Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hali!

Nem húztam én fel magam semmin csak visszaolvasva azt irtátok, hogy nem akar menni a fórum és fiurcsállottam, hogy ha meg havalaki betéved érdeklődő akkormeg megválaszolatlanul hagyjátokkérdését. na mind1 fátylat rá..
köszönöm a kimerítő infóáradatot. A kiszemelt 491-es elvileg 2004-es évjáratú. Abból következtetve amit leirtál elvileg ez már minarelli blokkos lenne. Azt hogy jól választok-e nem tudom, olyan nagyon nem értek hozzá, robogómmég sosem volt. Nem tudom h h kell mennie mik azok amikre annál figyelni kel. na majd meglátjuk...
robogóbontások szinte minden típushoz ! kedvező áron , rövid időn belül bármit ! (használd a válaszerre gombot ! ! )
Szia Tulpa,
Látom picit felhúztad magad, ezért gyorsan én is elmondanám a véleményem a 491-esről!
Az alkatrész ellátás attól függ, hogy a kiszemelt 491-es morini (újabb típusok), vagy minarelli blokkal szerelt! A későbbi tuningolásnál is nagyon meghatározó ez az adat. Ha morini blokkos, akkor szinte nulla a tuning alkatrész ellátás hozzá, mivel a blokk kialakítása miatt (főtengelye miatt), nagyon nehéz többlet erőt kihozni belőle! Ez persze nem a csak a 491-esre vonatkozik, hanem minden morini blokkal szerelt típusra. Én személy szerint minden morini blokkos robogót messze elkerülök, akármilyen jól is nézzen az ki. Gondolok itt például a gyönyörű Peugeot robogókra, amik nekem nagyon tetszenek, de mivel morini blokkal szereltek, szóba sem jöhettek a vásárlásnál. Persze manapság már egy-két gyártó (pl. motoforce) próbálkozik ezekhez a blokkokhoz is alkatrészt gyártani, több-kevesebb sikerrel!
Viszont ha a 491-es minarelli blokkos akkor az alkatrész ellátás szinte határtalan, ennek csak a pénztárcád szabhat határt. Bármit megkapsz hozzá amire csak szükséged lehet, az utolsó csavarig bezárólag. Nem hiába tartják a piaggo és a minarelli blokkot a legjobbnak a robogók között. Ennyit az alkatrészekről. Az esetleges idom pótlásra viszont véleményem szerint Mo.-on szinte semmi esélyed, hacsak nem oltári szerencséd van és betolnak egy ilyen robogót valamilyen robogó-bontóba. Mivel a Benellinek magyarországi képviselete csak 1 van, valahol az Alföldön, ha jól tudom, de ebben nem vagyok biztos, így igazán még rendelni sem tudsz az anyacégtől, tehát ha borulsz a 491-essel akkor komoly problémák lesznek a sérült elemek cseréjével!
Azonban csatlakoznék Jaby-hoz, ezek a robogók nagyon megbízhatóak, és ha jól választod ki a sajátod, biztos hosszú ideig problémamentes útitársad lesz.
Köszi Jaby h legalább Te válaszoltál a kérdésemre.
KIRÁLY vagy Jaby, örülök, hogy sikerült! Köszönöm az elismerést. A sört pedig előbb-utóbb behajtom , mert Pesten dolgozom minden nap, kivéve persze hétvégén, a hétvége a robogózásé .
Helló pizzaboy01! Gratula az adivához.Nagyon tetszetős kis gép.Tulpa a 491-hez is elég nehéz magyarországon alkatrészt szerezni, bár nem is kell túl sokszor javítgatni, igazán megbízható gép.
Tisztelt SilverFox!

Minden elismerésem a tiéd .
Még jó, hogy rád hallgattam.Ez még laikusként is gyerekjáték volt.Valóban nagyon egyszerű volt.A fedél és a berugókar lecsavarozása után és az első variátornál egy 17 csavar eltávolítása után, kiszedtem a variátort.Beleraktam a 3.5g-os görgőket, összeraktam mindent visszafelé, és kész.Az első beindításnál összeszorított fogakkal vártam mi lessz az első eredmény.Hangra minden stimmelt, aztán felpattantam rá és irány az utca.Na akkor lehet hogy elmentem.Megkönyebbülve élveztem a gyorsulást, a sebességet és minden stimmelt.Még egyszer köszi mindent.(Megspóroltam 3 ezer forintot mikor hívhatlak meg egy sörre?)
Sok sikert Jaby, kiváncsian várom a beszámolót!
Köszönöm szépen!

Erre a bíztatásra volt szükségem,alapból vállalkozó szellemű vagyok úgyhogy délután valószínüleg neki is esek.Csak nem rontom el .Köszi a segítséget, majd referálok hogy sikerült.Üdv:Jaby
Jaby,

Ne vidd szerelőhöz , abszolút nem ördöngösség a görgő csere!
10 perc alatt kész van, és nem kell hozzá sok szerszám, szinte csak egy imbuszkulcs amivel leszeded a dekni oldalát, egy 10-es kulcs a berúgó kar leszedéséhez, egy olajszűrő fogó, amivel a variátort lefogod, hogy a közepén lévő 17-es, vagy 19-es (most hirtelen nem tudom melyik méret) anyát le tudd szedni! És ezzel készen is vagy. Leszeded az ékszíjat, és már jön is le a főtengelyről az egész variátor, amiben pikk-pakk kicseréled a görgőket, majd mindent visszateszel értelemszerűen! Nyugodtan állj neki, ha bárhol elakadnál, írj segítek, akár fényképekkel is. Hidd el ezért vétek fizetni a szerelőnek, semmit nem tudsz elrontani egy görgőcsere folyamán.
Hello Mindenkinek!

Robogó vásárlás előtt állok és a 491-es nagyon tetszik. Érdekelne hogy milyen az alaktrészllátása a Benelli-nek Mo-n? Nem túl gyakori márka és bár azt írtátok itt az előzőekben, hogy megbízható mocik nem szeretnék hónapokat várni vagy keresgélni egy alkatrést ha valami mégis kellene.
Minden infót szívesen veszek a tipusról szerzett tapasztalatokból. sebesség erő fogyasztás tipushibák tunningcuccok stb..

Üdv!
Szia Sylverfox!
Hát jól ráfáztam.A motorom ugyan gyári de a fojtás nincs benne.Én belerakattam a 6.5g-os görgőt aztán tudtam meg, hogy 3g-os volt benne.Az eredmény nagyon lehangoló.Most költhetek megint mert 3 vagy 3,8g-osat rakatok bele.nagyon nem akar gyorsulni ami gáz, bár a végsebessége több de nem az a fontos.a problémám megint a szerelő, hogy vihetem be várhatok míg elkészül és több a beszerelés mint a görgő ára.Na így jártam, tanultam az esetből.
Szia Jaby,

A görgő mérete biztos, hogy 15X12-es, ha eredeti még benne a variátor, de a 6,8 gramm az szerintem sok. Az enyémben 3,8 grammos görgők voltak, mikor cseréltem őket, azóta már variátort és kuplungot is cseréltem, de nekem az ideális súly, hosszas behangolás után is, 3,8 gramm maradt.
A 6,8 gramm az egy gyári adat, ami a lefojtott (max. 45km/h) új motorhoz való, de ha neked tök gyári a motorod,és a fojtás sincs eltávolítva belőle, akkor valszeg megfelelő lesz a 6,8 gramm.
Sziasztok!Pár napja vettem egy Benelli Adiva 150est!Nagyon komoly motor!kényelmes,fedett,és ahhoz képest hogy 160 kgam elég jól megy!nemsokára lesz benne radio is!Akinek van ilyen ritka fedett robogója az kérem írjon már róla véleményt,nagyon kíváncsi vagyok!Előre is köszönöm!Sziasztok!
Sziasztok Úrak!
Sajna görgőt kell cserélnem a k2-mben.Egy bizonyos táblázat szerint 15x12 6,8grammos az ideális.Ha valaki cserélt már és vannak tapasztalatai szivessen fogadnám.
No hát. megoldottam a tároló doboz kérdést.Nem kell konzol sem doboz, vettem egy nagyon jó kis robogós táskát.Nem túl nagy de amire nekem kellet pont jó.
Örülök, hogy segíthettem .
Valszeg Én is a hegesztés mellett döntenék, nem néz ki olyan ördöngős darabnak. Sok sikert hozzá!
Isten vagy! Pedig már kerestem itt is de ezekszerint átsiklottam felette.Köszi a segitséget, igazad van tényleg nem olcsó.Lehet hogy hegesztetek egyet az ismerősömmel hátha nem lessz nagyon béna. :)
JABY, megtaláltam a neked való konzolt!
Remélem ez már megfelel. Bár nem egy olcsó dolog, de ez tuti lenne a dobozod alá!

http://www.vatera.hu/benelli_k...
Jaby, ezen még nem gondolkoztam, de talán ez a konzol jó lenne a K2-re is. Mivel ez is 491-esre való, talán megegyezik a K2-vel.

http://www.vatera.hu/benelli_4...
SilverFox köszi az infót.Van egy másik problémám is.Szeretnék egy dobozt venni hátulra, de mivel az egész űllés nyílik nem tudom hogyan kéne felszerelni.Ötlet? :)

Zalán, szerintem valamit félrenéztél, mert azon a képen amit beszúrtam, egy 491-eshez való oldaltámasztó van, arról szeretném megtudni, hogy jó lenne-e a K2-re. Mivel külön K2-re valót sehol sem találni!
szia silverfox!megnéztem ami a képen van oldaltámasztó ugyan olyan az enyém is.ezek szerint kompatibilis a k2 és a 491
Jaby,
A tank 6 literes, csak a benzin mutató érzékelője (úszója) elég szerencsétlenül van beépítve a tankba, ezért jóval előbb mutat üreset, mint ahogy kéne. Ha kiszeded az ülést, rögtön látni fogod, hogy miről beszélek .
Hát csak jó lessz hozzá, talán, nem sokban tér el a K2 a 491 től.Természetesen formában igen de talán jó lessz hozzá.