Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Meglett a hiba kösz mindenkinek aki segiteni akart.
Na tessék itt a videó.Gázadásra fullad
Olajzás kikötve .próbáltam a szivócsonknál befogni de semmi..Hogy kell ode feltenno videót?
Akkor marad az elektronika. Megnézném hogy nincs-e a gyújtáshoz köthető vezeték kidörzsölődve, elszakadva, testkábelek fémesen érintkeznek-e a vázzal, kimérném a tekercset, trafót. Ezenkívül lehet még a cdi is, de azt csak cserével lehet tesztelni.
Vagy probald meg hogy kiveszed a legszurot es ugy mit mutat
Vagy jatszol vele hogy kicsit befogod a karbit hogy ugy hogy reagal
Kulomolajozas ki van kotve? Az is lehet hogy az olaj szivattyunal van valami es tobb olajat ad
Ha ki van kotve akkor passz
Nem kerult veletlenul viz a tekercsekhez? Amugy igy neten keresztul tenyleg rossz talan ha csinalnal egy kis videot rola hogy hangra mit mutat lehet hogy jobban tudnank talalgatni
Ma próbáltam kicsit nagyobb előgyujtást adni .Ez sem jött be továbbra sem veszi a fordulatott.Plusz megnéztem a dugó tetőt igaz kormos de nincs lerakódás rajta.
Nekem a tekercs egy másodperc alatt ment tönkre menet közben. Egyszer csak megállt és csak nagyon gyenge szikra volt. Egyébként alapjárat közelében minden 2t dúsabb keverékkel megy, ezért nem gondolnám azt egyből, hogy sokat kap, de az a baj, hogy ezt így neten keresztül elég nehéz megmondani mi lehet.
Legutolso esetben en is elektronikai hobara gyanakodnek, na de egyik naprol a masikra nemhinnem hogy elment volna a tekercs vagy a trafo
Eloszor szerintem kezdd a legkisebbtol: erintkezesek, nem e huz at valahol, gyertyapipa
Nem vagyok motorszerelo de ha kormos a gyertya akkor az nem azert van mert nem egeti el rendesen a benzint vagyis inkabb az olajat? Test kabel erintkezeseket mindenkepp nezd at meg a fesszabajzonal is lehet valami kontakt hiba
Enyemnel a vastag piros elégett (igy vettem, nem tudom miert egett el) es akkor szikrat sem adott kicsereltem a fesz szabalyzot azota teljesen jo
Nem tudok motorszerelőt, nem bízom bennük.
Esetleg valaki aki vállal javítást?
Értem. Ha másik karbival is teljesen ugyanaz a tünet, akkor az kizárható. Szivató lett volna az első tippem, hogy fentragadt, de akkor ezek szerint elektronikai gondja lesz. Ami még eszembe jutott, hogy ha a testkábel nem érintkezik jól a vázzal, akkor ugyan ilyen tüneteket produkál a motor. Ha nincs ilyen gond, akkor esetleg még az állótekercset illetve trafót ki lehet mérni multiméterrel. Itt vannak az értékek (felül a tekercs, alul a trafó értékei) + egy vezetékelési rajz.
Üdv .rotax 123 .Motorozás után másnap reggel ezek voltak a tünetek.indul pöcre stabil alapjárat de gázra semmi reakció .max fulladozik.gyertya kormos új ngk gyertyával is .karbi tiszta .membrán alatt hajszálnyit átlátni talán 0,1 mm lehet a rés .suber bowden jó ,power tiszta nincs felakadva.karbi kisebb -nagyobb fúvókával is próbálva sőt másik karbival is.gyujtás oldalon simering jó .olaj oldalon még nem néztem.olaj fogyasztás nem látszik legalánbbis még.
Üdv.!

Sok hibalehetőség van. Hogy jelentkezett a probléma? Egyik napról a másikra? Milyen blokkról van szó? Rotax 122 123? Én a következőket nézném meg:

Blokk:
-henger, dugattyú állapota, illesztése, látszik-e a hónolás nyomai, nincs-e meghúzva a dugattyú, nem lötyög-e a dugó
-főtengely szimeringek állapota (gyújtás oldalon ha olajos a szimering akkor rossz, illetve a primerfelöli akkor, ha eszi a hajtóműolajat + vastag lerakódás van a dugattyútetőn)

Karburátor:
-összes fúvóka, szivató stb. szétszerelése, tömítések átnézése, kicserélése + kompresszorral átfújni a fúvókákat illetve a karburátor furatait is! (semmilyen dróttal NE piszkálj bele, rézzel sem!)
-fúvókaméretek összehasonlítása a gyári értékekkel
-úszószint beállítása
-keverékcsavar beállítása gyári értékre
-szivató nincs-e fentragadva, a bowdene engedi teljesen felütközni a dugattyút, nincs-e tele homokkal
-membrán lapjai mennyire állnak el a háztól, fény felé tartva ha átlátsz, akkor az már nem jó, nem tudom mennyi a limit, szervízkönyvében biztos benne van

Gyújtás:
-multiméterrel kimérni az állótekercset, illetve a gyújtótrafót (szervízkönyvében van az ellenállásértékek)
-beállítani az előgyújtást (123-ason 19 fok (FHP előtt 1,84 mm))
-milyen gyertya van benne? másik gyertyával is csinálja? BR10EG a gyárija, 0.6-7 mm hézaggal
Gyujtás nem tudom produkál-e ijen hibát
Én a karbi hibát szinte biztisra kizárnám.jó lenne valami rotax szakértő.
Arra nagyon figyelj, hogy amikor a fivokat tisztitod csakis puha anyagu vekony drottal szabad (réz) mert el lehet baszni a furatát kemenyebb anyagu femmel pl vekony tűvel is
Erre nagyon figyelj
Uszoszinttel esetleg nem lehet gond? Suber tű magassága vagy lehetseges hogy valami elektronikus baja lehet
Persze lehet tévedek
Csak szokásos módon kompresszor +vékonyka drótal.de másik karbival is próbáltam .ugyanaz a jelenség.szimering hibára én is gondoltam de szerintem akkor nem lemne stabil alapjárat meg szarul indulna.
Norbi175
Elkepzelheto hogy szimeringes, bar akkor porogne ossze vissza
Karbi, fuvokak eredeti gyariak? Nem lett belepiszkalva? Mivel tisztitottad ki a fuvokakat?
Sziasztok. Tovabbra is keresek rx 125be supermoto szettet. Esetleg nem tul dragan sima enduro szett is erdekelhet. Koszonom
Sziasztok még mindig kinlódok az rxel .pöcre indul stabil alapjárat van .gázadásra viszont csak fullad .Amiket eddig néztem .power tiszta bowden mágnes jó .benzin csap karbi légszűrő tiszta .Másik karbival is próbáltam.gázbowden szivató jó gyertya új .Membránon repedést sérülést nem látok.Szikra szép bár kormos .Karburátor levegő csavar álitásra sem suber állításra semmi nem változik .Van valakinek okos ötlete?
köszi a tanácsot.a bovdent úgy fogom csinálni.de egyenlőre alkatrészt sem tudok szerezni :D
én csináltam bele 6-os csavarból, utána tökéletes volt.