Én kb. 3-hónapja csúsztam el egy balos kanyarban. Szerencsére nem sérültem meg súlyosan, és a motornak sem lett komoly baja. Simán hazajöttem vele. Azóta viszont minden kanyar előtt befékezek, persze utána verem a fejem, hogy milyen béna f... vagyok. Egyszerűen félek. Azóta kerülöm a Mátrát.
Tegnap a haverok szoltak " háromkor indulunk! Cél Eger a Mátrán keresztül."
Beparáztam, de elindultunk. Végül gond nélkül megúsztam, de biztosan sokan gondolták , akik mögöttem jöttek, aztán már nembírták és elkerültek, hogy mi a fenének vesz R6-ost aki ilyen lassan megy.
Útközben Parád felé nem messze onnan ahol én pereceltem, a korlátnál feküdt egy srác.
A földön feküdt a feje a korlátnak volt támasztva, többen gugoltak mellette, a kezét
tartották. Nekem úgy tünt, hogy nem nagyon van mágánál.
A srác a mi indulásunkkal egyidőben indult, de két kanyarral később már nem is láttam. A haverjaimat is elkerülte, pedig ők nálam sokkal gyorsabban mentek. ( az egyik 2:10-et megy a H-ringen) A mentővel útközben találkoztam de Parádfürdőnél már a rendőr is jött.
Amikor a srácot megláttam rögtön eszembejutott ami velem történt. És, hogy én is járhattam volna így.
Nem érdekel ki mit gondol rólam. A saját biztonságom nekem fontosabb, nem is beszélve a mögöttem ülőröl. Van két lányom akiknek szülőkre van szükségük.
Remélem a srácnak nem lett komolyabb baja, de szerintem mindenkinek el kellene gondolkodnia azon, hogy mit veszíthet.
Mátra, Bükk vagy egyéb, mindegy, normálisnak kéne maradni. 100-ból 99-szer meg lehet úszni, de a maradék 1 tanulságos, esetleg végzetes lesz. (Arról nem beszélve, hogy másokat mekkora veszélynek tesz ki az illető az átcsúszó, neadj"Isten átrepülő motorjával.)
Sokan elfelejtik, hogy pl. az agy "előveszi" az általa már ismert szituációk eredményét és azzal számol a valóság helyett, ami magyarra fordítva: nem belátható kanyar, előzni "kell" és az óvatlan elhiszi az agyának, hogy a nem belátott szakasz is teljesen biztonságos, mivel lelki szemei előtt az út nem látszó folytatása üres és tiszta. Gondolom nem csak velem fordult elő az, hogy "de jó, hogy mégsem mentem ki!" meglepetés ért..
Mi 20-án voltunk (Mátra-Bükk), de egyáltalán nem erőltettem a kanyarokat. Inkább az volt a cél, hogy próbáljam minél egyenletesebben, ritmusosabban vinni a gépet (és az utasom) a kanyarokba(n). Visszafelé volt egy kicsit gyorsabb a dolog (egy balosban a 7R váltója leért), de messze volt még a határon motorozástól.
Én gyöngyösi vagyok, szóval a motoromat úgy 90%-ban a Mátrában használom, és tudom, hogy nem nagyon kéne meghülyülnöm (főleg meghalnom... ), de ha már ott van az ember, akkor elég nehéz megállni, hogy ne karistolja le a lábtartót... Tegnap estefelé Parádról indultam vissza a parádsasvári elágazó felé, és láttam, hogy villogva jön a mentő (szerintem Eger felé)... Tudom, hogy nem csak ilyenkor kéne normálisnak lenni, de mondanom sem kell, hogy jóval lassabban mentem haza aznap.. A Mátra parád felé eső oldalán, még a galyatetői elágazó előtt aztán láttam is már a rendőrautót, épp helyszínelt a csávó.
Nem tudja véletlenül valaki, hogy ki esett el/hogy történt? Remélem nincs nagy gond..
Mit is mondatnék... a "f.sza" élményeimről a Mátrában..
HAVER: Akkor edzsés a Mátrában?
Mondom nem kéne nagyon durvulni... jóvan...
Így kezdődött. Felértünk és elkezdtünk vadulni a kanyarokban is.
Egyszercsak látom 140Km/h jobb kanyar ... nem gond.. meglesz..
Igen a probléma ekkor mutatta magát egy a kanyar közepén parkoló IFA típusú gépjárómű alakjában. Szembesávba át -- fék szinte csúszáshaatárig jobbra mint a disznó ledönt hogy visszaiszkoljak a saját sávomba... Majd a lenti parkolónál megálltam.
Leszálltam a motorról és az addig felmerülő apró kavicstanyák az úton ív közepén már fel sem tűntek. Ezután kezdtem imádkozni hogy haver az RS-el is be tudja venni ugyanezt a kanyart ugyanennyivel valamint hogy addig ne érjen oda az előttem imént elhaladt Suzuki Swift 1.1 Racing aki valszeg mind2 sávot bérelte stílusából adódóan. Sikerült neki is élve megúszni.Aznap majdnem 6-szor sikerült meghalni a saját hülyeségünk miatt. Buszok.. kavics.. IFA... más motorosok.. úthiba... stb.
Azóta a Mátrában kizárólag ésszel megyek és próbálok maximálisan figyelni minden részletre.
A Hungaroring marad a vadulásra. Bár innen 120Km-re van én azt mondom megér annyit az életem hogy még 20-30 szép motorosévet lehúzzak és max. a Ringen csússzak ki a GSX-Rrel mintsem tuti TK - halállal párosítva a Mátrában.. A Mátra KÖZÚT.. nem alkalmas pályastílusban való motorozásra. Sokan elfelejtik... ebből van a baj. Bükkben ugyanez.
A trafipaxos balhét az öreg pakolóőr is említette, mondta, hogy nem kevés motorost kiszedtek a helyi szervek.
A múlt héten is voltunk a Mátrába, akkor is eldobtak egy 600 CBR-t, de sajnos ilyen elég sűrűn előfordul. Főleg, ha eső után mész ki, vagy egy rally versenyző jelölt lerakja tőre, és egy talicska murvát felhoz az aszfaltra, az tud meglepetést okozni. Ezért nem is érdekel, ha körbemotoroznak a kanyarban, nem azért dolgoztam, hogy hazabasszam a gépet, megszakadna a szívem (nem beszélve egyéb testrészeimről)
Csak ésszel! (bár néha nehéz)
ez nem kérdés, hogy mindenre van megoldás mindkét oldalon. rendőr - motor.
egy automata trafipax is megoldás lehet.. :o) tudom, fel lesz hajtva a rendszám :o))
Nagy az a Mátra. Amúgy meg a Mecsekben is eljátszották már és meglepődtek, hogy minden motoros milyen szabályosan közlekedik szóval nem hozta a várt eredményt a razia. Fekvőrendőrt pedig nem tehetnek főutvonalra, főleg nem indokolatlanul, meg amúgy is meddig tart felszedni egy fekvőrendőrt?
nem törvényalkotók fórumoznak, így mindenki azt csinál amit csak akar.
rendőr ember mondta nekem tavaly, amikor visszavitt a motoromhoz, hogy terveznek dolgokat a mátrára, s csúnyán meg fognak szivatni bennünket...
egy pár fekvőrendőr el is intézi a dolgát...
én sem mondom, hogy nem húzom ha leszáll a vörös köd,, csak látom, amit látok, s emiatt nem annyira húzom neki még ködben sem...... a leírtak ellenére fogok menni Mátra, de ahogy írtam is, nem a hétvége lesz a preferált időpont :o)
egy jo kis turazasnak megvan a maga filingje
nincs ertelme osszehasonlitani egy palyanapi zuzassal, raadasul nem is errol kene szolnia
nemmondom en is voltam mar parszor a matraban, es huztam is neki, de mar rajottem, hogy sok ertelme nincs mer a korlaton vegzi az ember egy kanyar kozepen talalhato soderkupac miatt
Jó hely a Mátra valóban. Menjetek gyakran, szép a kilátás, jó a levegő...egyetértek azzal ,aki nem javasolja a Mátrába tett kanyarvadászatokat.Azért van a Hungaroring , ezért vannak a nyílt napok.Az utca nem versenypálya.Hiába mész a saját sávodban, ha egy nemnormális, aki szemből sokallt el pont telibeb.sz , míg te a saját sávodban haladsz.Sajnos én tapasztaltam ezt, igaz nem velem történt, hanem a haverommal, és ő volt a vétkes.Simán elsokallt, és szembetalált egy szemben szabályosan haladót.Kiba..ott szar volt látni ahogy két combnál eltört lábbal feküdt az aszfalton!!!(3 hónap után ujra tudott járni .ja , mankóval!!) ??? na most akkor mi van?hiába ment a másik pali szabályosan! tk lett a kocsija. ha felmész a Mátrába és meglátod az első kanyart, ugyis leszáll a vörös köd...szóval ha ilyen vagy : messze kerüld el ezt a szakaszt, mind a saját, mind pedig mások testi épségének megóvása érdekében...szerintem, bár nekem is a szivem csücske ez az etap..
Ja és mi van azzal aki lent lakik a pusztán - én! Itt olyan kanyargós utak vannak mint Solt, meg Kecskemét között.
De ha mátrázni akarok legalább mire odaérek bemelegszik a motor meg a gumi.
Mondjuk neked amúgy is túl messzi van a Mátra szerintem
Felétek ott van a Bakony, kicsit messzebb az Alpok, azok sokkal jobb helyek.
Mátráról anyit, hogy ésszel kell menni és akkor nincs gond. Ha a sávodban álló busz gondot okoz azt vakvezetésnek hívják. Ezt pályán meg lehet tenni, de közúton nagyon veszélyes.
Pályaedzéseket ezért nem is lehet közúton sehol tartani, hiszen sokkal ovatósabban kell menni a váratlan helyzetek miatt, de egy lightos kanyarvadászathoz nem kell veszélyesen menni. Én még a 125-os MZ-vel is nagyon élvezem a Mátrát, karcolom a lábtartóval a betont, pedig azzal lehetettlen átlépni a 90-et.
Hát én pont ezért nem megyek a Mátrába. Nem kell, hogy egy gazdag gyerek megkarcolja a motoromat, mert neki nem számít. Én inkább keresek magamnak valami más helyet gyakorolni. Legalább nem halok meg a Mátrában. (Csak máshol...)
jó is a mátra.
csak ne halnának meg szinte minden 7 végén motorosok (szezonban)
jó is a mátra ha nem zúzná le magát legalább 5 motoros minden 7 végén (szezonban)
jó is a mátra, ha nem veszélyeztetnék legalább 100-szor egymást a motorosok (szezonban)
jó is a mátra, ha nem zúznának le a motorosok legalább 2 autót minden 7 végén (szezonban)
jó is a mátra gyakorolni, szezonban, hétköznep 18-tól 19:30-ig 20-ig. max 3 motoros, 2 busz, meg 8 autó....
Én kb. 3-hónapja csúsztam el egy balos kanyarban. Szerencsére nem sérültem meg súlyosan, és a motornak sem lett komoly baja. Simán hazajöttem vele. Azóta viszont minden kanyar előtt befékezek, persze utána verem a fejem, hogy milyen béna f... vagyok. Egyszerűen félek. Azóta kerülöm a Mátrát.
Tegnap a haverok szoltak " háromkor indulunk! Cél Eger a Mátrán keresztül."
Beparáztam, de elindultunk. Végül gond nélkül megúsztam, de biztosan sokan gondolták , akik mögöttem jöttek, aztán már nembírták és elkerültek, hogy mi a fenének vesz R6-ost aki ilyen lassan megy.
Útközben Parád felé nem messze onnan ahol én pereceltem, a korlátnál feküdt egy srác.
A földön feküdt a feje a korlátnak volt támasztva, többen gugoltak mellette, a kezét
tartották. Nekem úgy tünt, hogy nem nagyon van mágánál.
A srác a mi indulásunkkal egyidőben indult, de két kanyarral később már nem is láttam. A haverjaimat is elkerülte, pedig ők nálam sokkal gyorsabban mentek. ( az egyik 2:10-et megy a H-ringen) A mentővel útközben találkoztam de Parádfürdőnél már a rendőr is jött.
Amikor a srácot megláttam rögtön eszembejutott ami velem történt. És, hogy én is járhattam volna így.
Nem érdekel ki mit gondol rólam. A saját biztonságom nekem fontosabb, nem is beszélve a mögöttem ülőröl. Van két lányom akiknek szülőkre van szükségük.
Remélem a srácnak nem lett komolyabb baja, de szerintem mindenkinek el kellene gondolkodnia azon, hogy mit veszíthet.