Mostanában rendesen megcsappant a motorostábor a Mátrában. Köszönhető ez a "hathatós" hatósági beavatkozásnak, amivel azokat riasztották el, akik olvasható rendszámmal a rendőrnek megállva közlekedtek. Akik meg felhajtják, leragasztják, leveszik, nem állnak meg úgysem érdekli, hogy ott vannak.
A Mátra, mint az Északi-középhegység része, származása szerint Európa legnagyobb fiatal vulkáni övezetéhez tartozik. A Tarna és a Zagyva völgyétől körbefogva terül el, és bár nem a legnagyobb kiterjedésű hegységünk, itt emelkedik hazánk két legmagasabb csúcsa az 1014 m-es Kékes és a 964 m magas Galyatető.
A Mátrát több jól elkülöníthető részre lehet felosztani. Délnyugatról a Jobbágyi község fölött található Nagy-Hársas lepusztult vulkáni kúpjával kezdődik. A hegytől északra fokozatosan emelkedő előhegyekkel a Nyugati-Mátra a Muzsla csúcsával tetőzik. Az ún. Központi-Mátra a Mátrabérc fennsíkjából, a Galyatető és a Kékes vulkáni kúp csoportjaiból áll. Meredek, zord hegyoldalak, kőfolyások, törmeléklejtők, suvadások váltogatják egymást zárt bükkösökkel borítva. Délre lankásabb, párhuzamos völgyek futnak le, melyek közül legmeghatározóbb tájosztó vonal az ún. Nagy-völgy. A Nagy-patak völgyével párhuzamosan alakult ki a Mátra "főbejárata" Mátrafüredtől Mátraházáig. A Mátraalja erdőmentes, szőlőkkel borított megművelt tájairól szinte átmenet nélkül jutunk az erdős hegyi tájba. Keletre a Saskő 898 m-es ormának meredek letörése után a Keleti-Mátra 650 - 750 m magas hegyei sorakoznak. A hegység északi részét Mátralábának nevezik. Elszórt, kb. 250 - 400 m magas kis vulkáni kúpokkal borított dombvidék ez, már többnyire művelt mezőgazdasági földekkel
Ma voltunk kicsit körözni a Mátrában. A szokásos "versenyzőkön" kívül volt egy-két autós aki
szintén elég erősen nyomta. Jövő héten ez lesz a Mátrában!
Szóval aki esetleg Parádsasvár-Mátraháza környékén jár óvatosan terelgesse a mocit.
Ja és a rendőrség is fennt járt és szórta a büntit (igaz jogosan)!
Hát basszus nem lehetett normálisan menni mert fostam hogy melyik kanyar után állnak ott a zsernyákok. HA megkijössz a kanyarból kicsit nagyobb sebességgel, rögtön kivesznek a sorból. NA mindegy én is láttam vagy 8 motoros renőrt. Azt mondta egyik recski srác ott volt eligazitás és azt mondja összesen vagy 40-en voltak.
Na igen nagy erőkkel vonultak ki tegnap. Az külön tetszett, hogy akkor is igazoltattak, ha normálisan mentél. Volt olyan Mátraházán, akit négyszer állítottak meg amíg odaért.
Sziasztok!
Szeptember 25-én a solymosi elágazóban sikeresen belerepültem egy tükröt nem ismerő sofőr autójának oldalába.Ha van esetleg valaki aki látta a balesetet és tudja ki volt a mikrobusszal kérem irja meg nekem.
Szeretném megköszönni mindenkinek aki aggódott értem életben maradtam shoei megmentett,R1 sajnos meghalt.
Ha valaki tud 99" R1-hez vázat szóljon. n.petter@yahoo.com
kedves ismeretlen valaki. ha olvasod a forumot akkor ezen keresztül szeretném ( SZERETNÉNK ) megköszönni a szétfolyatott olajat mátraháza-parádsasvár között, ha jól tudom csak 3 vagy 4-en csusztunk el ma rajta. szerintem a minimum az hogy ott maradok mig nem jönnek feltakaritani a csuvát és a motorostársaimat nem hozom életveszélyes helyzetbe, mert ha jönnek szembe akkor most nem irnék itt valoszínű. külön köszönet azoknak akik megálltak.
üdv: gábor
Kedves ismeretlen sportmotoros!
A mátrában történt találkozásunkat "nagyon szépen köszönöm neki.
A kár megközelíti a 300.000 Ft-os, nekem szerencsére semmi bajom nem lett.
Csakhogy más is képben legyen: Egy balos beláthatatlan kanyarban Mátraháza és a galyai elágazó között parád felé haladva kezdett előzni a Yamaha motrkerékpárjával a "Motorostárs", természetesen én lassabb tempóban egészen az út széléhez húzódtam, mire neki sikerült az előzés. Én viszont az út szélén lévő kavicson megcsúsztam és a másik oldalon kötöttem ki a szalagkorlát fogott meg, maj a vas az oldalán még egy kicsit csúszott. Ennyi az eset.
Természetesen a Yamahásnak eszébe sem jutott megállni. Mások viszont segítettek.
A gép nem roncsolódott annyira, hogy ne tudtam volna én is parád irányába utánna menni, hiszen sejtetten, hogy a parádi parkolóban megállt. Mitmondjak? A kedves kolléga szerint én voltam a balfasz és eszében sem volt betétlepot adni vagy valami hasonló segítséget felajánlani.
Ha olvassa ezt, legalább szálljon magába és gondolja meg mikor veszélyeztet ilyen módon másokat.
A korát tekintve pedig azt gondolom Ő az akinek semmi tapasztalata csak a gázt húzza ész nélkül.
Megtehetném, megtehettem volna, hogy feljelentem, de én úgy gondolom az ember ne szarjon a saját fészkébe. De ehhez mindenkinek partnernek kell lenni.
Igen, egy nagyon jó barátom volt a srác. Nagyon súlyosan sérült a feje is és belső vérzései is vannak. Most is küzdenek az életéért, nem tudni mi lesz.. Én teljesen ki vagyok készülve, lehet, hogy abbahagyom a motorozást. Nem akarok 20évesen meghalni. Remélem Ő sem fog, imádkozom érte.
Ma volt egy elég kemény baleset Sástónál. A kocsi kanyarodott volna be a sástói parkolóba a motoros meg jött fentről és a kocsi nem adta meg neki az elsőbbséget.És hát elég összezúzódott minden.Le is zárták az utat elég hosszú időre aztán egy helikpter jött a motorosért.
Ezek pont a Gyöngyösi rendörkapitánysághoz tartoznak. Mondjuk itt nekem is van ismerösöm. a Mátrát azt nagyon szeretik amugy mostanába. Szinte minden hétvégén fenn vannak.
Ezek a rendőrök általában melyik rendőrkapitánysághoz tartoznak?
Azrt érdekelne, mert ha oda ahol van ismerősöm akkor rékérdezek egy lájtos kocsmázás mellett, hogy mik a kedvenc helyek!! Tudjátok a rendőr is ember és nem is akárhogy tud INNI.
Füred elött szoktak állni a temetövel szembe beállnak a bokorhoz és onnan fotóznak a buszmegbe meg meg is állitanak. Multkor legalább is ugy volt. sok motorost lekapcsoltak akkor.
Én még nemigazán láttam arrafelé fotósokat, de van pár egyenes rész ahol jó képeket lehet készíteni. De ha gurulsz egy kőrt akkor úgyis látni fogod mi a helyzet.
kihagyom én is most így a mátrát. de vajon ilyenkor hol vannak a rendéberőrei???????????????????????? péntek-szombat-vasárnap mindig látom őket művésziképeket késziteni, meg a mátraházai parkolóban csekket osztogatni meg stb. de persze mi motorosok vagyunk csak a feketebárányok úgy látom. na mindegy ez van az a lényeg nem történt bajod. tegnap voltam én is fent gyöngyös-parádi molkút-gyöngyös vonalon. ott nem voltak "rallyisok" , lehet ma kezdtek bele.
vigyázzatok magatokra.
Semmi extra. Tényleg lassan, kiránduló, tájnézegető tempóval mentem a galyatetői elágazástól lefelé. És az egyik hosszú balosban azt látom, hogy az én sávomban kissé billenő kasznival és felniről leforduló gumival érkezik egy "márkatárs" Swift vagy Ignis. Mivel túlságosan középen és gyorsan sem mentem, így én könnyen manővereztem magam jobbra, meg láttam a mégjobban megbillenő kaszniból, hogy a pilóta is dolgozik. Vagy csak egyszerűen akkor akarta belső ívre rakni az autót, de mindenesetre elkerültük az ütközést. Vészhelyzetnek nem minősült, ha néhány méterrel előrébb vagyok, nem ússzuk meg. Viszont megfordultam és utána eredtem. A "visszafordítóban" utol is értem. Kézséges volt, mert megállt. Hát voltak keresetlen és nyomdafestéket nem tűrő szavaim. Fel is ismertem. Nem volt nehéz összerakni, hogy a Bp. Ralira tréningeznek (pilóta, navigátor, itiner, és ahogy közlekedtek). Szándékosan nem azt írom, hogy vigyázzatok, hanem inkább ne menjetek fel ezen a héten!
Figyelem! Ezen a héten senki ne menjen a Mátrába! A Budapest Rallyra edzenek a versenyzők - a forgalomban! - és sajnos kihasználják az út teljes szélességét!!! Ma délutáni saját tapasztalat! De szerencsére megúsztam! Utána eredtem és volt hozzá néhány keresetlen szavam!
A Mátrát több jól elkülöníthető részre lehet felosztani. Délnyugatról a Jobbágyi község fölött található Nagy-Hársas lepusztult vulkáni kúpjával kezdődik. A hegytől északra fokozatosan emelkedő előhegyekkel a Nyugati-Mátra a Muzsla csúcsával tetőzik. Az ún. Központi-Mátra a Mátrabérc fennsíkjából, a Galyatető és a Kékes vulkáni kúp csoportjaiból áll. Meredek, zord hegyoldalak, kőfolyások, törmeléklejtők, suvadások váltogatják egymást zárt bükkösökkel borítva. Délre lankásabb, párhuzamos völgyek futnak le, melyek közül legmeghatározóbb tájosztó vonal az ún. Nagy-völgy. A Nagy-patak völgyével párhuzamosan alakult ki a Mátra "főbejárata" Mátrafüredtől Mátraházáig. A Mátraalja erdőmentes, szőlőkkel borított megművelt tájairól szinte átmenet nélkül jutunk az erdős hegyi tájba. Keletre a Saskő 898 m-es ormának meredek letörése után a Keleti-Mátra 650 - 750 m magas hegyei sorakoznak. A hegység északi részét Mátralábának nevezik. Elszórt, kb. 250 - 400 m magas kis vulkáni kúpokkal borított dombvidék ez, már többnyire művelt mezőgazdasági földekkel
szintén elég erősen nyomta. Jövő héten ez lesz a Mátrában!
Szóval aki esetleg Parádsasvár-Mátraháza környékén jár óvatosan terelgesse a mocit.
Ja és a rendőrség is fennt járt és szórta a büntit (igaz jogosan)!
Hihetetlen!
én sajnos csak halottam róla. lényeg hogy egyben vagy.
Szeptember 25-én a solymosi elágazóban sikeresen belerepültem egy tükröt nem ismerő sofőr autójának oldalába.Ha van esetleg valaki aki látta a balesetet és tudja ki volt a mikrobusszal kérem irja meg nekem.
Szeretném megköszönni mindenkinek aki aggódott értem életben maradtam shoei megmentett,R1 sajnos meghalt.
Ha valaki tud 99" R1-hez vázat szóljon. n.petter@yahoo.com
üdv: gábor
Nem tudod mi van a sráccal? Ott voltam a közelben, láttam amikor elvitték. Sajnáltam.
A mátrában történt találkozásunkat "nagyon szépen köszönöm neki.
A kár megközelíti a 300.000 Ft-os, nekem szerencsére semmi bajom nem lett.
Csakhogy más is képben legyen: Egy balos beláthatatlan kanyarban Mátraháza és a galyai elágazó között parád felé haladva kezdett előzni a Yamaha motrkerékpárjával a "Motorostárs", természetesen én lassabb tempóban egészen az út széléhez húzódtam, mire neki sikerült az előzés. Én viszont az út szélén lévő kavicson megcsúsztam és a másik oldalon kötöttem ki a szalagkorlát fogott meg, maj a vas az oldalán még egy kicsit csúszott. Ennyi az eset.
Természetesen a Yamahásnak eszébe sem jutott megállni. Mások viszont segítettek.
A gép nem roncsolódott annyira, hogy ne tudtam volna én is parád irányába utánna menni, hiszen sejtetten, hogy a parádi parkolóban megállt. Mitmondjak? A kedves kolléga szerint én voltam a balfasz és eszében sem volt betétlepot adni vagy valami hasonló segítséget felajánlani.
Ha olvassa ezt, legalább szálljon magába és gondolja meg mikor veszélyeztet ilyen módon másokat.
A korát tekintve pedig azt gondolom Ő az akinek semmi tapasztalata csak a gázt húzza ész nélkül.
Megtehetném, megtehettem volna, hogy feljelentem, de én úgy gondolom az ember ne szarjon a saját fészkébe. De ehhez mindenkinek partnernek kell lenni.
Azrt érdekelne, mert ha oda ahol van ismerősöm akkor rékérdezek egy lájtos kocsmázás mellett, hogy mik a kedvenc helyek!! Tudjátok a rendőr is ember és nem is akárhogy tud INNI.
vigyázzatok magatokra.