Ha félre akarod húzatni, akkor mérheted oda, de amúgy a kerékagy adja a helyét. a kerék egyik oldaláról távtartó, a másik oldalról a kilóméteróra kihajtásának háza a távtartó, hogy a kerékagy középen legyen a villában ahogy a felni/ráf is. Szerény tudomásaim szerint.
szia
amivel eddig a legtöbbször találkoztam az az volt, hogy a vízpumpa szimeringek ellenőrző nyílását be tömték valamivel vagy becsavarozták hogy ne csöpögjön, meg az elektronikára érdemes még odafigyelni.
hello!
segítség kéne! derbi senda 17" kerekem van, szétszedtem teljesen és szükségem lenne 1 méretre az első és hátsó keréknél is.
a féktárcsa külső síkja és a felni széle közti távolság kellene!
megköszönném ha valaki megmérné:) nagyon fontos!
Valaki meg tudná nekem mondani az újfajta enduro kerékhez tartozó távtartók hosszát? esetleg hogy a km csiga is kitart valamit vagy nincs köze a távtartók méretéhez?
A fékmunkahengerek be szoktak rohadni, ez iszonyú bosszúságot tud jelenteni. Én így szoktam csinálni... Mikor a munkahengerek be vannak rohadva és nem akarnak kijönni. Megpróbálom kipumpálni a fékolajjal, fékezek vele egy párat, közben keresztbe teszek egy villáskulcsot, hogy azt nyomja az olaj amelyiket szeretném.
Aztán szoktam szétszedett állapotban kompresszorral is kifújatni, de ez nem olyan hatékony megoldás. Oké ha már sikerült kivarázsolni a féknyeregből a dugattyút akkor ezt szoktam csinálni.
Megnézem a dugattyút, hogy mennyire sérült rajta a külső crómos réteg. Ne legyen rozsdás és ne legyen berágódva. Gázolajjal el szoktam mosni és finoman lekapargatom róla a zsuvát. A féknyeregből finoman, egy hegyes csavarhúzóval kiveszem a gumigyűrűt. (jegyezd meg hogy volt benne a gyűrű, ne forgasd el, ne csavarodjon át) A féknyeregben nincs benne a gumigyűrű. A dugattyút megpróbálom beletolni. A dugattyúnak könnyedén bele kell mennie, és ha az egész féknyerget megfordítom akkor a dugattyúnak magától ki kell esnie. Ha nem esik ki akkor jöhet a kompresszor ami kifújja. Aztán a féknyerget 400- as vízpapírral és gázolajjal szoktam meghúzni, (a féknyerget, azt ahová a dugattyút beletolom) Addig csiszolom, hogy a dugattyú könnyen járjon benne. Ha már a dugattyú könnyedén jár akkor visszarakom a gumi karikát. Persze ebből is jó lenne új. Mielőtt beletolom a dugattyút a helyére, kicsit meg szoktam zsírozni, hogy jobban belemenjen, meg talán nem rohad össze olyan gyorsan.
Van olyan amikor a dugattyút már nem lehet kivenni a féknyeregből. na akkor azt cserélni kell.
Féknyereggel nálam az a tapasztalat hogy ami be van rohadva, nem érdemes szívni vele, inkább tettem rá egy jó állapotú használtat új betétekkel, és nincs vele gond.
Sziasztok
Segítséget szeretnék kérni,hogy fékbetét csere közben állok (hátul) de be voltak rohadva a dugattyúk ezért teljesen szét borítotam megpucoltam de visszafelé amikor tenném a helyére a dugattyúkat elég nehézkesen elég nagy erővel tudom csak vissza nyomni őket a helyükre és vissza szerelve a motorra hiába légtelenítem hiába pumpálom nem mozdulnak meg a dugattyúk :/ belül azok az gumiknak látszólag semmi baja
Békéscsabán vettem,egy ottani fószer hord be segédmotorokat Ausztriából,átnézi majd árulja őket.Hengerfejet nem akarom levenni egyenlőre,(viz le,stb) Nem tom miért ilyen az áttét rajta ,de mondjuk simán fel lehet kapni egykerékre.Szerintem a hátsót hagyom és elöl kipróbálom 13-14 fogúval. Amúgy köszönöm az infót.
Üdv
az évjárat bele van ütve a hátsó féknyereg hátuljába és talán a fékhengerbe is.
a 10/70es áttétel szerintem nagyon rövid, ezzel ment 70et?
nekem 13/53 volt, szerintem az a legideálisabb és 80at simán viszi.
azt hogy 50es e csak úgy tudod kideríteni hogy leveszed a hengerfejet és megméred a hengert, ha jól emlékszem akkor 47mm a 70ccm-es és 39vagy 40mm az 50ccm-es.
megkérdezhetem hogy hol vetted?
amivel eddig a legtöbbször találkoztam az az volt, hogy a vízpumpa szimeringek ellenőrző nyílását be tömték valamivel vagy becsavarozták hogy ne csöpögjön, meg az elektronikára érdemes még odafigyelni.
Az AM blokkok berúgókarja véletlenül nem egyezik meg a senda régi blokkjának a berúgókarjával?
Kiveszed a kereket, fogsz egy dornit és ellenkező oldalról kiütöd a csapágyat.
50-es Senda sm-nél mik a gyakran előforduló típushibák, vásárlásnál mire érdemes odafigyelni? (a szokásos dolgokon kívül)
sosem csináltam ilyen, előre is köszönöm
segítség kéne! derbi senda 17" kerekem van, szétszedtem teljesen és szükségem lenne 1 méretre az első és hátsó keréknél is.
a féktárcsa külső síkja és a felni széle közti távolság kellene!
megköszönném ha valaki megmérné:) nagyon fontos!
Aztán szoktam szétszedett állapotban kompresszorral is kifújatni, de ez nem olyan hatékony megoldás. Oké ha már sikerült kivarázsolni a féknyeregből a dugattyút akkor ezt szoktam csinálni.
Megnézem a dugattyút, hogy mennyire sérült rajta a külső crómos réteg. Ne legyen rozsdás és ne legyen berágódva. Gázolajjal el szoktam mosni és finoman lekapargatom róla a zsuvát. A féknyeregből finoman, egy hegyes csavarhúzóval kiveszem a gumigyűrűt. (jegyezd meg hogy volt benne a gyűrű, ne forgasd el, ne csavarodjon át) A féknyeregben nincs benne a gumigyűrű. A dugattyút megpróbálom beletolni. A dugattyúnak könnyedén bele kell mennie, és ha az egész féknyerget megfordítom akkor a dugattyúnak magától ki kell esnie. Ha nem esik ki akkor jöhet a kompresszor ami kifújja. Aztán a féknyerget 400- as vízpapírral és gázolajjal szoktam meghúzni, (a féknyerget, azt ahová a dugattyút beletolom) Addig csiszolom, hogy a dugattyú könnyen járjon benne. Ha már a dugattyú könnyedén jár akkor visszarakom a gumi karikát. Persze ebből is jó lenne új. Mielőtt beletolom a dugattyút a helyére, kicsit meg szoktam zsírozni, hogy jobban belemenjen, meg talán nem rohad össze olyan gyorsan.
Van olyan amikor a dugattyút már nem lehet kivenni a féknyeregből. na akkor azt cserélni kell.
Segítséget szeretnék kérni,hogy fékbetét csere közben állok (hátul) de be voltak rohadva a dugattyúk ezért teljesen szét borítotam megpucoltam de visszafelé amikor tenném a helyére a dugattyúkat elég nehézkesen elég nagy erővel tudom csak vissza nyomni őket a helyükre és vissza szerelve a motorra hiába légtelenítem hiába pumpálom nem mozdulnak meg a dugattyúk :/ belül azok az gumiknak látszólag semmi baja
az évjárat bele van ütve a hátsó féknyereg hátuljába és talán a fékhengerbe is.
a 10/70es áttétel szerintem nagyon rövid, ezzel ment 70et?
nekem 13/53 volt, szerintem az a legideálisabb és 80at simán viszi.
azt hogy 50es e csak úgy tudod kideríteni hogy leveszed a hengerfejet és megméred a hengert, ha jól emlékszem akkor 47mm a 70ccm-es és 39vagy 40mm az 50ccm-es.
megkérdezhetem hogy hol vetted?