Nincs mit.
Sokszor az apróságok nagyot lendítenek dolgokon. Mert az ördögi mágia a részletekben rejtőzik.
Nekem 13-64-es van fent, de még így is 100 fölött poroszkáltam vele rossz kuplunggal.
A spirálos óráról nem igazán tudok nyilatkozni, nekem olyan sosem volt, bringás vezeték nélküli órát használok, csak a max 70cm pontos hatótávja néha nem a legjobb.
Köszi az infókat....jók ezek a fórumok, több tucat hozzászólást átnéztem, s leszűrtem néhány okosságot. Nem hittem volna, hogy ilyen minimális változtatások, ekkora változás produkálhatnak.
Meglepő de a benzin levegő keverék csavar is sokat számított, holott úgy gondoltam eddig, hogy többnyire csak az alapjáratot szabályozza... ! Kicsit fojtottam a sportlégszűrön, ahogy mondtad is a harisnya módszerrel, s úgy néz ki, most ok!
Brutális egy gép, nagyon megy, minden elismerésem a Spanyoloknak, nagyon eltalálták egy típus szerintem.
Vettem rá hátra 48-as lánckereket, elöl 14 - es van, mert nagyon pörgött, féltem zokon veszi majd szegény, de simán elviszi.
Azért kicsit had fikázzam a Derbit, de a km órája (spirálos) egy
hulladék...meghajtó, sat. cserélve volt már, de ugrál, többet mér...
Egy Koso dl 03-as multi műszert kinéztem helyette, kíváncsi leszek
rá....youtube-on néztem videót róla, jóóó! Kicsit még spórolok rá.
Nehezebben tud kiürülni, mert azóta nem tapasztalom a torpanást, vagy bármiféle fulladást.
Anno "kosárban" vettem meg a motort és nem volt légszőrű hozzá. Se az összekötőcső, se szivacs, se ház. Mondjuk érdekességképp a hozzá kapott 12-es karbival a gyári agyonkopott hengert bőven ki tudtam szolgálni. De a 80-as hengerhez már nekem is kellett a 17.5-ös karbi, 6 ablakos karbonlapos membrán, bővített szívócsonk, új összekötőcső a szívócsonk és a karbi közé, egy új "sport" légszűrő (a régi csatlakozó csövét megette a benzin) amit sógorom "optimalizált" , hogy normálisabban engedje át a levegőt.
Persze ezek hatására kb 200m után szükség lett egy új láncszettre, meg olyan 100km után egy komplett kuplungszettre és erősített kuplungrugókra.
Hát ja.. sok levegő neki ezzel a kütyüvel...nyilván sok levegő több kaja is kell neki. Az úszószint emeléssel, nehezebben kapja ki a sok levegő a benzint a házból.
S te visszaraktad a gyári légszűrőt?
A sport légszűrővel nekem is csak a bajom volt sokáig, harisnyával kellett "fojtani", mert menet közben nekem is hol gyorsult, hol lassult... Attól függően, hogy kapott be a szél a szűrő külső burkolata alá.
Meg néha mint ha kifogyott volna a benzin és bedadogott. Kuplung be, gáz vissza, és 3-4 mp múlva megint ment egy ideig mint az ökör.
Erre a problémámra viszont csak az úszószint állítás volt a megoldás.
Hali!
Sport légszűrő van fent, egy műanyag könyök, majd lefelé
függőlegesen egy kerek cucc csatlakozik rá, lyukacsos szivacsbetéttel, már párszor szétszedtem kimostam benzinbe, beolajoztam a szivacsot, majd kifacsarva vissza. Egy 21-es Naraku karbi van fent, én ezzel vettem, a járgányt de akkor még jó volt. A főfúvóka 90-es az alapjárat 45-ös.
Most variáltam vele, sztem. sok neki a 90-es főv. levettem 85-ös re.
Ugyan az a szitu, a benzin levegő keverék csavart teljesen be kell tekerni akkor sokat javul, de nem az igazi. Ha jól tudom ha azt a csavart
befelé tekerem, akkor szegényítem a keveréket, ergo még mindig sokat kaphat?
Hali!
Hasonlóval én is küszködtem. Levegőszűrőd milyen van? Gyári, vagy ilyen kisipari "tuning" direktszűrő? Karbi milyen van fent? Be van állítva rendesen minden a karbin?
Én sem bízom a közp. olajzásban, én is Repsol-t használok, és 1:60-as keveréket készítek a közp. olajzás mellé.
Semmi baja, ezek a jó minőségű szintetikus olajak már nem rakódnak le, és nyugodt vagyok, bizt. van kenés, nem csörög, nem zörög a verda.
Sziasztok!
Elkelne egy kis segítség... egy Derbi Senda 70-es járgánnyal
bajlódom. Tünetek a következőek: gép indul pöccre, alapjárat ok. de ha berakom sebességbe és elkezdem húzatni rángat, hol megindul, hol belassul, rendszertelenül.
Eddig amit megnéztem: gyertya cserélve, karbi szétszedve kipucolva.
Tippeket kaptam, hogy cdi vagy jeladó, de akkor alapjáraton miért jár szépen, sőt ott gázadásra is jól reagál.
Én egy ilyen szettet vettem rá. A képen látszik, hogy 1 gyűrűs.
Azzal a főtengellyel pörög, amivel vettem a motort. De nem vagyok benne biztos, hogy gyári.
A főfuvit passzolok, de azt hiszem hogy 80-85-ös van benne.
Neked milyen hengered van? Vas vagy alu- 70 vagy 80- as?
Milyen dugattyúd van? Egy gyűrűs vagy kettő?
Milyen hajtókarod van?
Milyen főfúvókád van a 17,5- karbiban?
Az a használt dugó mint ha kicsit csíkosnak tűnne.
A 70-80-as hengerekhez szerintem bőven elég a 17.5-ös karbi, a 21-es már soknak tűnik próbálkozás nélkül is. Vagy nagyon alul kell fúvókázni a nagyot. Én a 80-as hengerhez vettem egy 17.5-ös karbit, egy kibővített szívócsonkot, meg egy 6 ablakos membránházat. Igaz eme apró változtatások miatt járulékos költségként jelentkezett először egy lánccsere, mert kb 500m után elpattant. Aztán egy első fogaskerék csere mert kevés volt előre a 11-es, majd egy kuplungkosár és erősített kuplungrugó szett csere.
Van egy dolog amit nem igazán értek.
A motoromra felkerült egy 70- henger, gyárilag 17,5- dellortó karbi van rajta, 80- főfuvi. Most tuningolás céljából vettem egy dellorto 21- karbit. Arra gondoltam, hogy felteszem, befúvókázom és a motor erősebb lesz vele. Tudom mikor szegény és mikor dús a keverék. De ez nem így történt... Próbáltam fúvókázni de vagy sokkal vagy kevesell, és olyan mintha a nagy karbi túltöltené a hengert keverékkel. Én úgy gondoltam, hogy ezzel a 21- karbival (esetleg ha kell akkor a légszűrű módosításával) 95- köröli fúvóka kellene a 70- Airsal hengerhez.
De ez nem így volt.... A 21- karbival is 80-85- fúvókával volt jó, még légszűrő nélkül is. A nagyobb karbihoz van nagyon szívócsonkom is.
Mért nem megy jobban a 21- karbival a 70- hengerem?
A 17,5- karbival sokkal jobb, akaratosabb, ugrósabb és a gázt is jobban veszi. A 21- karbival a motor sokkal lomhább, kicsit torpan és olyan mintha túltőltené a hengert keverékkel.
Nem is az a fő probléma, hogy széthullik az alsó tűgörgő, hanem hogy sokszor felszippantja a felömlőkön és onnantól kezdve általában hugyoztak annak a hengerszettnek.
Az a ~6ccm nem olyan kevés ám, bármennyire is annak hangzik.
A főtengelyem?
Simán elbírja legalább két hétig.... Utána úgy is szét fog hullani az alsó tűgörgő. Nem gyári hajtókarom van, hanem egy Top Racing.
Bízom benne, hogy bírni fogja egy darabig.
A mostan Airsal hengerem (40- löket 78-mm furat) így 72,3- ccm.
Amit most szereztem ugyan az az Airsal csak (40- löket 50-mm furat) így 78,5-ccm.
Sokszor az apróságok nagyot lendítenek dolgokon. Mert az ördögi mágia a részletekben rejtőzik.
Nekem 13-64-es van fent, de még így is 100 fölött poroszkáltam vele rossz kuplunggal.
A spirálos óráról nem igazán tudok nyilatkozni, nekem olyan sosem volt, bringás vezeték nélküli órát használok, csak a max 70cm pontos hatótávja néha nem a legjobb.