Üdv benellisek! Végre eljött az idő, hogy teljesen összeállt a quattronove. A kipufogó csere után erőtlenül gyorsult, és a végsebesség sem nőt. Ezt kiküszöbölve új (malossi) variátort és szíjat kapott. Nem volt egy olcsó beruházás, de az eredmény nagyon jó lett. Szép egyenletes erőteljes gyorsulás, és 68-ról 76 km/h-ra nőtt a végsebesség. Szóval ez a kész recept hogy egy jól használható dinamikus gép legyen a kínai csodából :)
Szia!
Nem a szivató romlott el? Nálam szerintem az ment tönkre és ezért viselkedik így (ráadásul most még elég hideg van kint így még nehezebben melegszik). Viszont ha elég kitartó vagyok, akkor sikerül életre kelteni. Ez kb. úgy néz ki, hogy elindulok vele, óvatosan húzom a gázt és amikor elkezd fulladni, akkor gyorsan vissza alapjáratra. Picit járatom így (10 - 20 másodpercet) és utána megint elindulok. Kb. 5-6 perc múlva egyszer csak felveszi a ritmust és onnantól kezdve megy rendesen. Nyáron ezzel már nem szokott gond lenni.
Megvolt az első fogyasztás mérésem a kipufogó csere után. A korábbi 5 literes átlag helyett most 4 liter körülire csökkent a fogyasztás, úgyhogy valóban sikerült a szerelőnek némileg hangolni a gépen. A felhasználás vegyes volt, város, hosszabb távok, rövidebb távok. Általában 8000-ig pörgettem a motort, és olyan 50-60 közötti utazótempóval közlekedtem ahol lehetett. És nagyjából 100 kg súlyt cipelt a kis benelli.
Üdv!
Érdeklődnék tőletek, hogy valaki 49X-re szerelt-e már légterelő idomot a léghűtő propellerhez a gyári porvédő lemez helyére, és ha igen honnan szerezte be? Ugyan is amit találtam a neten az nem jó rá, mert máshol vannak a furatok. Első sorban optikai szerepet töltene be, de lehet nem árt ez a kis plusz a hűtésnek ha nyáron esetleg többet mennék a géppel egyhuzamban.
Én is találkoztam ezzel a lefulladásos jelenséggel most a téli állás után. Bár én 2-3 hetente beindítottam a motort, de így is többnyire már alapjáraton ketyergés után, vagy gázadásra leállt. Aztán a sokadik próbálkozásra sikerült vele elindulni, és néhány kör megtétele után rendben volt. Másnap pedig pöccre indult. A szervíz óta amúgy nem próbáltam. Kiváncsi vagyok mire jutsz vele. Én azt gyanítom hogy sok üzemanyagot vesz fel a motor azért csinálja ezt. Talán ez ad némi magyarázatot a kiugróan magas fogyasztásra is.... Nálad mennyit fogyaszt a masina?
Szia, köszönöm a válaszodat. Ment rendesen előtte, szűrőt gyertyát ellenőriztem ès cserèltem, benzint leengedtem, újat öntöttem.karburátort most fogom szètszedni.Remèlem megtalálom a hibát. Köszönöm segítsègedet. Misi
Hello,
Hát több dolog is lehet. Először próbáld a legegyszerűbekkel...gyertya-szikra van-nincs?, benzin van-nincs? levegő van-nincs? Nem e régi a benzin....levegőfilter tiszta-e? Karburátorba télen nem-e rakodott le valami cucc...Gyertya milyen állapotban van...Tuti nem komoly a baki...mert az állás előtt ment rendesen, nem?
Sziasztok!
Benelli Quattronove x50 robogóm 2hónap állás után befullad. Alapjáraton megy pörög, de ahogy ráterhelek fullad, megáll. Gumicsöveket ellenőriztem
hogy nem-e lyukas valahol, de nem találtam meg a hibát. Valakinek van ötlete mit nézzek cseréljek?
Köszönöm a választ.
Felkerült a Giannelli next a 49X-re. 4 grammos görgőket kapott hozzá a gép, más módosítás a karbi beállításon kívül elvileg nem történt. Végsebesség nem változott. A motor erőleadása viszont igen. Indulásnál 15 km/h-ig kb 5000-es fordulatig nincs ereje a motornak, szépen finoman elindul (kb mint amikor le volt fojtva), azután megjön a teljesítmény, és jóval dinamikusabban mint előtte elkezd húzni olyan 60 km/h-ig. Az viszont elég masszívan teszi :) Hangja aljáraton kicsit öblösebb, magasabb fodulaton viszont elég szép hangja van. Hozzá kell szokni a motorhoz ezzel a módosítással, de mindent összevetve elég élvezetes lett. A fogyasztás esetleges változásáról később közlök infót, ha valaki kiváncsi rá.
Az előző néhány oldalon a lényeget leírtuk :) Pontosabban mi érdekel róla?
A tapasztalatok egyébként eltérőek. Olasz külső mögött kínai lélek lakozik... ennek megfelelően alakítsd az elvárásod a típussal kapcsolatban. Hétköznapi használatra megfelelő, de nem kizárt az 5 literes fogyasztás. Sisaktartója elég nagy, egy zárt bukósisak is belefér. Nem egy erőgép, mehetne jobban is. Mindent összevetve nem rossz gép, de a mostani 380 000 ft körüli áráért már mást is megnéznék.
Az én gépem amúgy ma készült el, végre felkerült rá a Giannelli Next. Jövő héten tudom átvenni, tapasztalatokat megírom :)
Köszönöm a választ. Akkor ezek szerint az enyémmel van valami gáz, de úgy néz ki, hogy marad így
Tegnap szétkaptam a műszerfalat és csináltam magamnak egy egész estés programot. A vezérlőpanelt és a kijelzőket három műanyag karom tartja össze... meg a fordulatszámmérő mutatója. Ami meg nem akart lejönni bármilyen szépen is kértem. Gondoltam majd lebontom a másik oldalról, hátha ott fogja valami a tengelyt. Na, ezt nem kellett volna. Lekaptam a kupakot és azzal a lendülettel esett ki belőle három apró, fingilingi műanyag fogaskerék, még mielőtt megnézhettem volna, hogy hogy voltak eredetileg . Két óra basszamázás után sikerült visszaimádkozni őket. Én többet ahhoz nem nyúlok.
Pár éve vettem egy használt Benelli 49x robogót. 2011 es, tehát ez már a kínai változat. Az lenne a kérdésem, hogy a "műszerfalon" van világítás vagy már ebben a verzióban már elhagyták. Ahogy a neten látom, néha van, de a leírásában nem találtam ilyet. Most szétkaptam az elejét, mivel a helyzetjelzők is kimentek (már így vettem) és kicseréltem őket, de a műszerfal alján nem látok semmilyen foglalatot. Ha nem muszáj nem szedném szét, viszont ha gyárilag lenne benne világítás akkor inkább nekiesek.
Szóval csak az lenne a kérdésem, hogy világít-e vagy nem :-)
Üdv emberek.
Robogó Quatronove 49 2014-es
A kérdés, hogy találtatok már rendes oldalsó sztendert amit rátudnék rakni. Mert ugye a gyári nem akad be. Ha ki van hajtva és elemelkedik a földtől automatikusan a rugó visszahúzza. Nekem meg olyan kéne ami a "helyén" marad. Aprilia SR vagy valami más nem passzolna rá? Tapasztalat valakinek?
Köszi előre is...Üdv
Üdv mindenkinek!
1998-as Benelli /olasz/ smkp-hoz keresem a képen látható műanyag elemet.(Kicsit erősen rántottam fel az ülést)
A KEYWAY központ Szentendrén nem foglalkozik a 2010 előtt gyártott motorokkal. Csak Bennetek bízhatok.
Köszönettel: Lajos
Gratula, szép motor!
Nem csak robogósok vannak, bár én ritkán írok.
A Benellim még nem veterán, viszont a veteránom meg nem Benelli.
Monet-Goyon 350 Supersport. Még csak 86 éves:-)
Nem a szivató romlott el? Nálam szerintem az ment tönkre és ezért viselkedik így (ráadásul most még elég hideg van kint így még nehezebben melegszik). Viszont ha elég kitartó vagyok, akkor sikerül életre kelteni. Ez kb. úgy néz ki, hogy elindulok vele, óvatosan húzom a gázt és amikor elkezd fulladni, akkor gyorsan vissza alapjáratra. Picit járatom így (10 - 20 másodpercet) és utána megint elindulok. Kb. 5-6 perc múlva egyszer csak felveszi a ritmust és onnantól kezdve megy rendesen. Nyáron ezzel már nem szokott gond lenni.
Érdeklődnék tőletek, hogy valaki 49X-re szerelt-e már légterelő idomot a léghűtő propellerhez a gyári porvédő lemez helyére, és ha igen honnan szerezte be? Ugyan is amit találtam a neten az nem jó rá, mert máshol vannak a furatok. Első sorban optikai szerepet töltene be, de lehet nem árt ez a kis plusz a hűtésnek ha nyáron esetleg többet mennék a géppel egyhuzamban.
Nincs több ötletem.
Én is találkoztam ezzel a lefulladásos jelenséggel most a téli állás után. Bár én 2-3 hetente beindítottam a motort, de így is többnyire már alapjáraton ketyergés után, vagy gázadásra leállt. Aztán a sokadik próbálkozásra sikerült vele elindulni, és néhány kör megtétele után rendben volt. Másnap pedig pöccre indult. A szervíz óta amúgy nem próbáltam. Kiváncsi vagyok mire jutsz vele. Én azt gyanítom hogy sok üzemanyagot vesz fel a motor azért csinálja ezt. Talán ez ad némi magyarázatot a kiugróan magas fogyasztásra is.... Nálad mennyit fogyaszt a masina?
Hát több dolog is lehet. Először próbáld a legegyszerűbekkel...gyertya-szikra van-nincs?, benzin van-nincs? levegő van-nincs? Nem e régi a benzin....levegőfilter tiszta-e? Karburátorba télen nem-e rakodott le valami cucc...Gyertya milyen állapotban van...Tuti nem komoly a baki...mert az állás előtt ment rendesen, nem?
Benelli Quattronove x50 robogóm 2hónap állás után befullad. Alapjáraton megy pörög, de ahogy ráterhelek fullad, megáll. Gumicsöveket ellenőriztem
hogy nem-e lyukas valahol, de nem találtam meg a hibát. Valakinek van ötlete mit nézzek cseréljek?
Köszönöm a választ.
Felkerült a Giannelli next a 49X-re. 4 grammos görgőket kapott hozzá a gép, más módosítás a karbi beállításon kívül elvileg nem történt. Végsebesség nem változott. A motor erőleadása viszont igen. Indulásnál 15 km/h-ig kb 5000-es fordulatig nincs ereje a motornak, szépen finoman elindul (kb mint amikor le volt fojtva), azután megjön a teljesítmény, és jóval dinamikusabban mint előtte elkezd húzni olyan 60 km/h-ig. Az viszont elég masszívan teszi :) Hangja aljáraton kicsit öblösebb, magasabb fodulaton viszont elég szép hangja van. Hozzá kell szokni a motorhoz ezzel a módosítással, de mindent összevetve elég élvezetes lett. A fogyasztás esetleges változásáról később közlök infót, ha valaki kiváncsi rá.
Az előző néhány oldalon a lényeget leírtuk :) Pontosabban mi érdekel róla?
A tapasztalatok egyébként eltérőek. Olasz külső mögött kínai lélek lakozik... ennek megfelelően alakítsd az elvárásod a típussal kapcsolatban. Hétköznapi használatra megfelelő, de nem kizárt az 5 literes fogyasztás. Sisaktartója elég nagy, egy zárt bukósisak is belefér. Nem egy erőgép, mehetne jobban is. Mindent összevetve nem rossz gép, de a mostani 380 000 ft körüli áráért már mást is megnéznék.
Az én gépem amúgy ma készült el, végre felkerült rá a Giannelli Next. Jövő héten tudom átvenni, tapasztalatokat megírom :)
Köszönöm a választ. Akkor ezek szerint az enyémmel van valami gáz, de úgy néz ki, hogy marad így
Tegnap szétkaptam a műszerfalat és csináltam magamnak egy egész estés programot. A vezérlőpanelt és a kijelzőket három műanyag karom tartja össze... meg a fordulatszámmérő mutatója. Ami meg nem akart lejönni bármilyen szépen is kértem. Gondoltam majd lebontom a másik oldalról, hátha ott fogja valami a tengelyt. Na, ezt nem kellett volna. Lekaptam a kupakot és azzal a lendülettel esett ki belőle három apró, fingilingi műanyag fogaskerék, még mielőtt megnézhettem volna, hogy hogy voltak eredetileg . Két óra basszamázás után sikerült visszaimádkozni őket. Én többet ahhoz nem nyúlok.
Igen, van világitás rajta. 2014-es az enyém..azon van
Pár éve vettem egy használt Benelli 49x robogót. 2011 es, tehát ez már a kínai változat. Az lenne a kérdésem, hogy a "műszerfalon" van világítás vagy már ebben a verzióban már elhagyták. Ahogy a neten látom, néha van, de a leírásában nem találtam ilyet. Most szétkaptam az elejét, mivel a helyzetjelzők is kimentek (már így vettem) és kicseréltem őket, de a műszerfal alján nem látok semmilyen foglalatot. Ha nem muszáj nem szedném szét, viszont ha gyárilag lenne benne világítás akkor inkább nekiesek.
Szóval csak az lenne a kérdésem, hogy világít-e vagy nem :-)
Benelli 491 sport motorban hol található fojtás?
Előre is köszi! :)
Robogó Quatronove 49 2014-es
A kérdés, hogy találtatok már rendes oldalsó sztendert amit rátudnék rakni. Mert ugye a gyári nem akad be. Ha ki van hajtva és elemelkedik a földtől automatikusan a rugó visszahúzza. Nekem meg olyan kéne ami a "helyén" marad. Aprilia SR vagy valami más nem passzolna rá? Tapasztalat valakinek?
Köszi előre is...Üdv
link
1998-as Benelli /olasz/ smkp-hoz keresem a képen látható műanyag elemet.(Kicsit erősen rántottam fel az ülést)
A KEYWAY központ Szentendrén nem foglalkozik a 2010 előtt gyártott motorokkal. Csak Bennetek bízhatok.
Köszönettel: Lajos
Nem csak robogósok vannak, bár én ritkán írok.
A Benellim még nem veterán, viszont a veteránom meg nem Benelli.
Monet-Goyon 350 Supersport. Még csak 86 éves:-)