Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Duß! Te szerelőd meghegeszti a deklidet is? Kéne vki aki a hegesztés után az én mocimnál rögtön olajat is cserél :) Tudom-tudom, hogy piti dolog de azért egyszer szeretném látni akcióban. (ha igen akkor kéne telszám)
rash, én átengedem Neked az elővételi jogot
*** Második felhívás! *** Jövő hét végén Ausztriában baszom a rezet és meglátogatom a Louist is kis bevásárlás céljából. Akinek kell valami onnét nézze meg neten és ingyen bérmentve hazahozom kocsival a stuffot. (persze az árát kell perkálni ) De csak mert olyan kibaszott rendes vagyok

u.i. nálatok is olyan dögmeleg van?
Régebben a 4T-t is kellett mosni. (nem benzinnel! olcsó olajjal) A mai minőségi olajakkal már nem kell.

Adalékok: ált. nem érdemes, esetleg a "bajos" márkáknál a szeleptisztító jól jöhet: 20 ezernél nekem is kellett már a ZiZibe.
Hát maradhattatok volna délig vasárnap, mer akkor még elgurultam volna megint arra :)
Nagyon jól fogyaszt a géped, irigylésre méltó. Bár én most elfelejtettem mérni, de nekem is 5 alatt szokott lenni, és abban aztán van minden 160-170-ig. De kiváncsi lettem volna, mert max 120 körül mentünk 489 km-t. A többiek mindenesetre 3x tankoltak mig én 1x
Ilyen szeleptisztito csodakat es kulonbozo uzemanyag adalekokat szoktatok beleonteni ? Miylen uzemanyagot hasznaltok ? En sima 95-ot es nagyon ritkan ontok bele adalekot. A reginel ontottem anno 2 alkalommal. Oszinten valami oriasit nem vettem eszre, de 1x ontottem a shelnek azt a f1-es vagy milyen fantazia nevut, hat akkor igen, akkor azert ment a kis 400-as sokkal szebben, egyenletesebbe.
Ja, ja, igazatok van, azok minfd ketutemuek voltak, kulon olaj a valtoba. Azert kerdeztem :) Nem csinaltam :)

Kawa70 hat sajnalom, igaz mi vasarnap reggeli utan mar indultunk is. Nagyon turas tempoval mentunk-jottunk, 80-100 kozott 315 km-nel 13 litert alatt tudtam belepreselni, nem rosz fogyasztas mi ?
Na ezt a benzines "motormosást" azonnal felejtsétek el!
A benzin mint olyan oldja az olajat, de nem csak a benn maradt régit, hanem az utána következő frisset is!
Bocs Thunder, de ez a legnagyobb hülyeség amit mostanában hallotam. Régen ugyan divat volt némelyeknél (30 éve) a ladás időkben, de az sem benzinnel hanem petróleum szerű mosó olajjal("orsóolaj") , és a szakértők szerint az sem biztos hogy használ, mert a bennmaradó mosófolyadék maradványok mindenképpen szennyezik a friss olajat olyasmivel aminek semmi keresnivalója nincs a motorban (benzin, orsóolaj). Az mai modern adalékolt olajaknál ezeket a sufni tuningokat már semmi sem indokolhatja, és a maradék 1 deci régi olaj biztos nem csinál kárt. Ha biztosra akarsz menni, esetleg még annyit tehetsz, hogy az olajhűtő csöveit lekötöd a blokkról amig a hűtőben lévő olaj is kifolyik, mert különben az "szeret" benn maradni.
Isten ments! Az általad emlitettekbe csak a váltóba kellett olaj, a motor kapott kenést a benzinből. De a kényszerolajzás esetén a váltó és a motor is ugyanazt az olajat használja, tehát ha benzint öntessz az olaj helyére akkor nem lesz olajnyomásod, mert a benzint a viszkozitása miatt nem fogja nyomni a szivattyu, ráadásul a benzinnek semmi kenő hatása nincs, tehát abból blokkcsere lesz.
Olajcserét megtudod csinálni otthon is, nem nagy meló. Beinditod, esetleg kerülsz vele egyet, hogy üzem meleg legyen a motor. Aztán alul kicsavarod a leeresztőcsavart (nehogy másikat) alá teszel valami edényt amibe mehet a fáradtolaj. Ha ráérsz hagyd egy félórát csepegni, minél kevesebb maradjon a régiből. Nem kell semmi hókusz-pókusz blokkmosás, de ha nagyon akarod akkor lehet kapni kifejezetten mosóolajat illetve mosó adalékot is amit a régi olajhoz kell önteni és pár perc járatás után leereszteni. De némelyik több kárt tud csinálni mint hasznot. Az olajszürő ha házban van, akkor cserénél figyelj az alátétek és a rugó helyére, abba a sorrendbe rakd vissza ahogy kivetted.

tHUNder: sajna nem volt időnk benézni hozzás szarvaskőn, pedig tervbe volt. Csak megcsusztunk szlovákiában idővel és 7 után értünk Egerbe. Még beugrottunk borért a Szépasszonyvölgybe aztán huztunk haza. Igyis az utólsó pár kilométert vakon tettem meg, mert elfelejtettem vinni a másik plexit De remélem a következő alkalom nem marad ki.
Mi regen amiko olajat cserelgettunk (tomos, mz 251) akkor olaj le es aztan egy kis benzin be, 10 masodperc motoro be es benzin leereszt. az mar kiment a divatbol ? az nem jo ?mert nem mossak ki a motort ket olaj kozott (a regi es uj) ?
Köszi a segítséget, akkor majd megy bele az olaj+szűrő, remélem otthon is ki tudom cserélni, nem akarom szervízbe vinni. Esetleg mire kell figyelni(bemelegítem picit, csavar ki, szűrő le, hagyni kicsöpögni, szűrő, csavar vissza, olajjal töltés-talán nem hagytam ki semmit), aki csinálta már elmondhatná lépésről lépésre.
Még nem csináltam ilyet azért kérdem
Most elmegyünk pár napra egerbe, nemtom hogy fogom kibírni moci nélkül
És akkor mi a helyzet Duß deklivédőjével? kell Neki vagy átengedi?

&rash
kosz. nem, eger-szarvasko, tegnap mentunk ma jottunk, ez ma utkozbe vossza, nem tudom hol csak jo nezett ki es fenylepeztunk, egy autos meg is alt es kerte h o is csinaljon a geprol 1 kepet, erdekes engem nem kert meg aljak oda
Gyönyörű a ZiZi6 a fehér lámpákkal, grat!

Ez Szlovákia ?
Félszintetikus bőven megfelelő a ZZR-be, egyesek nem is ajánlották a szintetikust. Nekem jelenleg Ipone 10W40 , de szerintem sok más termék megfelel bele, csak ne menjen a minőség rovására.
A gondoskodást és az időben történő olajcserét meghálálja.
Anno én is át akartam építeni a 97-es 4kilóst 600-ra - akkor a bontósok rendre azt mondták hogy CSAK A KÖZVETLENÜL összefüggő dolgok (gyújtás, keverékképzés stb...) változik, a 93-ig és a 93-től modellek építhetők saját típusukkal. (a D - E modellek csak sok melóval összehozhatóak - állítólag.)

Aztán találtam azt a bizonyos, 3900km-t futott 6kilóst, ajándék pénzért és már nem is kellett építeni...
Én a Kawa gyári olajaánál maradtam (Fuchs Silkolene) már itthon is van, és a válesztékhoz/minőséghez képest még nem is drága.
Ugyan a Kawások szerint ebből az ásványi is kiszolgálja (azzal is vettem , és tényleg) de a biztonsági tartalék kedvéért Pro10-50-et raktam bele - ez is alig több mint 10 EFt volt/4L. Megéri.
Én 10w-50 fullszintetikus Procycle olajat használok, a Louis boltjai forgalmazzák, direkt motorokhoz, a legmagasabb teljesítményszint, kupplungvédő adalék stb., az ára kb az egyébb márkák(castrol,shell)60 %-a.Ez hidegen is ken, és a nyári hőségben hajszolást is bírja. A nagyok márkaneveiért nem vagyok hajlandó többet fizetni, a mérhető , kimutatható teljesítményben azok sem jobbak, egy több száz motorosboltal rendelkező kereskedő pedig nem valószínű hogy megengedné magának hogy a saját nevével szart forgalmazzon. Szal a marketinget fizessék mások.
A leömlőnél már rátapintottál a lényegre, én évek óta minden motoromnál így csináltam:
Szezon elején smirglis csiszolás, aztán hőálló fekete kipuff festék a króm cső csatlakozásáig. Anyagköltség kb 800 ft, és a következő szezonig nem gond a rozsda.
Hahó!

Ha lehet én rendelnék egy deklivédőt, remélem nem csúsztam le , vagy ha Duß-nak nem kell és átadja szívesen megveszem!

Milyen olajat raktok a gépbe? Szintetikus vagy félszintetikus? meg milyen márka?
Tegnap lemostam a ZiZi blokkját, hát volt rajta mit pucolni, utána úgy néztem ki, mint egy disznó
Nektek is rozsdás a leömlő? bár lehet inkább por és rovartetemek ráégve
Mit lehet vele kezdeni?lecsiszolni vagy valami hasonló? nem látszik nagyon, csak zavar
Jó motorozást mindenkinek!
Reggeli utan, nem hiszem sokat gatyazunk indulassal vissza. Ne aggodj lesz meg alkalom :)
Ja es vannak uj igo terkepek, majd meg kell beszelni hogy kuldjem el es frissits.
Láncvédő. Megtaláltam.
Figyu, mikor indultok vissza vasárnap? Mer ha nem fér bele a szombatba akkor vasárnap délelőtt még esedékes lehet.
kawa70 - most neked a deklivedo kellene vagy a lancvedo ?
Eger felett.