne jöjjön azzal, hogy ezeknél a speed gépeknél benne van a pakliban, hogy az adrenalin miatt elszáll az agy! A gépet ember kezeli, akinek ELVILEG van agya! Mindenki úgy szórakozik a saját életével, ahogy akar, ez OK... de amikor már mások élete is tét lehet, akkor már nagyon-nagyon nem OK!
Napok óta nem jártam erre és csak most olvasom mi történt. Nem tudok mást mondani, mint azt, hogy: DÖBBENET! Bő 2 hete a mi esetünk, most meg ez. Kezdtem megnyugodni, de most újra csak pörögnek a gondolataim....
Amúgy mégegyszer köszönöm mindenkinek a jókívánságokat. Mi lassan alakulgatunk.
A balesethez még annyit azért hozzátennék, hogy ha láttatok már egy ilyen farönk-szállító teherautót partnak felfelé kikanyarodni egy főútra, akkor tudhatjátok, hogy az fél percig olyan mintha valaki keresztben megállt volna az úton. Na és ha végre ki is kanyarodott, akkor még fél perc mire emberi sebességre gyorsul. Azt hiszem ott lefelé nincs sebesség korlátozás, csak fölfelé. Tehát bárki, aki szabályosan közlekedett volna ott, akár autóval is lehet, hogy nekimegy a kanyar után. Sajnos vannak ilyen szinte elkerülhetetlen helyzetek. Nagyon sajnálom én is a srácot, részvétem a családjának.
Gyertek az északi oldalra motorozni ott kevesebb a bekötő földút ahonnan felelőtlenül kikanyarodhat bármi.
Amúgy aki sportmotort vesz , nem arról híres ,hogy lassan megy. Ezt vállalni kell együtt jár a dologgal.
Különben nem szabad rá felülni ! Sajnálom a srácot, kár érte !
Istenkém z nemigaz megint elvesztettünk egy motoros barátunk:'((((((
Én már nagyon régóta el akarok jutni a "híres" mátrába borigatni de sosejön össze mert mindig közbejön valami ped itt lakok Egerbe nemlenne messze, de már azon gondolkozom hogy mégsem olyan jóötlet mert kívülről látom magam, meggondolatlan fiatal vagyok aki nemgyengén felelőtlen és csak tépi a száját a gépnek.biztosra veszem én jártam volna erre nembírtam volna ki hogy nepadlózzam le és ugyanígy jártam volna:'(kom már azon kell filózni mikor durransz bele valamibe mert ha még normálisan 100al is mész akkoris netán valaki kanyar után akar megfordulni az úton vagy így kikanarodni és máris megvan a baj.Nagyon résen kell lennünk basszus:(
Nyugodj békében Motoros barátunk
lassan eljutok oda hogy nem megyek a mátrába én sem. pedig miota tavaly össze recsentettem a gépet fent azota nem verem én sem neki. Nyugodjon békében!
Üdv nektek!
Én is ismertem a srácot meg a faterját is.Nagyon jó srác volt!
Nyugodjon békében.
Én egyszer voltam a mátrában amióta megvan a motorom ,pedig én is itt lakom az aljában de akkor egyszer nagyon nem tetszett ahogy ott motoroztak eggyesek.Nem azt mondom hogy pályán nem eshet bajom de ott azért kisebb rá az esély.
Nahh nem birok többet írni mert nagyon megrendített a hír , hogy egy újabb src veszett oda.
1. Beláthatatlan kanyarban nem előzünk,
2. Nem előzünk amikor jönnek szembe és nem szorítjuk le a szembe jövő motorost az útról,
3. Attól még lehet élvezetes a motorozás a szerpentinen, hogy nem közlekedünk nyélgázzal két kanyar között.
Ezek csak az alapok, amiket lehet még fokozni, de ezek betartása is sokat jelentene az összkép szempontjából és talán akkor nem kellene kitenni az ilyen helyekre a „Motoros temető, megtelt” táblát. Mindenki felelős saját magáért és részben felelős a többi közlekedőért is!
Mindezek mellett persze ott van még az, hogy a legjobbak is hibázhatnak, na és az a példa amit mutatnak kevésbé felkészült és gyengébb agyú társaiknak. Szóval a határokat feszegetni, a térdkoptatót elfogyasztani (az enyém az eséstől kopott meg) egyértelműen ott van a pálya.
Nem kívánok veled személyes vitát indítani Szikra001 (589-es hozzászólás), a tiéd is egy vélemény. Egy dolgot azonban mindenféleképp szem előtt kell tartani, még pedig azt, hogy a 24-es tulajdonképpen egy közút, ahol mindenkinek joga van félelem nélkül közlekedni és ebből kifolyólag nem az a megoldás, hogy ha fosol akkor ne gyere erre.
Jó gondolat amit a sebesség helyes megválasztásáról írtok, de kíváncsi lennék, hogy abba a helyzetet amibe pl. mi kerültünk Sástónál hány tőlünk sokkal felkészültebb motoros tudta volna jól megoldani. Nyugodtan mentünk, nem száguldoztunk és mégis megtörtént. Egy pillanat volt az egész. Lehettünk volna biciklivel (még rosszabb a védőfelszerelés hiányossága miatt) akkor is megtörténik, vagy autóval, akkor azt bontja le. Nem tudom, hogy egy ilyenre fel lehet-e készülni egyáltalán. A megoldás nem lehet az, hogy mindenki menjen pl. hússzal.
Senkinek nem kívánom azt amikor szörnyen fájó derékkal és zsibbadó hátközéppel fekszel az úton és annak örülsz pillanatnyilag, hogy a végtagjaid legalább mozognak. Úgy tűnik tegnap végre befejeződtek a belső szervekhez kapcsolódó vizsgálatok. Az egy dolog, hogy a törések fájnak, de mellette két és fél hét bizonytalanság a belső sérülések miatt, hát ezt sem kívánom senkinek. Örülök, hogy megmaradtam. Ennek az esetnek és a hasonlóknak az árnyékában komolyan elgondolkodtató, hogy érdemes-e ilyen veszélyeket bevállalni, még akkor is ha a motorozás rengeteg pozitív élményt tud adni.
Kár, hogy néhány balesetnek kellett némi életet lehelni ebbe a nem túlságosan pörgő fórumba,de a gondolatokat ki kell cserélni, vitázni is lehet az eseményekről, viszont belőlük tanulni KÖTELEZŐ!