Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

maradék alkatrészeim eladók
Tűgörgőskosarat csapágyboltba tudsz venni kb 2-3e ft-ért a méreteket pedig adja a motor. Kosárbelső mérete=csapszeg külső mérete, kosár külső mérete=hajtókar belső mérete, kosár szélessége=hajtókar szélessége! Remélem tudtam segiteni!
Helló Gilerás Urak!
Szükségem volna pár RX alkatrészre.
Konkrétan... egy komplett hátsó fékalaplap+ pálca, hátsólámpabúra, két db irányjelző, és egy első sárvédő. S, ha esetleg volna,,, egy első idom...
Sárvédő, idom, index másodrendű, ha nincs az sem nagy baj, de a lámpabúra, meg a fékcucc elég fontos volna.
Előre is köszönöm...
nem a márka a számít, hanem hogy hajtórúdszembe való e.
Sziasztok.
Egyik barátomnak van egy Gilera XR1-e, 125-ös ugyebár, és széthullott a felső tűgörgője, de szerencsére gyorsan leállítottuk, és akkor esett ki a hajtókar felső szeméből, darabokban,mikor levettük a dugattyút. Viszont semmi adatot nem találtam a motorról a neten, meg tudnátok mondani a felső tűgörgő méretét? És ha veszek, akkor milyet vegyek, és kb mekkora kiadásra számítsak? Valami INA vagy SKF jó lesz?

Köszi előre is.
Valami gyújtás bibi lehet szerintem!
Hú bakker :-(

Sajnállak! Te is bevásároltál mint én a 70-es Runnerral!
Hali srácok! Volna egy kis gondom, gilera runner 180fxr 2T gépem van nemrég vettem és az a helyzet hogy menet közben leáll. Légszűrő-karbi kitakaritva, uszószint csekkolva a tünet a következő menet közben kb 70-ig megyen szépen, de ha huzok egy kövéret és bizonyos fordulatszám felé megy a motor kb 85-90-nél és a gázt visszaengedem, akkor olyan mintha levenném a gyujtást a motor azonnal leáll, ha közben ráhuzom a gázt akkor esetleg durran kettőt, de nem mindig. Aztán rárugok kb 7-8-at és ujra pöfög. Amiket végignéztem. gyertya-pipa-kábel-tüvel már próbálkoztam-keverék csavarral is, de mindig ugyanaz a vége. Gyujtás részre gyanakszom. Van valakinek használható ötlete. Az üzemanyagot most ugy kapja hogy direktbe a tankról egyenesen a karbira megy a cső egy átfolyó csappal. Vákumcső le van vakolva! A gyujtás alkatrészeket hogyan lehet legegyszerűbben kiszűrni? Gondolok itt a trafóra-CDI-alaplap? Kimérni vagy valami más módon esetleg? Már teljesen megőrjit a gép! Menni jól megy amig megy, de utánna...... Minden segitséget előre is köszönök!
ótóvillamosságis manuszok rendszerint hozzásem tudnak szagolni a motorokhoz.
(meg úgy általában az ótó-bármik bármiylen motorohoz)
Nos!
Rávettem magam és leszedtem a lenkereket hogy nulláról induljak. Namost a lendkerék alatt ugy tele volt ezzel az olajos porral hogy a tekercsek érintkezői ki sem látszódtak és a forgórész belsejei is tele volt ( igaz ettől függetlenül a mágnesesség és így a fesz áthaladt. ez mindegy is) de a hiba oka az volt, hogy a lendkerék mögött elmenő vezetékek egyike sérült volt és mivel hanyagság miatt odafigyelés nélkül lett visszarakva az összenyomta a köteget. az eredmény az lett hogy egy vezetékem lapos de nem sérült a másikon meg nincs szigetelés. Ahogy láttam ez már volt baj egyszer mivel le volt szigetelőszallagozva demost ha oda jut egy kicsi olaj is a szigetelőszallag már nem ér semmit. Mostmár csak a rend kedvéért keresem a kivezetések helyét, hogy igazából ki kivel van és újrahúzom az egészet. Igaz, hogy nem vagyok autóvillamossági szerelő hanem villanyszerelő így valamennyi fogalmam van róla és menni fog :) Ja és télleg köszi emzoli mivel a kritizálásodnak köszönhetően basztam fel az agyam és ezért vettem le a lendkereket.
SZUPER!
és megosztanád velünk?
izgatottan várjuk!
Szivesen.
Örülök, hogy segíthetem.
emozoli!
Honnan tudod, hogy milyen müszerrel mértem? Ha gondolod leírom a márkát plusz a sorozatszámot is és eldöntheted. És ja fogalmam sincs... ezt ne firtassuk szerintem mert volt már nálam egy autovillamosági tanuló is és annyit se tudott hozzászólni mint én de mindegyis a hozzáértésemmel nem fogok neked példálózni de csak jelezném! MEGVAN A HIBA! És köze sincs ahhoz amikröl eddig irtatok.
zt mondjuk azárt megjegyezném, hogy ezeknek nem volna kötelező ennyire primitívnek kenni..
Így is elműködik, csk olyna izé...

Ha mondjuk megtekinted, egy fostos kis ns1 cdi jét ami kb akkora panelen vanmint egy cigisdoboz , és tele van alkatrésszel, akkor azért fényderül arra, hogy precizen ismeg lehetne csináli ezeket.
hát ja meg ki van öntve fél kiló műgyantával amit az ember megér róla lekaparni úgy hogy minden alkatrész beazonosítható legyen!
amikor vettem hozzá a cumókat 2 db komplett CDI-hez való cuccokat vettem és talán egy 1000-est fizettem
Az monnyuk tök vicces, hogy ezekben a tizenezrekbe kerülő "elektronikákban" uygan az van mint egy 1500 forintos simson cdi ben:)

Ha magad csinálod 500 ból kijün, az egyszál tirisztor, kondi 5forintós diófa
emzolinál a pont!
a CDI-ben nincs sok minden de tönkremehet könnyen tönkremehet
ezt a CDIt már én javítottam azért van rajta taknyolt forrasztás
üdv a powermozgató elvileg a vízpumpáról kapcsol!
Írj egy árat hogy menyi lenne azzal és anélkül!
CDI-t megtudom csinálni azért kéne mind a 2ő de a csatikkal együtt!
lendkerékről tudnál csinálni képet?
ja és írj léci egy árat mindenre de ne ide hanem a drgabi@freemail.hu-ra
köszi előre is!
Hali! lendkeré(ke)kben mágnes sérült.
cdi-kel nem volt fordulat (max 3,4 ezer kb) -ha gondolod javítathatod.
trafót kipróbálom (rosszat nem adok el jóként)
a power mozgatóval minden rendben a váltóban lévő röpsújos mechanika is kell hozzá?
Amit most csnálsz, annak kétségbevonható a hazsna, mert úgy akarsz megjavítani valamit, hogy nyilvánvalóan a leghalványabb fogalmad sincs a működéséről.

Valami felteszen kétforintos műszerrel szeretnél mérni feszt, de úgy, hogy elképzelésed nincs mit kellene ott találnod.
Nos, a mondott helyen, ha a kondenzátor töltőtekercsét méred, ott több 10 voltot kellene mérned már pár száz fordulat mellett is,
2000 körül meg már 100 felett.
Ha a jeladót méred, ott mindössze néhány voltot fogsz találni.

Persze, ehhez valami rendesebb műszer kellene, egy teszkós izével értelmes dolgot ott nem fogsz tudni mérni, mert váltó állásban a meglévő frekin a cucc zöldségeket fog mutatni.

Talán célszerűbb lenne a rajzon is szereplő ellenállásokat megvizslatni, akkor legelább azalaplap működőkésesége kiderül.

Sajna a trafó és a másik elektronika nemigen mérhető egyszerű eszközökkel, leginkább, cserével szoktak működőképessget próbálni.
Persze, ahogy követtem úgy tűnt, mint, ha össze vissza dugdosva is próbálgattad volna, azt meg a félvezetős cuccok nem tűrik jól.

Mérjél az alaplapon ellenállásokat, azt hasonlítsd össze a manuálban szereplővel, néhány százaléknál nem lehet nagyobb a difi.
Hali!
Van egy eladó 180-as Runnerem,akit érdekel jelezze,adatlapomon hirdetésekben megtalálható.
Na figyu!
Ez a kép szerint van most bekötve tehát!
A középső direkt test nincs bekötve sehova a megszakitott test van direktre kötve és az van rajta a trafon mint test és a piros vezeték a trafó bemenőjéhez! Namost amikor a rajz szerint mérek de ugy hogy a piros vezeték nincs rákötve a trafóra megvan a 12 volt de amikor azt rákötöm akkor már nincs meg! Arra gyanakszom, hogy túl sokat testel le a trafó lehetséges ez? mert ugye magán a vezetéken eljut a trafóig de amikor rádugom a csatlakozóra annyi helyem még van ott hogy mérjek és szinte ugyan azon a ponton már nincs meg a feszültség. Remélem tudtam annyit pontosítani, hogy érthető legyen és valaki tud segiteni!
Nos!
Villanyszerelő lévén nagyon sok szép rajzot láttam már :) ez se semmi azért próbálok kiigazodni rajta. köszi. a másik! kábel illetve kontakt hiba... nemtudom az az érdekes, hogy a cdi ugye megkapja a neki kellő feszültséget de! amikor úgy kötöttem be h csatlakozó nélkül külön vezetékekkel ( ugyanis nekem is eszembe jutott a vezeték hibája) akkor is ugyan az volt az eredmény. van egy mérőmüszerem azzal próbálkozok de állandoóan amikor rákötöm a trafót is a cdi-re egyszerűen elmegy az egész mintha előbb letestelne vagy nemtudom. bekötve minden ugy van ahogy rajz szerint. hála égnek tudtam szerezni egy nagyon jo rajzot a cdi illetve trafó bekötéséről de hiába. Most még amit tehetek az az, hogy a trafót külön lepróbálom hogy a 12 voltot fel transzformálja-e a szükséges feszültségre ha nem akkor baj van mert motoplat a trafó és az bizony drága. És lehet tényleg az lesz a gond ugyanis ahogy irtam már ha egyáltalán nincs test csak magának a trafónak ugye ahogy a vázra van csavarozva ugy lead a pipánál 2-3 voltot tehát konkrétan semmi nem történik mert annyit is kap meg.köszönöm az eddigi segítséget ha valakinek eszébe jut valami szívesen fogadom.
elektromos rajz!
Nézd az előzmént!
hali próbálok segíteni a saját tapasztalataim alapján ha rosszat írok javítsatok ki!
1. a gyújtás külön van az elektromos rendszertől
vagyis külön tekercsen van a generátor és a gyútás
2. a CDI-t csak egyféle képp kötheted be
ha netán rosszul dugod össze akkor elmehet az IC a kondi ...
de javítható (én legalábbis megtudtam csinálni az enyémet)
3. nézd meg hogy nem-e szakadt vagy kontakthibás-e valahol a kábel illetve a trafónál is kap testet
szerintem egyszer ennyit nézz át!