Köszönöm a részletes leírást. Lehet jövőre megpróbáljuk mi is. Hány nap a minimum, amire érdemes tervezni és mennyi az ajánlott?
Egy helyen szoktatok lakni vagy vándoroltok különböző szállásokra a túrák alkalmával?
Mindig nézem, de drága és rossz a menetrend (legalábbis a Szardíniai kompokhoz). Délelőtt érkezik a Pisa/Livorno állomásra, és addigra elmegy a nappali komp, így csak az esti marad. Tehát pénteken délután elindulsz otthonról, éjjel vonatozol, szombaton nappal elkavarogsz Toscanában, szombat éjjel kompozol és vasárnap reggel érkezel.
A vége meg összegre is sok azért: vonat (kb. 300EUR), komp (kb. 150EUR), plusz Bécs oda-vissza, meg a kabinok... és egy nappal kevesebb motorozás a szigeten;)
Ha egyszer eljuttok oda, akkor megértitek miért jobb;) Én egyszer voltam Korzikán és 9x Szardínián, de a társaságból is többen voltak egyszer a francia szigeten és amióta megtapasztalták milyen az olasz, csak oda térnek vissza évről évre. Én kint már vezettem több, mint 20ezer km-t összesen és nem tudom megunni, sőt minden évben rátalálunk valami új jó útra.
Ez nem azt jelenti, hogy Korzika ne lenne pazar hely, mert határozottan az. De ha a nagybetűs lendületes MOTOROZÁSról beszélünk, igazi egész napos kanyarvadászatról, a lehető legideálisabb utcai körülmények között (kis forgalom, nagyon normális rendőrök, több ezer km kanyarrengeteg, szuper minőségű aszfalt, megfelelő sávszélesség stb.), akkor ez a megfelelő hely. Simán tudsz egy nap 400km-t is menni úgy, hogy ebből max. 10-20km volt egyenesebb szakasz, a többi pedig brutál szerpentin a legjobb fajtából. És ezt egy hétig el tudod játszani szinte végig új útvonalakon, ami miatt előfordulhat, hogy azt sem tudod merre jártál a szigeten, mert csak a következő kanyarra koncentrálsz :). No meg az olaszok tényleg sokkal jobb fejek és azért ez a sziget is elég szép. Korzika nagyon kicsit szebb, mint Szardínia, ennyi az én szememben az előnye. De Agárdi Gyuri (motorostura) is ezt írta: "Miután bejártam a Földközi-tenger három nagy szigetét, Korzikát, Szardíniát és Szicíliát, úgy gondolom, hogy motorozásra ezek közül leginkább Szardínia való."
Mivel a komp ugyanonnan megy (Livorno) és max. 2-3 órával hosszabb az átkelés, így időben kb. ugyanott vagytok. Ha éjszakai a kompozás, akkor meg mindenképpen. Én már kipróbáltam minden verziót (lábon egy nap, lábon két nap, utánfutón, kisteherrel stb.), de az utóbbi két évben beállt a legjobb, legkényelmesebb és legolcsóbb verzió. Társaságban van egy 7,5t-s kamion, abba 9 motor befér. Ha szükséges, akkor van még egy kis furgon, abba két motor. Ők (a hősök) leviszik a motorokat és a cuccokat (úgysem szeretnek repülni :), a többiek pedig lerepülnek fapadossal. Bp-Milano között Wizzair, Milano-Olbia között pedig Easyjet. Így elég gyors a lejutás és összegre is barátságos. Ráadásul a komp/repülő menetrend is össze van hangolva, Olbiába 30-40perc eltéréssel érkezik a két csapat. Anyagilag pedig a lejutás (szállító járművek útdíja, üzemanyag, komp, kabin, repjegyek) kijön a végén 100eFt/fő körül.
Ha arra kerül a sor, hogy terveztek egy túrát ide, szóljatok és szívesen segítek javaslatokkal/tanácsokkal.
Szia! Köszi! Érdekes, az MCN-nél pont dicsérik, hogy nagyon jó az élettartama, a hosszú távú R1 teszten 3500mérföldet ment el, a mostani ZX10R-ben is benne van 3000 vegyes használatban és még jó. Itt van például egy korábbi update, 6:20tól van szó a gumikról. Nagyon agyalok még mindig, hogy mi legyen, racetec rr vagy k3. Mondjuk ma beújítottam egy öhlins hátsó rugóstaggal, úgyhogy nem kapkodom el a gumivásárlást
Nagyobb sziget,több kanyargós úttal.És olaszok nem franciák.10 nap alatt simán el lehet menni 2500 km,t úgy hogy csak érinted az előző útvonalakat.
Livornobol induló komppal ugyanannyi idő kB,bár én lábon mentem 2014-Ben oda.
Jelenleg nem nagyon tudunk jobbat elképzelni, de biztos igazad van. Néhány szóban írhatnál róla, hogyan jutottatok oda, mennyi időbe telt, bármi egyéb. Korzikára 24 óra volt kb. a szállásig eljutnunk, gondolom Szardíniára több kell. Miben más, miben jobb, esetleg miben rosszabb Szardínia?
Ne tévesszen meg a hazai/ausztriai futás teljesítmény a szigethez képest. Ott is érdesebb az aszfalt sokkal, mint Szardínián. Nálunk volt olyan, hogy 2000km alatt elfogyott elől hátul M3-as is nagyobb teljesítményű motoron, pedig az sem az ultra puha sportgumi. Sőt túra abroncsok se bírják a kinti megpróbáltatásokat nagyon. Nekem T30 volt gyárilag most, 2300-at mentem kint vele és 70-80% lekopott...
És jók lettek a fotók, remélem egyszer Szardínia is összejön nektek, az lesz az igazi (a ti stílusotokhoz is). ;)
Hali, Metzeler Racetec RR: kb.: 1300 km-et futott Korzikán. Nagyon nem volt nagy vadulás, csak tempós haladás közúton. Egyszer sem lepett meg, nem sétált alattam a gép. Lefektetve rendkívül stabil maradt egész idő alatt. Viszont egészen gyorsan kopik. A kigyorsítások miatt a hátsó lényegesen nagyobb igénybevételnek volt kitéve, az eleje is kopott, de nem annyira számottevően.
Nagyon jó puha gumi, pedig a legkeményebb K3-as keveréket próbáltam. Amatőr pályázásra és utcai motorozásra szerintem ideális, de igen gyorsan fogy, futásteljesítményben picit többet vártam...de csodák nincsenek. Vagy tapad, vagy kopik....kettő együtt ritka :D
Ebben egész biztos vagyok, ahogy kocsiban nem kéne, úgy motorban sem. Na jó motornál van kivétel, egy öreg veterán boxer az jöhetne, sőt tetszenek is, de A Harley ugyan ez, mondjuk akkor már Indian kéne inkább.
Soha ne mondd, hogy soha Én tavaly szeptemberig (amikor kipróbáltam az XR-t) hülyének néztem mindenkit, akit BMWt vesz, a baráti társaságban is. Igaz addig csak az RT-t és GS-t próbáltam, de ebben a mai napig nem változott a véleményem, a boxer elrontja az egészet... Meg hallottam a szuper sztorikat szervíz költség kapcsán.
Én anno azt mondtam, hogy két motorom biztosan nem lesz soha, BMW és Harley... most már kezdek kicsit aggódni...
Azon, hogy egy kereskedő mennyiért számol be egy motort, kár rugózni, mivel Te is annyiért veszel valamit, amennyit Neked megér
Az a bizonyos "öreg" faszi tényleg az értékesítők szégyene, biztos valaki cimbije és kegyeletből tartják ott. Amúgy a volt Tomas Jeans tulaja/Rutner Tamás/
Egy helyen szoktatok lakni vagy vándoroltok különböző szállásokra a túrák alkalmával?