meg az is kérdéses,hogy a lámpán belül milyen elektronikát alkalmaznak,1éltalán hány volt kell neki mert olyan is van,hogy közvetlenül 12V-ról megy és belül osztogatják el...
na figyejjé,akkor 1utolsó verzió:
helyzetjelző+....dióda....ellenállás.....és itt közösíted a fék+szal...és ez megy a lámpa +ra.a-meg testre.
ha így se működik,baszd a falhoz úgy legalább szikrát szór
amit először linkeltél,a kis kapcsolási rajz azon a dióda az 1led,mert hogy a led is 1dióda:)..(Lájkt Elekrics Dióda)...fényt kibocsájtó:)
na ha neked még azon kívül is van 1sima diódád,azt az első ellenállás után kell beiktatni,mielőtt összekötnéd a helyzetj. meg a fék vezetékét.azért,hogy annak az árama csak a lámpa felé mehessen,ezt szabályozza az a kis csíkos és aztán jöhet a 2.ellenállás.
azt ugattam az üzenőfalon...a helyzetjelző vezetékére ráforrasztod a 300ómosat,utánakötöd össze a féklámpa vezetékkel,majd ezután forrasztod a 700ómosat és ez megy a lámpa +kivezetésére.
a -nak meg adsz testet. én csakígy tudom elképzelni 120km-ről
ja,látom vágod a dolgot:)a dióda azért van,hogy ne kavarjon be a fék a helyzetjelzőbe,már mint az áram a vezetékekben...az ellenállás meg hogy ne 12volt mennyen a ledekre... amúgy ez az írásos kommunikáció olyasmi,mintha személyesen beszélgetnénk,de hót részegen próbálkozz csak,legfeljebb kibasz pár biztosítékot...
de ha az kell akkor a gyári egy sima 2 izzós : fék és jelző külön kötve.
azért kell összekössem, mert a ledek elektronikájából csak 1 + - jön ki ..... és mi kerül be ?
Ilyen-e : link
Azért van a helyzetjelző "plusza" közösítve a féklámpa "pluszával", hogy együtt menjen a kettő.
Az ellenállás gondolom azért kell, hogy a kivett 2 lámpát "helyettesítse", a dióda meg, hogy a sorba kötés működjön ....
De mint látod csak tapogatózok
Leszarom kb mi miért van ... csak a gyakorlat érdekel
az a helyzet,hogy nehéz így bármit mondani,ha nem látom a lámpát.
1biztos,elméletileg ha valamit sorosan kötsz,akkor azok 1ütt fognak működni,vagyis mindig1szerre világít a féklámpa és a helyzetjelző...azért vannak az 1.képen párhuzamosan kötve,hogy 1mástól függetlenül működjenek...na most nekem az az elképzelésem,hogy neked van 1ledes hátsó lámpád,és azt szeretnéd,hogy helyzetjelző is legyen,meg ha fékezel akkor erősebben világítson... nem?
Az első képen a gyári kötés van
Itt párhuzamosan van kötve a féklámpa és a helyzetjelző ....
Nekem viszont sorba kellene kötni a ledeseket.
Fék és helyzetjelző is lenne egyben .... ehhez kell a dióda és az ellenállás. Na "lerajzoltam" a szerintem helyes kötést
Jó ez így 2. kép
Hali
A legjobb ha veszel egy olyan motort amit lehet törni és irány a hó vagy jég.
Ennél jobb lecke nem kel.
Ha itt menni fog a meglepetés nem lesz vészes nyaranta.-
Ruha nem gond , mert van még alsó -felső pufajka katonai CSIZMA VAGY SURRANÓ valahol :az bélelt-vastag
birja a gyűrődést.
a sok kérdés közül 1re válaszolok,hátha segítek ezzel is M.országon ahhoz,hogy jármű legyen a neveden,biztosítást köss rá...stb.nem feltétele,hogy jogosítványod legyen.
amúgy a honosítás se túl bonyolult(vám,vizsgáztatás,rendszám...stb.)de ezt majd leírja olyan,aki mostanában csinált hasonlót.
Sziasztok! Szeretnem a segitsegeteket kerni! Szeretnek Angliabol hazavinni egy 2008-as Suzuki Bandit 650cc mocit. Es otthon szeretnem regisztralni. Na mar most azt sem tudom hogy mivel nekem mar angol jogsim van ezert lehetne-e egyaltalan otthon nekem legalisan motor a nevemen, biztositas stb. valamint ha igen akkor hogyan kezdjem el az egeszet. hova menjek, mit csinalajak es kb mi mennyibe kerul majd ? Tudom egyszerre sok kerdes de mar eleget vartam hogy elinduljak ezen az uton. Elso motorom stb.. Mar nagyon szeretnem otthon kiprobalni... Ha valaki tudna infot kuldeni nagyon megkoszonnem..
de itt meg az a gáz hogy nem lesz jó az ellenállás mert a dióda miatt is veszít áramot
helyzetjelző+....dióda....ellenállás.....és itt közösíted a fék+szal...és ez megy a lámpa +ra.a-meg testre.
ha így se működik,baszd a falhoz úgy legalább szikrát szór
meg ugye egy sosem elég
nagyon állat így "dumálni"
nekem csak 1 diódám és 1 ellenállás kell hozzá
na ha neked még azon kívül is van 1sima diódád,azt az első ellenállás után kell beiktatni,mielőtt összekötnéd a helyzetj. meg a fék vezetékét.azért,hogy annak az árama csak a lámpa felé mehessen,ezt szabályozza az a kis csíkos és aztán jöhet a 2.ellenállás.
értelmesenk kommunhikkázok
na ezt nem értem ... legalábbis adott esetben.
szóval ennek most mit kéne irányítson ?
a diósát be kéne ékelni a fék/helyzetjelző közé ?
csak mert a rajzon a dióda a közösítés után van kötve
hogy kössem ?
helyzetjelző plusz - dióda - fék plusz - ellenállás
VAGY
helyzetjelző plusz - fék plusz - dióda - ellenállás
a -nak meg adsz testet. én csakígy tudom elképzelni 120km-ről
azért kell összekössem, mert a ledek elektronikájából csak 1 + - jön ki ..... és mi kerül be ?
Ilyen-e : link
Az ellenállás gondolom azért kell, hogy a kivett 2 lámpát "helyettesítse", a dióda meg, hogy a sorba kötés működjön ....
De mint látod csak tapogatózok
Leszarom kb mi miért van ... csak a gyakorlat érdekel
1biztos,elméletileg ha valamit sorosan kötsz,akkor azok 1ütt fognak működni,vagyis mindig1szerre világít a féklámpa és a helyzetjelző...azért vannak az 1.képen párhuzamosan kötve,hogy 1mástól függetlenül működjenek...na most nekem az az elképzelésem,hogy neked van 1ledes hátsó lámpád,és azt szeretnéd,hogy helyzetjelző is legyen,meg ha fékezel akkor erősebben világítson... nem?
Itt párhuzamosan van kötve a féklámpa és a helyzetjelző ....
Nekem viszont sorba kellene kötni a ledeseket.
Fék és helyzetjelző is lenne egyben .... ehhez kell a dióda és az ellenállás. Na "lerajzoltam" a szerintem helyes kötést
Jó ez így 2. kép
A legjobb ha veszel egy olyan motort amit lehet törni és irány a hó vagy jég.
Ennél jobb lecke nem kel.
Ha itt menni fog a meglepetés nem lesz vészes nyaranta.-
Ruha nem gond , mert van még alsó -felső pufajka katonai CSIZMA VAGY SURRANÓ valahol :az bélelt-vastag
birja a gyűrődést.
45 éve telente is motorozom:a rutin kel.
amúgy a honosítás se túl bonyolult(vám,vizsgáztatás,rendszám...stb.)de ezt majd leírja olyan,aki mostanában csinált hasonlót.