1. Amikor én tanultam a KRESZ-t, még egés biztosan benne volt amit vitéz írt, ezek szerint ez azóta változott. Hiba.
2. Én nem "állatfajtákat" hanem a tajgetosz faszokat, felőlem ülhet akármin/akármiben. Motorosnak is mentem már utána hogy elküldhessem az anyjába... az viszont tagadhatatlan, hogy a százalékos előfordulás pl. fuvarosok és taxisok esetében 90 százalék felett van.
3. A motorosokkal szerintem is csak a baj van. És még drága is.
4. Aki nem tudja felmérni legalább nagyjából két jármű sebességkülönbségét, az alkalmatlan a közúti közlekedésre.
5. Amikor én (gyakran) megszegem a KRESZ-t, két dolgot szem előtt tartok: ne akadályozzak senkit a közlekedésben, és lehetőleg ne is veszélyeztessek.
6. Aki megijed attól, ha kétszázzal elsuhannak mellette, az ne vezessen!
Így van ezt írtam , hogy mindenhól van 2 véglett.Persze azért kicsit igaza van mindenkinek csak egyesek nemtudják kifejezni magukat kúltúráltan.
Anyira még nem ért el a szintjük.
gs500! sztem mindenki megértette, h mi a pálya. én legalábbis teljesen egyet értek veled, mint már írtam is.
szerencsére itt kevés a hülye motoros, egyedül ezt a debil tejterméket kéne letarolni a netről, meg eltávolítani az utakról, és itt is békesség lenne. love, peace, harmony... yeah..
Ez nem mártír duma hanem van a kamionosok közt is hülye meg normális meg a motorosok közt is mind kettő.Csak mivel ismerem mind két oldalt így én tudom milyen mikor 40 Tonna össztömeggel közlekedsz.És milyen mikor motorral jó én nem Sport-tal hanem egy kis túrával de ez is motor.
Ajánlom próbáljon ki mindenki aki teheti egy hetet kamionba és neki is lesz viszonyyítása,utánna garantálom akkor hogy ki kipróbálta másképpen látja a dolgokat egy kicsit .És igen Magyarok mindenki szid mindenkit de erről lekéne szoknunk nem?
köcsög hibrid. autós-motoros majom. örök elégedetlen. miattad vannak a zűrök az utakon, de bazeg, egyszer talákozzak csak veled az aszfalton, úgy letollak, h csak nyikkansz..
Ez min szép és jó de mindenek két oldala van.
Én nem vitatkozásból kértem azt hogy ne a kamionost szidjuk.
Csak ha már a szabájoknál tartunk akkor motorral is szoktt lenni fordítva is.
Sajnos kellett már satuzni kamionnal nekem is és sok kollegánka mert előzött egy motor és nem fért volna be.Álltalába mi segíítünk ha necces az előzés.Akkor a kamionosok is szidhatnák a motorosokat.
Csak van önérzetünk,hogy aki közlekedik ne szidja a másikat mert lehet,hogy legközelebb ő hibázik,mert igen hibázunk mi is de nem szidjuk a másikat.
attól fgtlenül, h azért fizetik, nyilván nem szeret napokig állni, és ezért "teper" ahogy tud. csak annyit akartam kifejezni, h nyilván ha te lennél egy soktonnásban, akkor megértenéd ezeket a dolgokat. nem érdemes általánosítani, és anyázni egyik közlekedési "állatfajtát" sem kívülről, mert, mint láthatod az autósok többsége minket sem ért meg, és csak és kizárólag a negatív tapasztalatokból szűrik le az általános, örök érvényű és megmásíthatatlan következtetést, h a motorosok felelőtlen faszok, akik leviszik a tükröket, száguldoznak, bőgetik a gépet esténként a körúton, és egyébként is csak baj van velük
előzés - azt nem szabhatja meg a kresz, h mennyi különbséggel lehet előzni. neked a kocsidban/motorodon van olyan műszer, ami mutatja a difit te és az előtted haladó között?? na neee, akkor meg mire alapozva. az viszont világosan benne van a kreszben, h nem lehet fékezésre kényszeríteni a másikat, stb, stb. tehát ha 89-es kamiont előzi egy 90-es, akkor semmi para feltéve, h nem akadályozzzák a közlekedés többi résztvevőjét (illetve nem váratlanul,, mert ha utolérsz egy előző kamiont a sztrásán, és nem kivágott eléd, és nincs minimum-tábla a sávban, akkor bosszankodhatsz, szabályos) te hűnyszor szeged meg a kreszt? ha valaki mellett elsuhansz 2 kilóval, lehet, h őt az legalább annyira zavarja és megijeszti, mint az előző kamionos, nemdebéár??
Előzés
34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
(2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
(3) Az előzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról kell végrehajtani.
(4) Csak jobbról szabad előzni
a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;
b) azt a villamost, amely az úttest közepén - egyirányú forgalmú úton az úttest bal oldalán - levő pályán közlekedik.
(5) Jobbról is szabad előzni a figyelmeztető jelzést (villogó sárga fényjelzést) használó járművet, ha a vezető meggyőződött arról, hogy ezzel a többi járművet és a gyalogosokat nem veszélyezteti.
(6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.
(7) Lakott területen kívül a nagyméretű, valamint a lassan haladó jármű vezetőjének az úttest szélére húzódással és - a szükséghez képest - lassítással is elő kell segítenie azt, hogy járművét más jármű megelőzhesse.
(8) Tilos előzni:
a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt;
b) villamost közvetlenül olyan megállóhely előtt, ahol az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetőleg az úttestre történik;
c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;
d) vasúti átjáróban és közvetlenül vasúti átjáró előtt;
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
- körforgalmú úton,
- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].
(9) A (8) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott tilalom nem vonatkozik a kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak gépjárművel való előzésére.
Kikerülés
Az elsőbbség és az előzés szabályainak megsértése
44. § (1) Annak a járműnek a vezetője, aki - a (2) bekezdésben foglaltak kivételével - az elsőbbségre vagy az előzésre vonatkozó szabályokat megszegi,
ötvenezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
(2) Annak a járműnek a vezetője, aki az elsőbbségre vagy az előzésre vonatkozó szabályok megszegésével a közlekedés más résztvevőjét hirtelen fékezésre vagy irányváltoztatásra kényszeríti,
százezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott szabálysértés miatt a szabálysértési hatóság járművezetéstől eltiltást alkalmazhat, továbbá az (1) bekezdésben meghatározott szabálysértés esetében a rendőrség, valamint közúti határátkelőhelyen a határőrség helyszíni bírságot szabhat ki.
Lehet hogy neked rosszak velünk a tapasztalataid.De nem azért fizetnek minket,hogy sorban álljunk a határokon.Ráadásúl emlékeztetőül Eu van és nincs határ.
És igen csak abiztonságos külömbséget írja és nem tíltja arra tábla van.Ja és szidhatsz minket közűlünk is sok a motoros mint énis.
Lum, ne fárassz - egy kamionost többek között azért fizetnek, hogy sorban álljon a határnál. Akit zavar a sorbanállás, az csináljon mást.
A KRESZ meg nem arról híres, hogy ajánlásokat tesz... bár mondjuk tetszene: "... a piros háromszögnél ajánlott lassítani és körülnézni, mert a védett útvonalon közlekedők azt hihetik, hogy elsŐbségük van Önnel szemben... "
Közlekedjetek!!
De ne előzzetek 5km-es szakaszon keresztül 2km-es sebesség különbségnél és adjatok elsőbbséget körforgalmaknál, kereszteződéseknél, stb...
Igen van az előzéskor szükséges sebesség különbségekre vonatkozóan szabály, de arra most nem emlékszem pontosan hogy ez km-ben vagy %-ban van megadva. Ilyen kis (2-3 km/h) sebesség különbséggel elvileg tilos az előzés mert kiszámíthatalanul hosszúra nyúlik az előzés. Időben és utszakasz hosszban mérve is.
Te akkor ha nem közlekedünk akkor gondold végig mik fognak hiányozni a bpltokból..
Esetleg Motorok meg élelmiszer alkatrész?Szerinted hogy jutnak a boltokba,kereskedésekbe?
Ez az előzgetés csak az egyik dolog. Van még pár kedvesség amikre rendszeresen fel kell készülni velük szemben akár motorral vagy akár autóval közlekedek. Pl. kereszteződésekbe, de főleg körforgalmakba való behajtások mindenféle körülnézés, lassítás és elsőbbség adás nélkül.....
ezt sokáig én sem értettem - h miért kell 2 km/h különbség miatt előzgetni, aztán valaki mondta, h megkérdezte a kamionos ismerőst, és megkapta a megoldást - a határon ennyivel kevesebbet kell sorban állni..
a kreszben le van írva, h KÖTELEZŐ a 15-20 km/h-s difi? sztem csak utalás van rá, h akkor biztonságos az előzés, nem?
2. Én nem "állatfajtákat" hanem a tajgetosz faszokat, felőlem ülhet akármin/akármiben. Motorosnak is mentem már utána hogy elküldhessem az anyjába... az viszont tagadhatatlan, hogy a százalékos előfordulás pl. fuvarosok és taxisok esetében 90 százalék felett van.
3. A motorosokkal szerintem is csak a baj van. És még drága is.
4. Aki nem tudja felmérni legalább nagyjából két jármű sebességkülönbségét, az alkalmatlan a közúti közlekedésre.
5. Amikor én (gyakran) megszegem a KRESZ-t, két dolgot szem előtt tartok: ne akadályozzak senkit a közlekedésben, és lehetőleg ne is veszélyeztessek.
6. Aki megijed attól, ha kétszázzal elsuhannak mellette, az ne vezessen!