A Bömös mellé van egy (nem röhög) Suzuki Bandit 1250 S -em is. 2 éve áll, amolyan tartalékmotor, mindennel (3 doboz, markolatfűtés, túra+kiegészítő plexi, olajhőfokmérő, ledes irányjelzők, oldal idomzattal) felszerelve. 2 -ik tulaj vagyok valós 29.500 km -vel.
Szeretem, mert egy egyszerű és nagyon harmonikus gép.
Most kértem be rá árajánlatot a 30.000 kms szervizre.
Nekem nincs gond a "majom-banán" effektussal én vagyok az aki mindenből a gyárit és nem érdekel, hogy mennyibe kerül.
DE, pár személyes tapasztalatot megosztanék:
1. Én Bécsben vettem a motoromat, (ott dolgozom) látjátok milyen. Az első 1000 és 10.000 -kms szerviz INGYEN kaptam a géphez. Nyilván nem várom meg a 10.000 km -t, 6.000 -ként szervizelés. Pont. A márkaszerviz rezsióradíja átszámolva az én motoromra 12.800 Ft/óra.
2. Volt már BMW -m, egy K1300S, nagyon szerettem és szerintem az egyik legjobban eltalált széria volt.
Akkor még itthon dolgoztam és Wallisnál szerettem volna szervizeltetni. Kértem árajánlatot a 40.000 -es szervizre és kaptam egy 360.000 Ft -os összegzést és 4 napra hagyjam ott.
Aztán kértem a Bécsi BMW -től és 255.000 Ft -lett az ajánlat vége. A szerviz csomagban ugyanazok a tételek szerepeltek, mint a Wallisnál.
Olajak (motor, fék, kuplung), szűrők, gyertyák, szinkron, szöghajtás ellenőrzés és olajcsere, szelephézag ellenőrzés/állítás. 1 napra vállalva.
Reggel 09.00 -órára ott voltam, 16.00 -órakor vettem át a gépet lemosva és a szerelő egy állapotfelmérő lappal és az elvégzett munkafolyamatokkal várt. Azzal kezdte, hogy akarom e a kiszerelt alkatrészeket, vagy rájuk bízom mert szelektív a szemét, stb.
Majd kitolta a motort, ami lemosva várt és belekezdett:
- Szelephézagok, vezérműlánc, feszítő rendben, 100.000 nél kell legközelebb ránézni.
- Fékbetétek 60 % - on, féktárcsák 70% -on.
- Szöghajtás rendben, 80.000 -nél kell majd a hypoidot hézagolni.
- Fékolaj cserénél kissé meglepődtek, hogy mi jött ki az ABS kockából (itthon nem nem mossák át a rendszert), de most mindenhol friss a fékolaj. És közölte, hogy a ram-air csöveket is kitisztították, mert azt se nagyon csinálja senki, meg a motor általános műszaki állapota kitűnő. Legközelebb is szeretettel várnak, csak időben szóljak stb. És az egész napos várakozás közben a büfében féláron járt 1 szendvics, egy ebéd menü, kávé és sütemény.
Nos, ehhez hol van a Wallis?
Sehol.
Sziasztok! S 1000 XR tematikájú csoportot szeretnék ajánlani figyelmetekbe, van egy két R és RR tag is , gyertek nyugodtan ha érdekel a típus. Üdv. https://www.facebook.com/groups/1694444024033904
Sziasztok!
Ha valakit érdekelne S1000 xr-hez kipufogó dob elérhetőségem: ifj.tyirjak@progresszivnyomda.hu
Az ár alkuképes. https://www.kepesmotor.hu/kipu...
Lényeg az, hogy lassan megoldódik a probléma és tudod élvezni a vasat. Ha gondos tulaj leszel akkor pedig meghálálja. Sok sikert és megtett kilométert kívánok hozzá. Jó lesz az a végén.
Picit érthetetlen a dolog. Ha levették az első fogaskereket akkor csere nélkül miért tették vissza. Ami arra enged következtetni, hogy nem szakműhelyben végezték el a nem létező cserét. Németben, ausztriában szakműhelyben komplett alkatrész cserével oldják meg a szervízt.Valami sántít a dologban. Én Bécs mellett élek Bécsi szervívbe hordom a motorom de a szerelő haverom akár mikor hajlandó a szervízkönyvbe pecsétet ütni a két szép szememért. Az már másodlagos dolog, hogy én szervíz nélkül erre nem tartok igényt. Még mindig ragaszkodom ahhoz az állításomhoz, hogy az előző tulajnak nem feltétlenül kell mindent elhinmi sokszor visszakövethetetlen a motorok előélete.
Kicsit megnyúlt a lánc (de még a nyúlás limiten belül volt) és eléggé elhanyagolta az előző tulaj csak ráfújta a koszra a láncsprayt. Kb 2000 km ment vele. (Hozzá kell tenni letakarítottam és nem változott semmi) Németből hozta, vezetett szerviz könyves motor, szalonba szervizelte a Német tulaj a pecsétek alapján. Vettem rá egy lánc szettet, mert középszenderen úgy tűnt mint ha ugrálna a lánc és nem mindig akkor amikor a motor ingadozik. Levettük az első kerék láncvédőjét ami be volt ragasztva, a lánckerék és a lánc gyári, és úgy tűnt a biztosító alátétet se buzerálták. Furcsa volt hogy az első lánc kereket simán ki lehetett tekerni. Majd a láncvezetőhöz képest megnézve, hol kellene fusson a lánckerék, kiderült valaki levette és fordítva rakta vissza, ezért nem futott a vezetővel egy vonalba. Gyanús a német szerelő levette, kitakarította a fogaskerék mögött majd véletlen fordítva tette vissza, és betett egy új biztosító alátétet. Így a rendesen a helyére rakott lánc kerék szettel, 50-nél 6.-ban tempomatnál megszűnt a rángatás. Tehát szerintem a tanulság, hogy hiába van pénze az embernek majomra és banánra, ha rohadt a banán nincs mit tenni. :) Még van mit dolgozni a motoron… tekintve, hogy elfosta magát a telószárszimering. Esetleg valaki szedett már szét ilyen telót? Van valami különlegessége amire oda kellene figyelni összerakásnál hagyományos telóhoz képest?
Igen láttam és köszönöm a segítséget, bár békésmegyeit keresek. 2- őt fel is hívtam, az egyik élből elküldött melegebb éghajlatra, a másik a közelebbi elég segítőkész volt, de valóban el van foglalva.
De ez Laci természetes is, ugye? Ha van egy jó szerelő megfelelő áron tuti hogy "elfoglalt" és várni kell nála... 😟
Ha viszont "gyorsan" akarod akkor meg kell fizetni az "árát"... 🤔
Mondjuk azért ehhez az is hozzátartozik, hogy mikor megvettem a mostani motorom felhívtam az alább felsorolt szerelők közül párat és mind olyan szinten tele van munkával hogy nem szivesen vállalnak új kuncsaftot. Így maradt a wallis/Kelemen János megoldás. Jól dolgoznak csak kicsit drágán.
Azért van itt pár ember (nem feltétlen ebben a fórumban) Pl. K.István aki szorgalmasan próbál segíteni. De pl a Békéscsabai példánál maradva (vagy akár Békés megye) ha max 5 hsz-el előbb leirta egy BMW motoros (Akupec), hogy szerinte kik Magyarország legjobb BMW szerelői és az egyik történetesen 100-150 km távolságban van akkor (ha bmw-m lenne) lehet már csak a tapasztalat kedvéért is elgurulnék arra.
XR remegéshez/rezgéshez meg érdemben azok tudnak hozzászólni akiknek van. Ha az a kérdés, hogy fékezéskor üt a féktárcsa, pulzál a fékkar vagy megálláskor koppan a kormány akkor az már lényegesen több hozzászólást generálhat. Persze az sem mindeg, hogy mennyire tipus specifikus a probléma és hol teszed fel.
Pl az Xr pulzálást csak itt érdemes kérdezni, máshol nem.
Amit feszegetsz, pl az én motoromnak itthon szinte fórumja sincs, viszont van angol fórum ahol több száz tagnak van (volt) ilyen motorja.
Ha ezt visszavetíted az Xr kérdésre nem tudom hány tulaj lehet itthon. 50-100-200? erről fogalmam sincs.
Ugyanakkor gondolom ahol segítséget kaptál te is visszairsz, hogy köszi az volt a probléma vagy nem de ez oldotta meg.
Az tény, hogy Magyaroszágon sok az elhanyagolt kókány motor. De pl Békéscsabán 1 márka szerviz van, annak sincs szerelője, csak beugrik valaki vagy valahova elviszi szereltetni. Van pár motorszerelő, de párszor már ráfáztam. Pl bmw-t pláne nem vinném egyéb szerelőhöz, csak esetleg olaj, légszűrő és gyertyacserére, mert ezekhez a motorokhoz még kevesebben értenek. Vannak konstrukciós hibák, ez után érdeklődtem a fórumon és beszéltem más xr tulajdonossal, hogy mi a tapasztalatuk. Ha esetleg van valakinek ötlete még ha nem is 100%~os megoldás, hogy lehet ezeket megoldani, akkor van értelme a fórumnak. De ha az a válasz vidd el szerelőhöz, az meg azt mondja: -ez ilyen. (Mert ezt a választ kaptam a szerelőktől) ha ez a végeredmény akkor valóban nincs értelme a fórumnak.
Nekem meg az a véleményem, hogy sok motor tulajnak '' majomra van pénzük, banánra viszont nincs'' rendes szakszervíz drága, majd megcsinálom én otthon, vagy a haverom majd ránéz.A motorok km órái vissza vannak tekergetve, rendszám kicserélve, hogy véletlenül se lehessek lekövetni a motor előéletét esetleg a valós futását. Szériaproblémák, kopással járó meghibásodások, modellre jellemző hibák igy nem kiküszöbölhetőek. Ebből kifolyólak a fórumun sokszor felesleges tanácsokat adni.
Szeretem, mert egy egyszerű és nagyon harmonikus gép.
Most kértem be rá árajánlatot a 30.000 kms szervizre.