vannak itt hibák
1: nem tudjuk mekkora a led(ek) áramfelvétele
2: nem tudjuk mekkorák a nyitófeszültségek, és hogy mennyit "bírnak"
ezek nélkül profi munkát nemigen lehet csinálni
ja és a harmadik
van a lámpa burkolata, ha nem ledhez készült(márpedig ahhoz szinte mindig fehéreket csinálnak) akkor kurva sok "fényerő" el fog menni
pl amit csináltam ledes indexet az burkolat nélkül kifolyatja a szemem , ha felteszem a burkolatot akkor meg simán tudom nézni(mindemellett fényesebb mint egy 21w-os izzó, igaz 20 led)
szóval szerintem túrj az e-bay-on egy ledes hátsó lámpát aztán a sok agyalás helyett irány a kocsma
de ha mindenáron kínlódni akarsz irány a hobbielektronika.hu ott van egy csomó okos ember aztán megoldanak minden gondod
egy regisztrálás 3 perc
Akkor mi van, ha úgy lenne kötve, hogy helyzetjelző +on az ellenállás, utána a dióda, és ez után csatlakozik be a fék +, végül a lámpa.
Így az ellenállás csak a helyzetjelzőt fogja és ha utána kerül a dióda, akkor a fék+ mehetne direktben ....
Most ugye : helyzetjelző +on, dióda,fék+, ellenállás, lámpa a felállás
és most azon agyalok, hogy ez így lehet nem oké, mivel az ellenállás fogja mind a két kört és lehet, hogy így a fék rohadtul nem fog fényesebben ésgni, ha fel van kapcsolva a lámpa
ezek az autók már köszönő viszonyban sincsenek az anyaországgal. nekem az avensis tele van ilyen valeo,meg bosch meg tajvani lófaszokkal...a celicában még mindenre az volt írva,hogy japan
akkor nem mondtam én se hülyeséget a soros kötést 1ébként se nagyon alkalmazzák,mert ha 1valami kimegy a többinek is kampó és ugye sorosnál a feszültség eloszlik annyi felé,ahogy fogyasztó.
de azért örülök,hogy sikerült
Jó lesz, mert már működik egy pár ilyen a motorban ....
A mókus aki megcsinálta viszont telibe öntötte a kábeleket valami szarral, szóval találgatnom kellett, hogy mi merre .
Mivel tudok szerezni ilyen ledlámpákat paffos kocsikból .... és már tudom, hogy kell bekötögetni .... asszem bele is kezdek a tuningcuccos feketekereskedelmébe
ha a lámpákat sorba kötöd és elég sok van még 230voltról is menni fog
majd ha motoron lesz annyit nézz meg hogy ha húzod a féket nem fog-e melegedni a led, mert valamennyi túlhajtást elbír pl indexnél, de ha sokáig kap sok áramot akkor szépen elhalványul és megdöglik
de ilyenkor erősen melegszik
Naszóval .... csak az ellenállást és az egyenirányítót kellett sorba kötni ... a lámpákat viszont párhuzamosan, hogy elég naftát kapjon.
Nekem meg sorban volt az ellenállással karöltve és nem volt kakaó.
akkor először azt kellene megnézni nem-e 12 voltra van csinálva
ha rákötsz 12 voltot a led max egyet villan akkor nem
na de hogy ne kúrd el először köss rá egy zsebtelepet a + - ra aztán nézd meg mit csinál
ha nem világít akkor vélhetőleg 12 voltról megy ekkor meg már hiába kötözgetsz elé ellenállásokat mert nem fog világítani
akkor ad áramot a helyzetjelzőn át a féklámpáról
jó bika dióda lehet ha nem olvadt el egyből
de most gondolkodjunk
miért lényeges hogy 1 led legyen a világítás és egyben a féklámpa?
ha kettő lenne akkor sokkal egyszerűbb lenne az élet
annyi a változás, hogy ha megfordítom a diódát, akkor fékhúzásra felgyullad az első fényszóró és a műszerfal világítás .... de azt maxon
Hol a hiba, mer kezd aggasztani
Elősző működjön és megcsinálom szépen .... a plusz drót sem lesz benne, ha megszólal, de ha a képen az van amit mondtatok, akkor jöhet valami új ötlet, mert ez meg sem nyikkan
most,hogy így mondod eszembe jutott,hogy az 1ik etz-men régen csináltam féklámpa visszajelzőt 4ledből...de ott azt hiszem párhuzamosan voltak és mind1iknél volt 1-1ellenállás.
hát ugye fiatalon ráértem ilyen hülyeségekkel szarakodni...
//s.cdnadcom.net/sm/forum_o/p/...
már ha érdekel valakit..............