HHívd fel a Kakasdi bontót! Ott már több ilyen átalakításhoz adtak/vettek alkatrészt, ő pontosan meg tudja mondani mibe fáj, és mit kell cserélni hozzá !
hmm ...
ezt nem értem...
eddig mindenhol azt olvastam , ill azt az infot kaptam hogy a 400-as karbija ugyanaz mint a 600-asé... akkor ez mégsem igaz ? ?
Eleve hagyd ki a kettest a váltásoknál - ha még nincs lerágódott szemcse/sorja az eddigiek miatt a motorolajban, akkor nem lehet gond egy nap alatt vele.
NE TEDD ! A hengersor cseréje nem megoldható, nem Te vagy az első aki próbálná.
400 - ról 600-ra menete:
- Meg kell egyeznie a modellkódoknak hozzá (90-93-ig, 90-2001-ig és 2002-től van váltás. Amikori a váz (nem forgalmi szerint!) csak azonos modellkódú 600-as blokk lesz jó bele!)
- Cserélni kell karbit is: épp nálunk van egy faragott 400-as, még a gyári karbival, hááát... Nem úgy megy mint egy 400-as, de 500-asnál semmiképp nem jobb.
A jobb/tartósabb megoldások miatt érdemes a 93 utáni modelleket választani kiindulási alapnak is.
Basszus holnap megyünk Pécsre két napra és a mocim tegnap elkezdte kidobálni a kettest, mikor egyesből felváltok kettőbe. Tök idegesítő. Az összes többi fokozat hibátlanul megy... Remélem itt megáll a hiba és kibírja a túrát! :(
Hát ez tényleg nehéz eset.Viszont ha csak a furat különbözne akkor elég a hengersort és a dugókat cserélni, a többinek passzolnia kéne.
Ezt viszont gazdaságosan csak akkor tudod meg biztosan, ha valamiért amúgy is meg kell bontani a blokkot, és akkor megnézni hogy passzol-e rá a 600-as hengersor. Csak ezért belevágni, szétszedni, megvenni egy hengersort, nem biztos hogy jó ötlet.
igen ezeket Én is olvastam , s eszerint jó rá a 600 .as , csak félek hogy megveszem és valami miatt nem tudom ráépíteni , ezért szerettem volna megerősítést...
meg az is visszatart, hogy nem találkoztam még ilyennel, pedig elvileg ez a legegyszerűbb módja a nagyobb motornak ...(papíron minden a régi :teljesítményadómarad, nincs átírási költség stb...)
Viszont ezt találtam egy netes tesztben (használtmotorok.hu):
De le is kicsinyítették a ZZ-R-t. Az osztrák biztosítási előírások miatt a 500-as változat is készült az ottani piacra, és mivel jó néhány motort behoztak onnan hozzánk is, megtalálható ez a változat nálunk is. Az egyetlen különbség a 64-ről 58 milliméterre visszavett furat. Ennél még tovább, 52 millkméterre csökkentették a furatot a japán belpiaci változathoz, a ZZ-R 400-hoz. Az 500-as még igen dinamikus masina, a 400-as viszont már megközelítőleg nem az ami az eredeti, a 400-as már nagyon küszköd a gép súlyával. De ezt lefelé még lehet fokozni, mivel a német pacon léteztek 50, 34 és akár 27 lóerőre folytott változatok is. Ami jó rajtuk, hogy mindössze a szűkítő lemezeket kell kivenni a karburátorból, erősebb rugókat beépíteni, és máris megvan az eredeti teljesítmény.
Sajnos semmi adatot nem találtam a lökethosszra, de a könyv amúgy is csak kifejezetten a 600-as ziziről szól, 400-asról szó sem esik benne. Néhol van adat az 500-ashoz, de az teljesen megegyezik csak az osztrák piacon kissebb furattal forgalmazták a biztosítási előírások miatt.
(Buchelli Reparatur anleitung Kawasaki ZZ-R 600)
Én csak az olajhoz tudnék hoozzá szólni.
Írhat 10.000 km-enkénti cserét sőt valamelyik 12.000 km-t ír.
Lehet,hogy elmegy vele addig de lehet,hogy nem.Az már rajtad múlik de kockázatos kihasználni a gyári előírást.Mert itt is úgy van,hogy nem pont 10.000 km aztán csere, hanem lehet + - 1-2000 km.
Én pl. 6000 km-enként szoktam cserélni.Hozzáteszem még az is bele számít,hogy hogyan mész a motorral.Mennyire pörgeted stb.Attól is csökken a kenése.(persze nem azonnal)
ha sokat jársz így vele , az lesz a következménye , hogy egyenlőtlenül fog megnyúlni a láncod a sok rángatástól.
Ha lehetne Én pedig azt kérdezném tőled , ha van manuálod , hogy a 400 lökethossza akkora e mint a 600-asé? (600-as hengert raknék a 400-as zizimre ).
remélem jó rá mindenféle egyéb trükk nélkül .
Köszi! Az lenne e gond, hogy menet közben ha elveszem a gázt, és behuzom a kuplungot, akkor egy nagy kattanás/csattanás hallatszik a blokkbol, és kuplung kiengedésnél is nehéz olyan finoman csinálni hogy ne rántson (20 éve motorozom, talán nem azért mert béna vagyok ).Plussz ivmenetben is folyamatos gázt kell tartanom, különben gázadás/elvételnél is nagyokat ránt a gép.Elvileg a kikopott menesztőgumi okozhat ilyen rángatásokat, tesztekben is irják hogy már gyári állapotban is elég nagy a játéka, ezért könnyen kiverődik.A kupulngot tegnap szétkaptam, kicsit már kopott és enyhén üveges de még tűréshatáron belül van a tárcsa meg a rugó.Most ideiglenesen egy kis finom smirgli, meg egy alátét, aztán majd cserélem.A sebváltó tengely szépen hang nélkül fut, lötyögés, játék nincs. Szerinted?
Közben beszereztem egy javítási könyvet a tipushoz, igaz német nyelvű de azzal azért elboldogulok.
Ha valakinek pontos adatokra/méretekre lenne szüksége szivesen segítek ha tudok.
Ahhoz mit szoltok hogy a könyv szerint csak 10.000km-nél kell olajat cserélni? Én sürübben szoktam, még szintetikusból is. Szórom a pénzt vagy mi van?
Jaja, hétfőn megyünk egy kis kört, Cézé biztosan jön, vele megbeszéltem, aztán hát ha még valakinek megjön a kedve hétfőig.
Május 12-őt én sem hagyom ki, addigra tényleg leszik már egy páran.
Akkor most úgy néz ki, hogy Peeterék mennek most 7végén gurulni egy kicsit, de május 12-én leszünk sokan, mert mindenki addigra készül nagyon. Ugye?
Akkor aztán egy nagyon komoly ZZR STRIKE a világra!
Jo utat, vigyazzatok egymasra, en szivesen jonnek de megyek haza (apafoldre :) szuleimet meglatogatni :)
12-i turara megprobalok jonni, nekem mint minden rendes Ninja-nak :) (ami neve a zizinek, zx6e) vannak katanaim :) Haverjaim 3 db suzi gsxf-el vannak. Tudjatok azok az ocso 1 kipugosak :) (kisporoltak 1 db kipufogot) es a hatso indexet sem sikerut beszerelni (hihihi). Oket is hivhatom ?
Es turatempo boven 90-110 oleg. NEZGELODNI az a tura nekem :) JA, meg 1 dolog, talkie-walkie-ztok ? Mi beepitettuk a bukokba a haverral es NAGYON jo (80-90 felett nem epp hasznalhato). Lasan mocizgatva tudunk dumalni es nagyon feldobja a turat ! Majd akit erdekel szoljon. PMR-eket hasznalunk, 446 MHz, engedely nelkul hasznalhato.
Citadella-ra jon vki 5-en ?
Nagyon jo volna egy csoportos zizules :)
Ja es, kituzo, lucstarto es sorospohar mellet jovo heten lesz kawa oram is :) (ketto, nem birtam ki, 1 USD+szallitas :D
Udv es meg 1x vigyazzatok egymasra ! Kepeket tessek kesziteni es felrakni !
Na, akkor a jövő hétfői Pusztavacsi túra résztvevőinek némi Információ!
10-órakkor találkozzunk Az Üllői út és az Ecseri út kereszteződésénél lévő benzinkúton (térkép) (asszem OMV).
Innen egy köpésnyire van a Soroksári út, és az 5-ös főút.
Az esetleges késők kedvéért 10:15-kor indulunk.
Aki velünk tart, legyen szíves írjon be, hogy "Én jövök", hogy mégis tudjuk, hogy hányan leszünk.
ezt nem értem...
eddig mindenhol azt olvastam , ill azt az infot kaptam hogy a 400-as karbija ugyanaz mint a 600-asé...
akkor ez mégsem igaz ? ?
400 - ról 600-ra menete:
- Meg kell egyeznie a modellkódoknak hozzá (90-93-ig, 90-2001-ig és 2002-től van váltás. Amikori a váz (nem forgalmi szerint!) csak azonos modellkódú 600-as blokk lesz jó bele!)
- Cserélni kell karbit is: épp nálunk van egy faragott 400-as, még a gyári karbival, hááát... Nem úgy megy mint egy 400-as, de 500-asnál semmiképp nem jobb.
A jobb/tartósabb megoldások miatt érdemes a 93 utáni modelleket választani kiindulási alapnak is.
Ezt viszont gazdaságosan csak akkor tudod meg biztosan, ha valamiért amúgy is meg kell bontani a blokkot, és akkor megnézni hogy passzol-e rá a 600-as hengersor. Csak ezért belevágni, szétszedni, megvenni egy hengersort, nem biztos hogy jó ötlet.
meg az is visszatart, hogy nem találkoztam még ilyennel, pedig elvileg ez a legegyszerűbb módja a nagyobb motornak ...(papíron minden a régi :teljesítményadómarad, nincs átírási költség stb...)
De le is kicsinyítették a ZZ-R-t. Az osztrák biztosítási előírások miatt a 500-as változat is készült az ottani piacra, és mivel jó néhány motort behoztak onnan hozzánk is, megtalálható ez a változat nálunk is. Az egyetlen különbség a 64-ről 58 milliméterre visszavett furat. Ennél még tovább, 52 millkméterre csökkentették a furatot a japán belpiaci változathoz, a ZZ-R 400-hoz. Az 500-as még igen dinamikus masina, a 400-as viszont már megközelítőleg nem az ami az eredeti, a 400-as már nagyon küszköd a gép súlyával. De ezt lefelé még lehet fokozni, mivel a német pacon léteztek 50, 34 és akár 27 lóerőre folytott változatok is. Ami jó rajtuk, hogy mindössze a szűkítő lemezeket kell kivenni a karburátorból, erősebb rugókat beépíteni, és máris megvan az eredeti teljesítmény.
(Buchelli Reparatur anleitung Kawasaki ZZ-R 600)
9000.- ft-ért az övé.Szinte vadonat új.1x használtam.
Üdv Zsolt
Én csak az olajhoz tudnék hoozzá szólni.
Írhat 10.000 km-enkénti cserét sőt valamelyik 12.000 km-t ír.
Lehet,hogy elmegy vele addig de lehet,hogy nem.Az már rajtad múlik de kockázatos kihasználni a gyári előírást.Mert itt is úgy van,hogy nem pont 10.000 km aztán csere, hanem lehet + - 1-2000 km.
Én pl. 6000 km-enként szoktam cserélni.Hozzáteszem még az is bele számít,hogy hogyan mész a motorral.Mennyire pörgeted stb.Attól is csökken a kenése.(persze nem azonnal)
Üdv Zsolt
Ha lehetne Én pedig azt kérdezném tőled , ha van manuálod , hogy a 400 lökethossza akkora e mint a 600-asé? (600-as hengert raknék a 400-as zizimre ).
remélem jó rá mindenféle egyéb trükk nélkül .
menesztőgumi csere és minden ok ...
Közben beszereztem egy javítási könyvet a tipushoz, igaz német nyelvű de azzal azért elboldogulok.
Ha valakinek pontos adatokra/méretekre lenne szüksége szivesen segítek ha tudok.
Ahhoz mit szoltok hogy a könyv szerint csak 10.000km-nél kell olajat cserélni? Én sürübben szoktam, még szintetikusból is. Szórom a pénzt vagy mi van?
Május 12-őt én sem hagyom ki, addigra tényleg leszik már egy páran.
voltak már kuplung és menesztőgumi gondjaim ...
kérdezz , s ha tudok segítek...
A 12-i túrára mennék én is ha elkészül.Az új vas szíve.
A fényezésedet meg tudjuk csinálni.
Majd beszélünk.
Széles utat mindenkinek.
Akkor aztán egy nagyon komoly ZZR STRIKE a világra!
12-i turara megprobalok jonni, nekem mint minden rendes Ninja-nak :) (ami neve a zizinek, zx6e) vannak katanaim :) Haverjaim 3 db suzi gsxf-el vannak. Tudjatok azok az ocso 1 kipugosak :) (kisporoltak 1 db kipufogot) es a hatso indexet sem sikerut beszerelni (hihihi). Oket is hivhatom ?
Es turatempo boven 90-110 oleg. NEZGELODNI az a tura nekem :) JA, meg 1 dolog, talkie-walkie-ztok ? Mi beepitettuk a bukokba a haverral es NAGYON jo (80-90 felett nem epp hasznalhato). Lasan mocizgatva tudunk dumalni es nagyon feldobja a turat ! Majd akit erdekel szoljon. PMR-eket hasznalunk, 446 MHz, engedely nelkul hasznalhato.
Citadella-ra jon vki 5-en ?
Nagyon jo volna egy csoportos zizules :)
Ja es, kituzo, lucstarto es sorospohar mellet jovo heten lesz kawa oram is :) (ketto, nem birtam ki, 1 USD+szallitas :D
Udv es meg 1x vigyazzatok egymasra ! Kepeket tessek kesziteni es felrakni !
tH
Na, akkor a jövő hétfői Pusztavacsi túra résztvevőinek némi Információ!
10-órakkor találkozzunk Az Üllői út és az Ecseri út kereszteződésénél lévő benzinkúton (térkép) (asszem OMV).
Innen egy köpésnyire van a Soroksári út, és az 5-ös főút.
Az esetleges késők kedvéért 10:15-kor indulunk.
Aki velünk tart, legyen szíves írjon be, hogy "Én jövök", hogy mégis tudjuk, hogy hányan leszünk.