Madi: hát ja, a te esésednél mindenképpen a protektoring lett volna hatásos, a crossosok is olyat használnak, lévén sokkal nagyobb százalékban esnek rá a motorra, vagy egy ugrás után a magasból a földre. a kulcscsonttörés ellen pedig a vállvédő nem nagyon véd - szerintem, csak ha kicsi az esés.
Dui: ja, szerintem is ez a megoldás, vagyis két ruha kell. egyébként az általam bemásolt képek is a superzone-ról valók, és tényleg jó áron lehet most hozzájutni.
Majdnem tökéletes, de úgy látom, a Google frissítette a térképet, mióta megadtam a koordinátákat.
Egyébként meg nem baj hogy nem pontos, legalább a rosszarcok nem tudják, hová kell menni motorot lopikálni...
Doky...
Veszünk egy garnitúra bőrt a száraz időkre, egy garnitúra cordurát a hosszabb túrákra, ahol eső is lehet, kidobunk minden beépített protektort, és helyette protektoringet veszünk fel.
Persze ezt csak viccnek szántam. Mindkét típusnál van pro és kontra, szerintem egyértelműen nem lehet azt mondani, hogy ez jobb vagy az jobb. Egyéntől függ, hogy ki melyik tulajdonságot helyezi elöbbre, és nyilván azt a ruhát veszi meg, ami ezt teljesíti.
Jaga: Ha te a bőrben nagyobb biztonságban érzed magad, szerintem vedd meg azt. Én mindeképpen kétrészest néznék a helyedben, mert annak a kabátját nyáron egy farmerrel-térdvédővel is tudod hordani. A Super Zone-ban szinte mindig látok Berik akciót, 110-120körül több ismerősöm is vett már.
Ez már hollandiában kapható, valamivel több mint 450 euro, a könnyített sport változat több mint 700eur
Barátom már rendelt, kíváncsi vagyok, milyen lesz
Mivel törtem magam nem is olyan régen a tapasztalatom az, hogy a bordámat a könyökvédő kemény protektor törte össze, a vállamat meg nem védte meg a vállvédő kemény protektor és a sisak törte össze. Azon gondolkodom, hogy olyan protektort veszek, ami a Jimynek van, ami teljes védelmet nyújt a felső testen. A bőr igazából a csúszásnál véd meg. Becsapódásnál szerintem nincs védelem törés ellen.
Dui: csapatás alatt nem a határon motorozást értem, mert arra tényleg ott a pálya. ellenben én azért a túratempónál lendületesebb, szerpentinezősebb, kicsit jobban döntögetősebb motorozgatásoknak is hódolok alkalmanként, és örökké meg nem lehet pályázni. amúgy is kiscsikó vagyok én még ehhez
a bőr kontra codura témát illetően pedig úgy vélem a bőr biztonságosabb. ezt olyan emberek véleménye/tapasztalatai alapján állítom, akik már estek. persze a cordura is biztonságos, sőt, én maximálisan megbízom az enyémben, hiszen ugyanolyan protektorok vannak benne, mint egy bőrben (kemény váll és könyök + puha gerinc), de azért csúszáskor szerintem hamarabb kiszakad, elkopik, mint a bőr. mondjuk az is igaz, hogy komolyat kell csúszni, hogy elkopjon, olyat meg nem tervezek
amit én vallok, az a teljes testfelületen zárt, minimum cordura ruha, és akkor nagy baj nem lehet. csapódáskor meg úgyis mindegy
a szellőzése, és az aláöltözhetőség lehet, hogy a corduránál jobb, ezért is jobb abban túrázni. ezt nem is vitatom.
viszont jönnek be majd az air bag-es rucik, ami szerintem király.
Sziasztok!
Bocs, hogy tapasztalat nélkül beleugatok, de Jaga mellé állok a bőr-kérdésben. Szerintem nem a motorhoz kell öltözni, hanem magunkhoz. Ennyi erővel bőven túlzásnak lehetne tekinteni a 250-eshez akár a Schubertet, akár a bőrruhát (bár utóbbinak még csak dzseki része van), én mégsem érzem annak. Egyszer kell csak, hogy igazán szar helyzetben megvédjen és ne maradj ott, nem lesz kérdés a továbbiakban, hogy megérte-e, vagy illik-e az adott motorhoz.
Szerintem
Üdv
Zoltán
Szerintem a csapatást azt hagyd meg pályára ott nem jönnek szembe a fák, közúton meg legyen normál túratempó, végülis a közutat közlekedésre találták ki.
Ruhában szerintem a cordura ugyan olyan jó védelmet nyújt, elég nagy a szakítószilárdsága az új anyagoknak. Ami számít, az a protektorok. Jimy egyzser mutatta itt a protektormellényét, szerintem ez az, ami igazán ér valamit, mert a csatokkal magadra tudod rögzíteni elfordulásmentesen. És ezeken ér is valamit a gerincvédő, mert nyaktól a farokcsontig tartanak.
Cordura ruha nagy előnye, hogy vízálló, bőrben nem olyan jó megázni .
hát ja. de a púpos ruha nem csak a sportmotorosoknak van, hanem azoknak, akik a gerincük védelme érdekében kívánnak valamiféle óvintézkedést tenni, vagy rosszul gondolom? szóval nem divatból venném meg, hanem tényleg szeretném a lehető legtöbb biztonsági funkciót összegyűjteni, amit csak lehet, de teknősbéka páncélt azért nem szeretnék hordani, max pályára. Ezért szeretnék bőr rucit is. meg aztán az én motorozási szokásomnak csak egy része a túrázás, többnyire szeretek neki odahúzni, és kanyarvadászni egy kicsit. viszont a vegyeshasználat miatt vettem cbf-et, és azért, mert kezdő motornak nem akartam erősebbet.
kordura ruhám meg már van a nyugisabb tempóra, így mellé szeretnők egy bőrösset is, ha esetleg csapatósra venném a figurát
ez a dzseki pl maximálisan megfelel, és valszeg túrázni ebben mennék:
Szerintem ne bőrt vegyél. Hideg és nem túramotorra való. Inkább nézegess Cordura ruhákat. Nyáron szellősebb és tavassza-ősszel melegebb. És nem is ázik át olyan könnyen. Nem nyúlik, stb...
ja, és megint ráhúztam a kis családomra az all in-t, és persze megbüvöltem a lapokat és ismét taroltam. szokott itt valaki pókerezni?
juteszembe, a decemberi meetinget lehetne kicsit sportosabbá, játékosabbá tenni. mármint legutóbb is jó ötlet volt a bowling, csak nem alakult ki valami nagy verseny. persze csak egy ötlet
hát én is terveztem, hogy ha olyan idö lesz, mint szombaton, akkor tolom neki egy picit, erre takony idö fogadott reggel.
viszont nézegettem bör rucikat, és találtam faja darabokat. csak az áruk nem volt annyira faja bár annyira nem is voltak vészesek. és elsöre lehet, hogy nem is kellene drágát venni, hátha mellényúl az ember, és másodikra más okosabban választana. de azért naon szépek. ja, arlen ness és madif, amiket kinéztem. ez az egyik:
Én pénteken a kollégáimmal csaptam egy görbe estét, ami elég hamar rókavadászatba csapott, így szombaton dél körül tértem magamhoz. Másnaposan kellett hazavezetnem kb 100km-t (ótóval).
Egész úton azon átkoztam magam, hogy tudtam elbaltázni egy egész napot, mikor motorozni is lehetett volna a szombati napsütésben...
Doky...
http://www.motorinfo.hu/news_new.php?nid=5443&mid=1010