Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hello!

Az első variáció a helyes (gyári) működés. Vagy tompitott, vagy refi.
Sziasztok! Legyetek szívesek áruljátok el nekem, hogy a QuttronoveX első világítása pontosan hogyan üzemel?
Melyik verzió a pontos?
- az egyik lámpa csak tompítottként, a másik pedig csak fényszóróként üzemel, tehát külön-külön felváltva világítanak,
- az egyik fele tompítottként állandóan világít, és ehhez kapcsolja fel a refit, és így mindkettő világít,
- vagy mindkét első lámpa együttesen tompított és refi funkcióval is üzemel?
Válaszotok előre is köszönöm!
Hello,

Hát irtam, hogy a végsebessége nem változik...de a gyorsulása ég és a föld..nekem az fontosabb volt hogy jobban gyorsuljon, mint az hogy most 65-el megy max vagy 72-vel De a erre gyúrsz akkor máshoz is hozzá kell nyúlnod... Én a görgőket hagytam...
Üdv! Köszi a beszámolót, én most szeptemberre tervezem a kipuff meg filter cserét pont. Ha az anyagiak is úgy engedik persze... Viszont nekem most gyárilag megy 65-öt, néha felküzdi magát 67-ig. kb 95 kiló vagyok. Így nemtudom hogy tényleg jobban menne e a gép a változtatásoktól. Görgőket cseréltél?
Üdv mindenkinek,

Megvolt tegnap végre a kipufogó csere és a levegőfilter csere is...
A motor sokkal jobban gyorsul és gyorsabban felpörög...sokkal nagyobb élmény vele menni..nah meg persze a hangja is jobb lett....

Két helyen is megkérdeztem, kettő különböző márka szervizest...mindkettő azt mondta a filter és a kipufogó is kidobott pénz...Nah én kipróbáltam mindkettőt..külön-külön...nagy a változás...Szóval igy bizz meg egy "igazi" szerelőben...nah meg persze a stilus is marha fasza volt: Minek vennél bele? Nem fog jobban menni, mitől menne jobban..mond meg nekem...add el a motort...meg ilyenek. Mikor én csak simán bementem érdeklődni... Ezért nem hordom én a gixxert se "igazai" szerelőkhöz Megcsinálom inkább magam..hála isten eddig még nem volt semmi ami kifogott volna rajtam...

Nah vissza a Benellihez...szerintem megéri a 20-22 ezer forintot a kipuff ( Gianelli Next )..meg az 1500Ft ismétlem 1500 Ft-t a Malossi filter...Én vagyok 92 kiló és 55-60 ig GYORSUL! aztán felmegy 67-ig...ha nagyon pontos akarok lenni, de annyival inkább nem járkálok vele...Az utazó 55-60 nagyon is jó neki igy....További szép napot..Üdv
Köszi az infókat mindenkinek a kipuval kapcsolatban...
Hello,

Ki lett blokkolva a kis 49-es...
60-ig megy szépen, aztán felküzdi magát 64ig
Hétvégén mehet rá a Gianelli Next és a Malossi filter..kíváncsi vagyok akkor mit fog mutatni...
Üdv
Szép estét!

Örömmel látom hogy van Benelli topik is. :-)
És bár nem robogó és nem is plexitündér de vérbeli Benelli van Magyarországon. Sőt még használni is szoktam versenyeken :-)
Hali!

Az a szekunder levegő cső ettől katalitikus a kipufogó működése mert jobb égést és gazdaságosabb motort eredményez. Én csak egyszerűen ledugóztam. Azért majd írjál hogy mennyi lett a végsebessége az átalakítás után. Kíváncsi vagyok.
Szia!
Ezt a részt még én sem bontottam meg, de szerintem az a cső a szekunder levegőt vezeti a kipufogóba. Egy visszacsapó szelepen keresztül jut be friss levegő, így a katalizátor jobban működik és nem is melegszik annyira.

Igaz, hogy ez nem Benelli, de kb ilyesmi:

http://www.robogoalkatresz.hu/...

Ez meg egy érdekes cikk egy lehetséges hibáról:

http://www.robogoalkatresz.hu/...

Én amikor lecseréltem a kipufogót, csak lezártam, hogy nem menjen tele porral és befűztem a borítás alá.

Üdv
Hello,látom azért már kicsit jobban hangoltad a gépet...
Nekem tegnap jött meg a Gianelli Next dob és csak próba képpen egy Malossi sport filtert is vettem.Miután kiszerelik belőle a fujtást feldobom ezeket.Csak annyi a kérdésen,hogy a gyári könyökön van egy kivezetés...egy vékony fém cső,ami átmegy gumi csőbe és bele az idomba...még nem volt időm szétszedni,hogy az mire csatlakozik és mi az.De ha a Gianelli next kipufogot akarom feldobni rá,akkor azzal a lekötéssel mit csináljak?Vagy te tuti tudod hogy az mire van? Valami túlfolyó ami a kipufogoba vezet? Vagy mi? Köszi előre is!
Hello!

Nekem is kicsit sokáig tartott valamit faragni a gépből. A gyári fojtást miután kivették(ami kipuf könyök cserét, hézagoló eltávolítást, és főfúvóka 56-ról 60-asra cserét jelentett). 1000 km után a kormány csapágyon is húzni kellett. Így 60-ig simán gyorsult aztán felküzdötte magát 64-re még nagy nehezen.
Akkor vettem hozzá polini high speed variátort ehhez túl nehéz görgőt kaptam 7,7gr a gyári 5,5 höz képest.
Végre ment 72-őt de nagyon nem volt dinamikus mert nagy volt a fordulatszám esés. 5500 ról küzdött. Próbáltam 70-es és 64-es főfuvi cserét, de sztenderen is csak 5000 pörgött dadogva.
Aztán vettem rá gianelli next kipufot nem lett jobb. Hangolgattam 6,5gr, 6,2gr, 5,5gr nem igazán szűnt meg a fordulatszám ejtés.
Aztán találtam végre egy "szakembert" és a hiba a kuplungnál volt a kontrasztot visszatette kékről gyárira a feszítő rugókat meg zöldre cserélte és a görgőnél a gyárit hagyta, mert a többi mérettel nem volt az igazi. De az indulás nagyon nehézkes volt viszont utána megindult és 75 ig meg se állt(90kg-hoz). Az induláskori torpanást variátor hézaggal oldottuk meg, amit egyébként írt is a polini variátor papírja hogy a gyári hézagolót vissza kell tenni. 4,5gr ot is próbáltuk 8500-at fordult indulásra, de erőtlenül gyorsult a moci.
Most a fogyasztás 3,2 és 3,6 között van. A levegő csavar befelé tekerésével növekszik.
Még a fúvókával akarok felfelé menni, mert elvileg ez egy mikuni d16-os porlasztó nem igaz hogy nem bír el sport kipuffal nagyobb fúvókát (csodálkozom hogy másnak igen), meg az 5,25gr görgőt szeretném még megpróbálni. Az is érdekes hogy a hasznos ford csak 7000-8000 -ig megy sportkipuffal?
Szia!

Úgy tűnik a Gianelli Next már kifutó darab és inkább az Extra - t javasolják helyette. Arról viszont nincs tapasztalatom. Ha jutsz vmire, akkor megoszthatnád, elég kevés az élő 49X fórum.
Hello,

Köszi a kipufogó linket...találtam is egy ugyan ilyet egy másik boltban...szerintem az lesz a választásom, már irtam nekik.

A manuál remélem azért pár dologban segit, igaz nekem mára kinai "jutott" ezt is csak a vétel után tudtam meg, hogy a Benellinek már csak a tervezése van olaszországban..sajna...

Köszi az infókat mégegyszer...
Szép napot
Szia!

Remélem engednek linket betenni:

Kipufogó:
http://www.egumotors.hu/4546-k...

Leírás (bár ez sem jó mindenre, meg hát nem a kínaihoz van):
http://www.powermax-motorsport...

Ha a robogó motorjáról kell infó vagy alkatrész kell hozzá, akkor érdemes inkább fekvő minarelli blokkra rákeresni. Ha már nem is ugyanolyan, de nagyon hasonló.

Amíg nincs bejáratva nem is nagyon érdemes hajtani. Utána már jobban fog menni. Nekem a csomagtartóban van egy matrica, hogy az első 100 km alatt érdemes egy kis olajat tenni a benzinhez. (Ha jól emlékszem, de ez nem biztos) Én már használtan vettem.

Üdv
Hello,

Nemrég én is vettem egy Benelli 49x-et. Tiszta újat, 0km-el...
Még a fojtást nem vették ki belőle, mivel nincs még meg az 500 km..

De tényleg elég gyengécske a kicsike...kicsit bánom már hogy nem vettem inkább egy használt olaszt...nah de mindegy már...
Most fojtással megy 48at óra szerint , igaz én 94 kg vagyok..szóval van mit vinnie. Fojtás kivétele után akarok rá egy kipufogót...tudnál dobni egy linket arra a Gianelli Nextre? Mivel én se akarok hengert cserélni.Csak munkába járok vele...Ha motorozni akarok arra ott van a GSX-R-em...

Illetve megkérnélek arra is hogy eltudnád küldeni azt a linket ahol van az a részletes szerelési útmutató? Mert amit adtak a márkakereskedésben az egy kalap kaki...
Nagyon megköszönném mindkettőt...

Üdv
Szia!

A Gianelli Next kipufogó tényleg nem a tuning csúcsa bár a gyártó sem állított mást róla. Kimondottan 50 köbcentis robogókra javasolják, hetvenesre már nem. Annak idején azért vettem ezt, mert hengert nem akartam cserélni, árban is ez volt a legkedvezőbb és találtam olyat, ami kimondottan Benelli 49X re való. Hát amikor először feltettem nagy csalódás volt. Alig vettem észre különbséget. Azóta sikerült jobban behangolni és azóta meg vagyok vele elégedve. Hétezres fordulat felett szépen elkezd "húzni" és bő kilencezerig megy szépen. Összességében a végsebesség nem nagyon nőtt viszont "jóval" dinamikusabb lett. Pár hete kíváncsiságból visszatettem rá a gyári csövet Borzasztóan rosszul ment vele.

Az öt liter fogyasztás nagyon sok. Az enyém a legutóbbi mérés alapján 3,1-et evett, igaz én kicsivel könnyebb vagyok. Sima 95-öst tankolok Repsol Scooter olajjal.

Az elektronikát én még nem piszkálom mivel sztenderen simám tízezer felett forog. Ennyi meg elég lenne, ha terhelten is bírná :-).

A másik javaslat amit írtál (Gianelli rekord + ..) tényleg működhet, sok jót olvastam róla viszont tényleg nagyon drága. Ha még vesz az ember két normális gumit hozzá, akkor már közel vagyunk egy normálisabb japán vagy olasz robogó árhoz.

Ami viszont érdekes lehet, hogy miért kell a kínai változatba BR8HSA gyertya, az olaszba pedig BR8HS. (Szerintem az a változat, ahol a "műszerfal" még a fejidomban van és a kormányon van egy merevítő, még olasz lehet.) A különbség a két gyertya között csak annyi, hogy a hsa kicsit hosszabb. Én legutóbb a rövidet vettem az eredeti leírásnak megfelelően (google: benelli 49x manual, van egy elég részletes szerelési útmutató pdf ben). Most visszatettem a régit és érezhetően jobban megy.
Sziasztok Benellisek!
Látom a quattronove végsebesség legendák itt is szárnyra kaptak.

Saját tapasztalat: Fojtás kivétel után önerőből párszor tudta a gépem a 69-70-et, de ez azóta beállít 65 km/h-ra, max hátszélben lehet kitekerni belőle többet. Én a karburátort állítgattam, mert az alapjáratom rendszeresen elállítódott, és a motor sem pörög fel hidegen, mint újkorában. Valamint a fogyasztáson is próbáltam csökkenteni az állítgatással de eredménytelenül. Az alapjáratom most 2200 rpm. Egyébként a 100-as V-powert tankolok + spuri adalékot kap, és eni i-ride olajat, de erről most váltok majd motulra. Fogyasztásom borzasztó 5 liter... de hozzáteszem 100 kg-ot cipel a moci.

Ismerősök tapasztalata: Gianelli next cső hozzáhangolva 65 km/h. Gianelli rekord + stage 6 variátor szett + kisebb fúvóka 77km/h. Ez utóbbi elég zsebbenyúlós átalakítás.

Nekem a gyári álapottal ritkán éri el a max fordulatszámot, így a CDI-t cserélgetni szerintem csak sportkipufogó esetén érdemes, ugyanis ott a fordulatszám emelkedés adja a plusz teljesítményt.

További "legendák" : Darab-darab. Van aki kifogott egy jót neki megy a többieké pedig nem. Kínai motornál ez sem elképzelhetetlen. Továbbá kisebb az a fordulatszámtartomány ahol a motor leadja az erejét, mint egy más valóban minarelli blokkos robogónál.

Egyébként elszomorító hogy a kipufogócserére ennyire nem reagál ez a gép pedig a fizika törvényei szerint is + 10 km/h-ával jobban kéne mennie.

Én szeptemberben tervezek kipufogót cserélni, úgyhogy az építő jellegű tippeket én is várom.
Hello,

Olyan infot kaptam egy motoros hozzáértő barátomtól, hogy lehet van az elektronikában is valami fojtás. Megnézetem vele a közel jövőben ha megvan megírom neked. ;)
Szia!

Nekem egy Benelli Quattronove 49x robogóm van hasonló viselkedéssel. Most egy Gianelli next kipufogó van rajta, a főfúvókát kicseréltem 60-asról 65-ösre (70-est is elbírja). Ezzel az összeállítással most kb 65 kph a vége, ami "nagyon" kevés. Az egyik kollégám hasonló gépe lazán heteven felett megy és jobban is húz a gyári kipufogóval. Ráadásul még a féregnyúlvány is rajta van. Szóval úgy néz ki, hogy tényleg ki lehet belőle hozni többet. Sajnos azt nem tudta megmondani, hogy mit csináltak vele a szervízben, amikor "kivették a fojtást".

Most nyomozgatom én is, hogy mit lehet a gond, ha vmit találnék, akkor jelentkezem. Ha netalán időközben rájöttök, hogy mi a gond, akkor megoszthatnád. Sajnos kevés topic foglalkozik ezekkel a motorokkal, nem túl elterjed márka. Kicsit drága ahhoz képest, hogy gyakorlatilag egy Keeway.

Amúgy Gianelli Next kipufogó egész jó, érezhetően javult a teljesítmény, de enélkül is mennie kellene legalább 65-öt. Szóval amíg nincs meg, hogy miért nem megy, addig nem érdemes erre költeni. A fúvóka csere nem egy nagy művészet és csak 600 Ft. Bár utána még hangolgatni kell. Van egy jó oktatósorozat is a karburátorról a youtube on:
Two-Stroke Scooter / ATV Carburetor Settings And Adjustments 1of4
Hello mindenkinek,

Van egy Quatronovo X50 em kivettem a fojtást a varioból és a kipufogóból mégis 50 Km/h -nál nem megy többet pedig sokaknál olvasom 75 is megy. Esetleg valami elektromos fojtás lehet benne?
Szia!

Igen, látom nem túl aktív a társaság, de ez betudható annak is, hogy viszonylag kevés Benelli csatangol az utcákon. Közben amennyire lehetett beleástam magamat a történetbe. Elméletileg 2003-ig fekvő Minarellit használtak a Pepékhez. Az pedig a tudomásom szerint nem egy betegágy. Ha véletlenül sikerül egyet venni akkor megírom a tapasztalataimat.

Üdv,
Balázs
Sajnos eléggé halott ez a topic :(

Valóban,a Benellit felvásárolta a QianJiang kínai gyárcsoport. Ami többek között a keewayt is gyártya. A neten azt írják hogy a gyár valóban kínában van, de a tervezés megmaradt Pesaroban... De legjobb tudomásom szerint korábban a Renault is forgalmazta a Benellit.
Az általad kérdezett tipusról sajnos nincs infóm, szerintem nem is sok futkozik belőle, de ha esetleg új darabon gondolkodsz az otthoni szervízeléstől óva intenélek, mert a garanciát nekem is igénybe kellett vennem, és ezzel nem voltam egyedül ahogy hallottam. 49x esetében a fékek mondták fel a szolgálatot és saját zsebből az kb 30 rugó lett volna, bár a munkadíj ilyenkor is téged terhel.

Apropó 49x tulajok, az új 379 000 ft-os árhoz mit szóltok? Így megnőtt volna a tipusra a kereslet?
Sziasztok!

Páromnak szeretnék venni valamilyen nagykerekű (16"; 50cm3) robogót. A Benelli Pepe tetszik, viszont ha jól tudom 2005 óta kínai a gyártás és a tulajdonos is. Attól egy kicsit óckodom, mivel a szervízelés rám marad. Viszont azt szeretném kérdezni mi a helyzet a 2000 vagy 2001 körüli Pepe modellekkel? Azok milyen minőségűek, illetve milyen erőforrás dolgozott bennük?
Segítségeteket előre is megköszönöm!

Üdvözlettel,
Balázs
Sziasztok! Az ígért tesztel még várok. Kinézőben van néhány módosítás, de csak szezon vége után, mert még garanciális a gép, na meg persze némi anyagi forrás sem ártana ddig :) Érdeklődnék hogy valaki tudott e valmait kezdeni a gyári 65 km/h-ás végsebességgel, illetve az ehhez tartozó 5 literes fogyasztással...
Valaki rakott fel gianelli next sportkipufogót? Segített e valamit? Görgőkön kívül mi kell még az összehangoláshoz? Fúvókát cserélt e valaki? Itt ott olvastam hogy állítólag elektronikába le van fojtva a motor. Találtam egy CDI-t a neten, ami elvileg tovább engedi a motort pörögni. Vélemény, tapasztalat? Érdemes ilyenekbe gonodlkodni? (Benelli 49X 2014-es évjárat)

http://www.robogoalkatresz.eu/...