Ez a "nem jogsival megy a motor" szerintem manapság egyre kevésbé penge duma, szerencsére.
De tudod mit, még az is lehet hogy igazad van és egy 600-assal is meg lehet tanulni motorozni (ER, SV rendben is vannak, bár CBR RR-ről van inkább szó). Nekem 17 évesen 125-ösöm volt, azóta 10 év telt el, most 600-asom van, és szerintem még ennek sem ismerem a határait..!
nem jogsival megy a motor...
azért mert valakinek nincs jogsija attól még tudhat jól motorozni nem???
ha 600ast akar vegyen azt...ez meg szeritnem tök hülyeség hogy..húúú vesz egy 600ast akkor tuti meghal,tolószét,koporsó stb...600assal is meglehet tnaulni motorozni szerintem..simán...
ez olyan mint ha monnyuk elkezd valaki crossozni 17 évesen nem fog venni monnyuk egy 85 ös kx et ami 36ló..az is megy rendesen...de pici...
nyilván egy 125öst fog venni ami 41 ló...és azért az megy ugy mint némelyik speed...szal meglehet tanulni nagyköbcentis motorral...
én 250es crossal kóstoltam bele a crossozásba..ami ugye 56 ló...és megtanultam vele..gond nélkül
speedy, sztem is túlzás a 600as speedgép.. másrészt meg jogsi nélkül ne menjél sehova.. ha majd egyszer lesz jogsid.. akkor mondjuk kezdjél egy ER-6N-nel.. az a jó tanulómotor!
ha a hozzászólásom utolsó mondatát elolvasod, ("nem akar itt kioktatni senki...") talán nem sértődsz meg, és jótanácsként fogod fel amit írtam.
De látom 17 éves vagy, és neked a 600-as a minimum... mit mondhatnék... végülis már volt MZ-d is...
Inkább tanulj meg helyesen írni, a nagymotorral meg várj pár évet még. (Szintén jótanács, nem leb*szás.)
végig olvastam a hozzászolásokat, és ehhez füznék egy pár gondolatott:
-a motorosok 90% nem tud kimotorozni 100le gépet, fogalmuk sincs a kanyarodásrol, és a fékezési technikákrol,
-bár melyik mai utcai 100LE mocival simán lehet menni 2.20 a H-ringen, és a legjobb MZ idö 2.28
-és ez csak 20LE
- szerintem az átlagnak a GS500 is sok
ezt konnyu megoldani,gaz markolatot kell kiekelni es nem tudsz max gazt huzni
de egyebkent legtobb motorbaleset azert van mert fekezni ill kanyarodni nem tudnak a sracok.
Azt a Hondánál biztos megoldják neked, legfeljebb furcsa arcot vágnak majd, de azzal ne törődj!
Mármint a korlátozott teljesítményig (34 ló körül, bár az meg elég durván gyenge... ) biztos megoldható, de lehet hogy van kompromisszumos megoldás a kettő között is. Sztem kérdezz rá (én a Maxxpower-t ajánlom, Bp. legnagyobb Honfa kereskedője, és velem mindig nagyon korrektek voltak, mindent meg tudnak oldani!
már motoroztam. 10 évesen kezdtem simsonal szerintem ugy mint sokan mások utána egy 125 Etz volt majd egy 250 MZ közbe volt egy sport 50 suzukim de egy ideje abba hagytam mert a tanulásal (suli) problémáim voltak de most ugy nézki hogy sikerült megoldanom és szeretnék ujra motorozni amugy valahogy nem lehetne megoldani a cbr600rr hogy pl 7000 és 8000 ezer közöt letiltson és fokozatosan hozászoktatni a testemet meg az elmémet is 117 pacihoz? ugy mit F1 a V10 motorokat elekronikusan leszabályozták csak (egy ilyen csapat van most a mezönybe) elöre is kösszönöm a válaszokat hajrá mocisok
szerdán volt bent egy boncolt zx10 váltohibával a suliban .
valszeg hibás a kukac tengely, és az miatt a harmadik kihajtás tengelyt és léptetővillákat hajlitja a motor, 7000 km alatt.
Oké, de talán mégsem az a szint, mint egy hatkilós sportgép!
Szerintem tanulni mindenképp egy naked jó. Ha másért nem, mert esésnél nem zúzza le az ember a teljes oldalidomot.
Speedy! Lenne egy fontos kérdésem.Milyen motoros múltal rendelkezel? Ha jól láttam 17 éves vagy.Én azt vallom,hogy Butaság kis köpcentivel kezdeni.Pl:veszel 1 GS500ast 2-3 honap után már azon agyalsz,hogy ez kevés nekem és el kéne adni de akkor bukok rajta stb stb.És ez igy megy.Ami nagyon FONTOS ,HOGY AGYILAG HOGY ÁLLSZ A DOLGOKHOZ!!! ÖNKONTROLL STB.17 el még az ember szeret jaszkarizni es a közönségnek motorozni.HUUU de fasza csávó,hogy húzza neki stb,stb és igy bizony hamar megvan a baj.Érdemes jól átgondolni a dolgokat!
Itt az az alapvető probléma, hogy kezdetnek a srác minimum 600-ast akar (kicsik kilőve... ) , és legyen sportgép (nem naked, vagy félidomos). Innetől kész. 600RR, R6, ZX-636, Gixxer6. Csocsi. Sztem mindegyiken borítékolva van a tolókocsi, ha nem a koporsó egy totál kezdőnek. SENKINEK nincs akkora önkontrollja, hogy egy ilyen gépet néha-néha ne kóstolgasson. Márpedig akkor tuti perec. Ezen nincs mit kozmetikázni. A másik meg, hogy a fokozatosság a motorozási tudás gyorsabb fejlődése miatt is fontos. Vehet az ember R1-et is, mehet vele max. 5ezres fordulatig, és akkor mi van? Fél méter majrécsík, nulla döntési képesség, gáz-és fékkezelés béna. Talán évek múlva már kezdi érezni a gépet?! Ezért sem ajánlott rögtön naggyal kezdeni.
Ja meg, hogy "tudjon sietni"... A CBF nem egy izomgép, de jobban gyorsul az autók 90%-ánál (persze, az ENZO asszem megfogja 100-on ), és a vége 215. Ez nem sietős egy kezdőnek?
Én azt mondanám, vegyél valami izmos 600-as naked-et, p. SV650---- csutkakormány, viszonylag magas lábtartók (ergo: sportos), és tanulj meg vezetni. Aztán egy 600-as sportgép (nem ezres, mert az még mindig halál. Az ezres nem sok ember kezébe való, és feleslegesen erős. KB 120-130 ló MINDENRE elég, hacsak nem akar az ember 2000-es fordulaton, mögötte a fél tonnás barátnőjével 200-al túrázni, akkor mondjuk 1300-as FJR, vagy Busa... de az megint más tészta).
speedy007, a 600RR 117LE, 160kg (0.73) .... 260km/h feletti végsebességgel. Szétszakadsz rajta, ha véletlenül meghúzod a fülét. Összehasonlításképpen egy ZZR250 38LE és 145kg (0.26), és hat másodperc alatt van százon.
Ha meg lehet vele száguldozni, úgy sem fogsz lassan menni, mert irracionális lesz három-négyezren tekerni a gépet, amikor tizenpárezerig van a fordulatszámmérő...
Én nem mernék 60LE feletti motort venni kezdőként, de 100 felettit meg végképp nem. De én nem értek hozzá, én is most kezdek.
már szarul kezdődik ha hang alapján veszel motort............ vegyél egy cbr125-öt tuning dob rendszerrel és olyan hangja lesz hogy beszarsz .... azért akarsz meghalni mert jó hangja van a mocinak.... pff szerintem kezdőnek a 600-as is ok főleg speed-ben. Nekem nnincs valami erős motorom egy 600-ashoz képest de azi tud meglepit okozni......
Bálint636 ha látad volna akkor új hozászolásam van és lemondtam zx-10r amugy ha vettem volna csak részletre mert nincs sok pénzem de inkáb egy 600 veszek de csak késöbb pár honapon belül és nem lebaszást hanem tanácsot kértem mert lebaszást kapok eleget itthon is na mindegy még mindig várom az olyan hozászolásokat amik elmomdják hogy mejik motor megfelelő egy kezdönek és sportos de 250 legyen vagy hasonló kicsi szar mert annak utálom a hangját kb 600 legyen elöre is köszönöm a normális hozászolásokat .
Először is ne 1000-essel kezdj!! Ez biztos!!
600-as valami naked bike az ha kell megy is pl.GSR600,Er-6n,Fz-6,Cb600Hornet!!!
Ezek közül a gsr nagyon durva nekem azt mondták,de nem annyira hogy meghalj rajta!!
A suzuki gsx-r600K5 blokkja van benne!! Ha kell húz, nem drága, nem olyan gyorsan halsz meg rajta!!
98Le asszem,1,9 millió,200kg!! Kiváló tanulómotor!! És szép is!!
Bár ha sportgépet akarsz amin nem halsz meg és nem drága akkor le kell mondanod a szépségről és akkor 250-est vagy 400-ast vegyél!! Nem túl nagy a kínálat.Kawa ZXR250-400R,Suzuki GSX-R250-400,Sp;Yamaha FZR250-400,Honda CBR250RR-400RR!!
Feltéve ha sor4-est akarsz! Ezek nem olyan erős gépek, mennek is valamennyire, egyesek szerint nem!!
Viszonylag rég nem gyártottak kisköpcentis sor4-es sportmotort!!
A választás joga a tied!! Nézelődj!! Hallgass meg másokat is!!
először azt hittem viccelsz, amikor olvastam a hozzászólásodat. De ezek szerint nem viccelsz.
Most egy pár hónapig szerintem ne akarj motort venni (a tizest egyenesen felejtsd el), és vegyél pár motoros magazint (inkább a motor revüt, ne superbike-ot), kezdj el tájékozódni, mik kaphatóak a piacon és mi mire jó. Nem a Ram-Air a legfontosabb most (egyébként tudtommal először a Kawi ZZ-R1100-on volt). Ne hamarkodd el, mert ez komoly döntés!
Gondolom sok pénzed van, de tarts mértéket, különben tolószékbe kerülsz rövid úton... Itt nem kioktatni akar senki, hanem jó tanácsot szeretnénk adni!
szevasztok köszönöm hogy a válaszokat. Akkor mijen motort ajánlatok nekem olyasmira lenne szükségem ami jólnéz ki nem túl drága ha kell akkor sietni is lehet vele és megbizható. melyik lehet ez a motor mert én nem nagyon értek hozá elöre is köszönöm a válaszokat.
De tudod mit, még az is lehet hogy igazad van és egy 600-assal is meg lehet tanulni motorozni (ER, SV rendben is vannak, bár CBR RR-ről van inkább szó). Nekem 17 évesen 125-ösöm volt, azóta 10 év telt el, most 600-asom van, és szerintem még ennek sem ismerem a határait..!