Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A BMW-nél volt egy hasonló eset. Akkoriban a BMW a Siemens-VDO rendszereit használta. Sorozatos meghibásodások után a BMW-nek kifizetett kártérítés miatt a Siemens-VDO csődbe ment, ezt a BMW nagyon nehezen élte túl. A Siemens-VDO el is tűnt a motorvezérlő piacról.
Hát....lehet, hogy a Denso ezt nem éli túl (a Toyotának kifizetett kártérítések miatt). Ha jól tudom csak több halálos közúti balesetek után hívták csak vissza a járműveit és a rendszer a balesetet megelőzően nem jelzett hibát. (Észérség)
Most a Denso-nál komoly gondok vannak pl: a Toyota majdnem csődbe ment a Denso miatt.
Szabinak tök igaza van...
Nekem is volt problémám Denso gyertyával (tömörzárási hibák stb.) csereidőszakon belül, ami NGK-nál nem fordult elő.

Némely rendszer még ezt is tolerálja, ami súlyosan károsíthatja a katalizátort. Viszont a gázelemzéssel a lambda szonda értékeken sok minden kiderül. Csak hát... a szakszervizek sz@rnak bele a lényeg, hogy nincs hibalámpa. (gondolok itt Honda rendszerére)
mindkettőt "jó helyről" veszem magyar nagykerből számlára....
Ngk-t jó helyről kell venni, ahol em hamisítottat adnak. Ennyi a lényeg.
Én a Denso-t javaslom az NGK-val több a gond.....kinek mivel van rossz tapasztalata.....
Köszönöm Szabi! Marad akkor az NGK.
Jelentősebb gyártók kínálatában találunk un. platina vagy iridium gyertyákat. Ezeknél a gyertyáknál nemcsak a középelektróda készül különleges anyagból, hanem a vele szemben lévő testelektróda is. Előnye: hosszabb élettartam, biztosabb szikra, tökéletesebb égés és egy kevéske fogyasztás csökkenés. Azonban ilyen hosszú élettartamú gyertyákat célszerű csereidőszakon belül többször ellenőrizni, mivel a mozgatás nélkül helyén lévő gyertya kiszereléskor lehet túlzottan "ragaszkodni" fog a hengerfejhez. Továbbá a hibásan működő gyertyát a motordiagnosztika nem ismeri fel és károsíthatja a katalizátort. A másik lényeges szempont a hőérték. Az NGK esetében 2-től 13-ig jelzik, minél magasabb az érték annál magasabb a hőértéke. A rosszul megválasztott hőértékű gyertya motorkárosodást okoz: a dugattyútető túlmelegszik.
A gyújtásrendszer legjobban igénybevett eleme a gyújtógyertya. Működő négyütemű motorban a gyertya által begyújtott benzin-levegő keverék hőmérséklete 2000-3000 Celsius között van és a nyomása 30-50 Bar közé esik. Ezek az értékek jól mutatják a gyújtógyertya igénybevételét.

Én az NGK ajánlom.
Denso-val sok gond van és a Denso szenzorokkal is.
Holnap ráér valaki megnézni egy 1000es gixxert, kicsit rezonál a kipuff rendszer...
Hogy érted hogy koszol? Hangja van? ha igen akkor fékbetétek ki és az éleket lekell "törni" ha továbbra is "koszol" akkor meg kell néznetni hogy üt a e a tárcsa.
hali, 1 kis segítségre lenne szükségem! Van 1 zzr 400-asom és valamiért nagyon koszol az első féktárcsánál, és akikhez eddig elvittem csak találgattak h miért ( üt a féktárcsa, fékbetét anyaga stb) de semmi konkrét. Szóval nem tud valaki Hajdú-Biharban 1 jó szerelőt? Úgy Berettyóújfalu körzetében?
Jobb mint az ngk. bár az nem eredeti ami nem kinai.
Köszi!
Hívni fogom őket, mert megreccsent az űrhajóm hengerének az a része, ami kilóg az alumínium öntvényből...
Hátha megtudják perselyezni.
Illetve hengerfej felújítás...
Szia. Nekem a komolyabb 2t 4t hengereket Pesten a Stadionoktol nem messze "Cserei" szervízbe csinálják. Cserei utca. Persely stb..
06-20-917-22-84.
Üdv!
Tud valaki jó -és persze az sem baj ha olcsó- gépműhelyt Pesten, ill. Pest-megyében?
Előre is köszi!
semmiben sem jobb.. legalábbis sima utcai használatra kár bele rakni, vannak pozitivumok mellette, a sima egy illetve több elektrodás gyertyákkal szemben, de azokat nem utcai körülményekhez mérten kell értened.. ilyen pl az erősebb szikra, nagyobb szikra energia..
ellenben sokkal drágább! és nem igazán lehet tisztítani sem.Ha szerviz vagy márkaker. ajánlotta a gyertyát, ők is csak azért tették hogy több pénzt gomboljanak le rólad.
Hallottatok a Nippon Denso gyújtógyertyáról? Mi az előnye, hátránya a platina elektródás gyertyának? Ilyet ajánlanak a Gixxerembe... Miben jobb, mint a gyári gyertya?
Na kicsit utána nézve, ahogy látom valami potival méri az adott fokozatokat, főleg mert nem találtam benne neutral(üres) érzékelőt sem. Nézd át ezeket a képeket. Elképzelhető, h az ECM-re mennek ezek a potik, és az jelzteti a fokozatot, tehát ott is lehet ludas a csatlakozó.
Gyári fokozatkijelzőről van szó?
Én utána néznék, h be lehet-e tanítani újra, biztos van valami módja.
Esetleg még lehet a váltónál egy olyasmi szenzor mint nekünk van. Bár a BMW-t ismerve, tuti meg van bonyolítva ez is...
Sziasztok!

Szakmai segítséget szeretnék kérni tőletek egy K1200S BMW-vel kapcsolatban.
A fokozatkijelző elkezdte a következő hibát produkálni:
1. üresben azt írja ki hogy "2" és nem világít a zöld "N" lámpa (ha lehajtom a kitámasztót akor le is áll)
2. ha berakom egyesbe, akkor írja, hogy "0" és világít a zöld "N" lámpa is (ha lehajtom a kitámasztót, akkor nem is áll le)
3. elindulok, teszem neki a kettőt, akkor a kis négyzet (amiben a fokozat számát írja) üres marad
4. a következő fokozatoktól kezdve minden oké (teszem a hármat és azt is írja ki, majd negyedik szintén... és persze visszafelé is ugyanaz a sorrend, amit leírtam)
Ha valakinek ven használható tanácsa, javaslata az otthon is elvégezhető javításra, akkor az legyen kedves megírni!
Köszönettel! Rodnan
Igazán nincs mit, segítség, tanács vagy szerelő kell, email-en megtalálsz
koszi mindketotoknek. A cagiva w12 es ben van ugyan ilyen blokk csak 350 es kivitelben, megprobalok keresni ehez es ha nem talalok akor hozatok Olaszbol. Megegyszer koszi szepen ,
próbáld meg az alábbi boltokat felhívni, és megérdeklődni. náluk talán lehet
Italmondo PinkMotors
ha végképp nem kapsz sehol, akkor keresned kell egy gépműhelyt, vagy CNC-st, odaadod neki az első hátsó lánckereket, és megkéred hogy gyártson neked ugyanilyet csak normális fogazattal.

Próbálj meg szétnézni ebay-en , lánckerék ügyben. Esetleg ha tudod hogy pontosan milyen blokk van a motorodban , és tudod mibe szereltek még ilyen blokkot, akkor ahhoz megpróbálhatsz láncszettet keresni , hátha sikerrel jársz.