Az induktív jeladók és a gyulatekek működöképessége általában egyszerű ellenállásméréssel ellenőrizhető.
Már csak azt kellene a szakinek valamimanuálból kitúrni, hogy mennyinek kellene lenni...
Szia! Az MT MTX MB MTX-ek biztosan jeladósok, CDI-vel vannak ellátva. Amit a Simsonról mondtam, azt megszakítósnál tapasztaltam, utána volt tirisztoros is, de azt véletlen sem méregettem, de teljesen igazad van, így már beugrott, ezt elfelejtettem megemlíteni... Üdv
Szia! Sajnos nem tudom, hány V-nak kell feljönnie a gyújtásból, sem a másik értéket sem tudom. :S
Simsonnál, ha 12-es, akkor sacc/kb 12V jön ki az alaplapból, amiből megy a trafóra és ami onnan jön az olyan 20.000V körül van. Itt sem gondolom másképp. Ha megnézed a rajzot, jól látszik, hogy mi mit csinál szerintem... A gyertyahézag 0,7-08mm, 80-as vizesben nekem NGK BR7ES volt. Remélem tudtam segíteni. Üdv; Zoli
hali!nekem kellene mind a két dologf amit mutattál!a a trafó és a vezérlő elektronika is jó lenne nekem mert megnéztem!ha 4000ért odaadod a 2tőt akkor póstázhatod is nekem!ha így jó adok címet!
Köszi, így már világos. (bár azt nem értem, hogy akkor a trafóra miért van ráírva, hogy cdi, egy kicsit megkavart ez a dolog. )
Viszont így megint jön egy kérdés. Nagyjából milyen erősségű áramnak kell feljönnie az alaplaptól amikor rárúgok, és hogy ez veszíthet-e, és ha igen akkor sacc\kb mennyit, amikor kijön az elektronikából? Elnézést a balfasz kérdésekért, de már nagyon unom, hogy minden apróság miatt szólnom kell valakinek, hogy csinálja meg.
A gyújtáselektronika szerintem a CDI, mert ezek a trafók, csak hagyományos trafók, de a CDI maga az elektronika. De pl. a Pegaso 125-ben a gyújtáselektronika a trafó, mert abban van a vezérlés is, egyben... Üdv; Zoli
Srácok, megint kéne egy kis segítség, mert nagyon úgy fest a dolog, hogy elég randa kavarodás van.. Tudomásom szerint a cdi és a gyújtáselektronika két külön dolog, viszont össze-vissza beszélt erről mindenki akinél érdeklődtem. Valaki leírná nekem, hogy mi a külső különbség a kettő között? Vagy ha én tudom rosszul, akkor azt, hogy mi az a cucc, amire cdi van írva, henger alakú, és abból megy a pipa felé a vezeték? Anno amikor 80asom volt vettem gyújtáselektronikát, de az téglatest volt, nem henger, ezért nem tiszta, hogy miért beszélnek nekem páran arról..
Szia! Remélem ez segít! A gyújtásbeállítás csak annyi, hogy az alaplapot állítsd a jelöléshez. Gyertyahézag: 0,7-0,8 mm. Sok sikert! Ha esetleg kell valami alkatrész, írj! Üdv Zoli
a gyujtás elektronika alatt azt értem h ami neked feljön gyujtás kábelköteg az nem egyből a leálítasára megy
a elősször erre a kis elektronikára megy rá
ha felveszed az ülésed ott a légszűrőtájékn kell lenni ki lehet venni egy gumi boritásban lessz benne vagy barna színe van vagy fekete..
ezet az MTX-ek amugy is már elektronikusak...
gyújtáselektronika alatt mit értesz?
trafóra gondolsz?
nézegettem és sajna sok a mókolgatás rajta keresgéltem biztosítékot is de nem igazán találtam azt sem
gyújtásnál milyen rendszer van üllő kalapácsos?ha valaki tudna egy kapcsolási rajzot 80as mtxhez igencsak megköszönném!ja és a gyújtásbeállítással kapcsolatban az lenne még a kérdésem hogy kb annyi e mint egy simsonon mert ahoz volt már szerencsém párszor!
sziasztok!
nekem egy régi mtx 80asom van!
nemrég cseréltem, még bejáratós!ősszel kivettem az aksit és eltettem télire!most visszatettem és próbáltam elindítani és semmi szikrája nincsen!cseréltem pipát ,gyertyát, kábelt de semmi!gyújtáskapcsoló fasza, gyorsleállító is!
nem tudok már mire gondolni!szeretnék segítséget kérni abban ,hogy esetleg mit kellene megnéznem rajta mik a típushibák ezzel a jelenséggel kapcsolatban!hogyan lehet orvosolni a dolgot?előre is köszi a segítségeteket
Azért egy írány árat és egy fotót tehetnél fel.
Meg esetleg,hogy merre felé is laksz.
Üdv.:
Laci