Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Így van!
Gyűlölöm amikor a két kamion egymás mellett megy percekig... Ha nincs a két jármű közt legalább 15-20 km-es sebességkülönbség akkor nem szabad előzni
Akkor talán olvasd el a KRESZ előzésre vonatkozó részeit, mielőtt ilyen hülyeségeket írsz...
Akkor ha nem tetszik ne közlekedj.
Mindenkinek joga van előzni.
Türelmesebbnek kéne lenni.
Ezért nem kéne kamiont kamionnal előzni, ha az egyik 88-al, a másik 89-el megy...
Ha már itt járunk a yardoknál, akkor nézzétek csak!? ;-) mondjuk ez pont egy sztrájk helyszíne, de azért szép mocik. Bevallom, hogy nem értek hozzá, és nem tudom milyen típus.
Bocsi de nem értem miért kell a kamionosokat szidni?
Én is az vagyok és hidd el nem mi miattunk vanak az autók leszabályozva 89-re
Hanem kérdezd a magyar Kpm-et.
Én is egy 500 lovas Volvóval dolgozok am 2 éves és max 89 Km/h
mert ott közbeszól az elektronika.
Csak akkor azt magyarázza már meg valaki, hogy miért kerül nálunk háromszor annyiba az autópálya, mint máshol!
Szasztok,

Igen van már közel 10 éve "B"-s jogsim. Csak akkor viszont nem értem a dolgot, mert a biztosítónál viszont kezdő jogsisnak számítok, és a casco-t máskép számolják! Mocsokok!

Köszi a tippeket, akkor nem gáz utassal motorozni! Erre voltam kiváncsi.

Másik téma!?
Valóban a német autópályáknak teljesen más az aszfaltja, és nem hullik szét pár autótól, és nem lesz kiteknősödve. Itthon míg azt nézik, hogy egy autópályán hogyan lehet meggazdagodni, és mennyi pénzt lehet keresni, addig nem lesznek itt normális utak. Sajnos!
Magyar útépítő személlet:
"De főnök, nem ez kellene az aszfalt alá! Ez semmit nem ér, kell alá még egy réteg murva, és keményebb burkolat. - Ez van, erre van pénz!
Főnök, és a koptató réteg!? Meg aztán most azt bitument darájuk vissza amit felmartunk, abból nem lesz semmi jó! - Ebből kell megcsinálni, ennyi pénz van rá!"

Szóval míg ezek vannak!? Hát kétséges a Magyar autópálya tender, és az összes úthálózatnak a tenderje!
Nem akarom belekeverni a politikát, de egy picit muszály. Jártam Felcsúton, és Alcsútdobozon, gondolom sejti mindenki, hogy kinek a szülőfaluja!? Lényeg, hogy ott minőségű az út, amit még sok sok őút is nagyon megirigyelhet. Semmi hepe, hupa, szóval nagyon jó! Tehát uraim, tudnak a magyarok utat építeni, ha akarnak, és ha ránéznek a főnökre is, meg a cégre is, hogy ember nem 5 kilóméter úton kell meggazdagodni!

üdv:
Igen !

Ebben teljes mértékben igazad van amit a gyalogosokról irtál!

Németországban ha valaki átakar menni az uton akkor az át is tud talasztaltam én is.

Magyarországon..... felejtös.

Voltak német kollégák nálunk akik a munkahelytöl párszáz méterre laktak inkább elvitük öket kocsival.

Volt rá példa ennek ellenére hogy gyalog mentek és utánna meg is érdezték hogy ugyan már mi hogy szoktunk átkelni az uton mert öket majdnem elütötték ill nem két percet vártak arra hogy átmehesenek.

az a napokban esett meg hogy egy öreg nénike bottal akart átkelni az uton "szerencsére" jött egy öreg bácsi a skodájával és megált elindult a néni és szép lassan kezdet átmenni az uton na a sok parály tapló a szembejövö sávon gondolta magába Hát én még átférek a néni elött és 3-4 auto ugy elhuzott elötte hogy nem kaptam szikrát.

az durva volt.

Egyébként nem a német közlekedést akartam fikázni mert a joval a mi közlekedési szintünk felet vannak (sajnos) csak azt akartam érzékeltetni hogy ott sem minden arany ami fénylik.
Hát figyelj nekem annál nem kell több hogy a Németeknél a belső sávban mentünk a Marea-val 180km/h és a Porsche 911 (max 2-3 éves lehetett) leindexelt jobbra és elengedett...... Na most ez nálunk soha nem fog megtörténni....
Utána Stuttgartban már gyalogosan avval szórakoztunk h a kisebb utcákban a zebrára hírtelen rálépve minden autós füstölő kerekekkel próbált meg megállni hogy mi át tudjunk menni!!! Itt próbáld meg jó ha 10 autóból egy max ketttő lelassít és elengedi a gyalogost.....
Na most ezekután nincs miről beszélni!
hát nem tudom, de én ezt, amit leírtál nem tapasztaltam

pedig Hamburgig volt egypár km a sztrádán ... olyan 1400 körül

rend és fegyelem - ez jellemző a német közlekedésre
Azt azért hozzá kell tenni hogy némeországban soncsen sok 4 föleg 5 sávos autopálya

Max ott ahol 2 autobája összeolvad de ott sem mindig jellemzö és ott kint van a 120 vagy a szigorubb tábla.

Egyébként ottkint sem sokkal jobb a közlekedés.

Kamionok ott is vannak és nem is kevés....

Azonkivül ott vannak nagyteljesitményü autok és a szomszéd országbol is oda járnak átt a parájok autot tesztelni.

Volt rá plda hogy a bunko a porséval ott huzott el melletem nem kis sebeségel és én kb 170 körül szabtam.

illetve olyan is volt hogy a kamion jött ki elém elözni!!!!

Na az nem volt semmi 180 nál satufék! Nem köszöntem meg a söförnek de a kocsi sem nekem.


Szoval parályok mindenhol vannak.

Inkább az utminöséget kellene megnézni.

Töbsávos utak meg általában emelkedöknél vannak.

Ami jó szerintem a német ill oszrták pályán hogy ott nem a kölsö sáv szünik meg hanem a belsö tehát aki gyorsab kisseb könnyeben tud manöverezni annak kell mozogni nem a böszma kamionnak kell nézegetni hogy beengedi vagy nem.

Nagyon sokan szeretnek ottkint is a köépsö (3 sávos pálya) sávban pötyörögni 130-140 között
az idegesitö mikor mész jó 150-160 as temboban a bunko elötted megy 130-140 el jobboldali sávban senki se közel se távol. és belenézel a tükörbe hátul meg jön egy másik kocsi 200 al hát persze hogy nem mész ki elé de neked meg fékezni kell mert a bunko rosszul érzi magát a jobboldali sávaban
Villogtatni nem lehet mert ügye azért megbüntetnek föleg németországban

Egyébként ott azt is keményen büntetik ha a belsösávban "illetéktelenül" tartozkodsz.
vagyis ha elözés után nem mész vissza

Ezeket a hidakrol szokták fotozni ha megnézitek elég sok hid elött vannak felfestve jelek az utra

Nem véletlenül.


Összeségében :

Jobb autopálya kéne nem olyan ami 7 év használat után szétesik meg 5ször javitani kell.
És kicsit komolyabb szabályok amit be is tartatnának és akkor lehetne növelni a sebbeséget.


Ez az én véleményem
MatulA+!

Van más jogsid?
Semmi gond ez velem is előfordult már !!!!
Ha volt már "B" kategóriád előtte akkor már nincs "A"-ra is kezdő idő korlát....
az még hagyán mikor személyautó megy egymás mellet, hanem mikor kamion előz kamiont a pályán. az egyiknek 85 km/h ra van rakva a tempomat a másikna meg 89km/h ra és nagyából 3 km mire megelőzi.
Bocsánat! Joe-Z elírtam a nevet! Rossz a név memoárom! Bocsánat még egyszer!
SAzeva Pohi!

Mi igaz abból amit Jay-Z írt? Két évig no utas? és no külföld friss jogsival!? Ez tényleg így van? Mert nekem, mikor voltam a tanfolyamon, akkor ezt senki nem mondta. Mert ha jól tudom akkor most kezdő jogsis vagyok, legalább is motorból. Akkor ez rám is vonatkozik, hogy no utas két évig!? Wazze, ez ugye nem igaz!?

Üdv.:
Nem ujdonság tudom mit művel a sok paraszt de tényleg a vezetési kúltúránk kezd "elbalkániasodni"
Szomorú de így van.....

És ennek tudod mi még az oka::: hogy túl könnyű ma magyarországon jogosítványt szerezni!!!! Nem egy helyet tudok ahol kb 1.5x annyi lóvéért mint amugy kerül tuti nem fognak meghuzni vezetésből egy kritérium van ne csinálj balesetet!!!!!!
Szerinted hogy lehet h az a sok picsa az utakon aki egy olyan helyre ahol elfér 3 autó ugy parkol be h utána egysem fér már oda és kiállásnál még meghuzza a melleteállót!!!!! (egy haverom járt így) Én ugy szedném befelé a jogsikat mint a szart!! KInyomoznám hol lehet ilyet megcsinálni h gyakoprlatilag öledbe hullik a jogsi (nem lenne nehéz) és lebuktatni az egész bagázst aki pedig ott csinálta a jogsit azt egy ujabb forgalmi vizsga alá vetni!!!!
Szerintem akkor kell majd kitolni a sebesség korlátozást nagyobbra vagy korlátlanra, ha lesz legalább 4-5 sávos autópályánk és az emberek tisztában lesznek azzal, hogy a belső sávban nem annyival kell menni meint a külsőben és nem 3 autó megy egymás mellett párhuzamosan.....

Tegnap csak a 2/A-n mentem de ott az anyuka simán beált elém és ment a másik autó mellett 90-el......hát az ideg "szétbaszott" (már bocsánat a szóhasználatért) egyből.

Van benne valami csak azért kérdeztem mert én majdnem minden nap autóban ülök (csak hétvégén motorozom) aztán ott gyorsan levesznek az első rendszám miatt

Egyébként te neked mi a véleményed arról hogy a sebességkorlátozást autópályán ki lehetne tolni mondjuk 150Km/h-ig annak fényében h a mai autóknak meg sem kottyan a 130... Jo tudom h a fő probléma az emberek fejében van meg nincs meg az a vezetési kultúra mint pl Németországban. Szóval te erről mit gondolsz???
Igazából, van egy szakasz és oda bárhová ki lehet állni csak biztonságos legyen, tehát nem az út közepére lehetőlleg.... Bizonyos esetekben pedig meg is határozzák pl.:baleseti gócpontok körül ahol a nagy sebesség miatt volt sok baleset. A 140 még belefér szerinte, de inkább 135.......

Bár ha nem bírsz 130-ra beállni akkor 140-re sem fogsz, nemde
Pohi

Annyi lenne a kérdésem, hogy autópályán mennyire vannak beállítva a trafik 140Km/h még belefér vagy az már nem??????

És azt nektek meghatározzák h hova álljatok ki mérni vagy csak egy útszakasz van kiadva és ti döntitek el h hova állítsátok ki a trafit? (mondjuk egy árnyékos helyen nem a tűző napon) ????
Jah...... és eltiltás még mindíg van....alkalmazzák is rendesen. A pénzbüntetés a főbüntetés az eltiltás pedig a mellékbüntetés, nem mindíg tiltanak el de a legtöbb esetben igen.....ez csak a szabálysérési előadótól függ...
Csatlakoznék a többiekhez, meg ne próbálj meglógni a rendőrök elől, mert lehet nem sikerül (elég nagy szívás ) és ha mégis akkor egy ideig utánna sem fogsz nyugodtan motorozni, mert mindíg mikor csak lehet megkapod a 10.000 Ft-os csekket tőllük bosszúból ...

Várj türelemmel, vagy dobd fel a vasat egy trailerre és vidd ki valamelyik pályára....

Szar ügy tudom, de vannak szabályok amiket be kell tartani...... Gondolj bele, ha "menekülés" közben kilép eléd egy gyalogos öreg néni vagy legyen mondjuk egy 10 éves kislány és kettészakítod (láttam már ilyet, nem kívánom senkinek).....akkor egy jó darabig elfelejtheted a vezetői engedélyt is meg a motorozást is....