Nálunk most tengerre néző ablakok vannak. Lett egy baszom nagy tó a házunk előtt.
Azt is mondhatnám hogy:Nem gonduljátok hogy elmegyek horgászni. Hááá idehozattam a tavat bazeg!
5.1 olajjal az a nagy baj ,hogy a motorodon sima karmantyús rendszer van (ergó egy sima csőtengely kis gumi tömítésekkel) ha meghúzod vagy taposod a féket ezt a dugattyút mozdítod meg ami összepréseli a folyadékot és nyomás keletkezik ,de gondolom ezt úgy is tudod.Magyarul a probléma a dugattyúd elmozdulása eléggé be van határolva mert röviden mozdul a kar,pedál na most ha hígabb a folyadék akkor mi történik?Szerintem te is tudod + mivel szerintem nem vadi új a fékrendszered valamennyi áteresztés biztos van a karmantyúknál.Az ABS ill szervofékeknél van egy kicsi kompresszor vagy vákuumos rásegítés ami nagyobb nyomást eredményez és oda hígabb oil kell ,de itt neked csak a kicsi kezed és lábad van.Vágod?
A fékolajat ugyan úgy cserélni kell bizonyos időközönként mint a motor vagy a váltó olajat.Ezt autónál és motornál egyaránt meg kell csinálni ,csak az a baj ezt sokan elfelejtik (vagy nem tudják).Motornál sűrűbben mint kocsinál (én minden szezont új fékolajjal kezdek) ilyen sűrűn azért nem kell de én biztosra megyek ( mocinál azért minden 2. szezon elején nem ártana mert sokat áll a tél alatt kocsiknál a fékbetét cserékkor KÉNE megtenni az olajcserét és a rendszer mosást) Ha ezt kihagyja az ember észre sem veszi de folyamatosan romlik a fékhatás mert vizesedik a fékolaj.Valószínű nálad is ez lehetett a probléma.Nem konkrétan a fékolajad fórt meg hanem a rendszerben lecsapódott víz és pára.
Te jobban értesz hozzá,hallgatok is rád,de nekem egyértelműnek tűnt az olaj színéből hogy oda lett,és mindez 40 fokos nyári melegben egy olyan pályán,ismétlem pályán,ahol csak fékezni kellett.Sajnos akkor még sokat hátsófékeztem,az sok blokkolást jelent,szóval szerintem lehetséges, ráadásul a dugó(fék) is volt hogy megragadt.A hőmérséklete megvolt,az biztos.
Lényeg a lényeg, 5.1gyel is mentem aztán keményebb menetet,mégis megmaradt a fékerő és a színe sem lett undorító.
Ebből jött a következtetés,hogy az jobb.Lehet nem emiatt volt,én laikusan erre gondoltam.
Mi fórt meg?A fékolaj?Miről beszélsz?Ha ilyen mértékben melegednének a fékeid ,hogy meg forrjon a fékolaj a te egyszerű kis tárcsáid úgy szétrobbannának mint a kilyukasztott lufi + a szaros kis munkahengered dugattyúja szarrá roppanna.Az 5.1 fékolajat ABS es fékekhez találták ki a tiedbe még a dot 3-as olaj való ,de ha mindenképpen vékonyabbat akarsz tegyél bele dot 4 eset de ennyi vékonyabbat ne!Mert egyszer csak az egyik kanyarban elmegy a fékhatás oszt baszhatod ,de ez csak tanács és észrevétel azt csinálsz amit akarsz nem akarok okoskodni.
Azt is mondhatnám hogy:Nem gonduljátok hogy elmegyek horgászni. Hááá idehozattam a tavat bazeg!