Igazából, ahogy a dugó nyitni kezdi az ablakot, akkor vala uygi nagy nyomás a gázban, mikor már jelentős keresztmetszetre nyitotta, de még a felömlő zárva marad (előkipufogás vége) akkor a nyomás már kicsi.
Nyilván az volna az optimális, ha ez nem így, nem iylen változó módon lenne, de így van.
Amikor a felömlő kinyit, célszerű, ha az onnan kiáramlani készülő gáz nyomása nem kisebb mint a hengerben lévő maradék nyomás, mert akkor egyrészt nyilván csökken a felömlésre fordíatható idő(amig a felömlő nyitva van) másrészt lefujna a kipugáz a karterba, amit nyilván egészségtelen folyamtnak lehet nyilvánítani több okból is.
(valamennyire mindenképpen le fog fujni, csak nem mindegy miylen mélyen, és mennyire.
Ahogy meg tovább lefelé a dugó, tovább nyílik a kipuablak, és a felömlők is, megtörténik a töltéscsere.
Fhp után mindez fordítva játszódik le, azzal a difivel, hogy míg korábban az előkipufogás után együtt nőtt a kipuablak keresztmetszete a felömlőével, most együtt fog csökkeni.
(kiváló ábrák vannak a keresztmetszetek nyitására-zárására)
Namost, a felömlő bezáródása után, újabb üzemállapotváltozás lép fel, mivel uygi a karterból megszűnik a gáznyomás.
Jól látható, hogy az egész foylamat 4 jól elkülöníthető részre oszlik:
1előkipufogás(amikor csak a kipu nyit, felömlő még zárva)
2.Felömlőnyílik+ a kipu is tovább
3: felömlő záródik+ kipu is
4: felömlő bezáródott, már csak a kipunyílás mérete csökken.
Ehhez a 4 meglehetősen eltérő nyomásviszonyhoz kellene a rezónak megfelelő időben időzített depressziót(alőkipufogás) és visszaverődést(4-es szakasz) produkálni.
Amint azt leírtad "ezt követi a konfuzor aminek a mérete szűkül és azt okozza a szűkülő jellegétől, hogy az egész folyamat megtorpan" és nem azért mert van valami a rezonátorban. És nem visszalöki a friss töltetet hanem megakadályozza a kiáramlását átömléskor.
Javítsatok ki ha tévedek de én ezt így tanultam.....
Mármint melyik részét nem tudom jól? Ha a powerre gondolsz azt mi szedtük szét és csináltuk meg, ha a végsebességre gondolsz az autópályán 140 volt a vége tegnap ha a rezonátor részére gondolsz akkor nem akarok okoskodni de ügye van a leömlő és azt követi a diffuzor aminek nagy vonalakban az a lényege hogy az egyre táguló átmérőnek köszönhetően(áramlástan) a hengerből kiszívja a robbanás után keletkező gázokat és ugye ezzel együtt beszívja a friss benzin levegő keveréket is ezt követi a konfuzor aminek a mérete szűkül és azt okozza a szűkülő jellegétől, hogy az egész folyamat megtorpan, és így egy ellentétes nyomáshullám indul el, ami a friss keverék egy részét visszanyomja az égéstérbe, ezáltal jobban feltöltve azt, és akadályozza ezzel a hengerbe került friss keverék kipufogóba áramlását. Tulajdonképpen a szelepeket helyettesíti a rezonátor. Akkor ha teljesen kivan belezve akkor nincs ami megtorpantsa a gáz útját ergo kiszívja a friss benzin levegő keveréket és nem marad annyi a hengerben, javíts ki ha rosszul gondolom.
Ilyet csinál nekem is. Haveromnak odaadtam az egész motort kábelezni, ma lett kész. Mondta, hogy a csatlakozónál volt gond, de haza fele úton megint meghalt :D (Y) úgyhogy majd ránézek én is hátha. Elvileg akkor ez a gond. A kábelnek a csatlakozója/csatlakozói.
Rosszul tudod. Jó motort vettél, nyár elején volt a blokkja felújítva. Power szett bele lett téve. Szépen ment. Gyárinak valósan a végsebje 155-160 km/h.
Sziasztok! Valakit nem érdekel egy Komplett 6sebességes váltó? Rotax 123ba való :) kiváló állapotú! :) Ha érdekel írj vagy hívj és megegyezünk az árról! kicsitoth2@freemail.hu
tel.:06303609124
Esetleg a kuplung bovden hosszát le tudná mérni nekem valaki(gondolom annak egyszerűbb akinek van bontva) az alsó bogyótól a felső bogyóig amit be kell akasztani a kuplung karba.
Elektromos, olyat csinál hogy (mind1 h lassan vagy gyorsan húzom a gázt) de mondjuk ha lassan húzom a gázt akkor egészen 6ezerig 0-át mutat utána hirtelen 6ezerig felugrik és egész 8ezerig mér majd ha tovább húzom akkor újra 0-át mutat amíg vissza nem engedem 8ezer és 6ezer közé. Ugyanakkor ha bemelegszik a motor vagy már mentem vele egy pár percet akkor már mutatja rendesen.
Véletlenül nem találkozott már valaki azzal a jelenséggel, hogy a fordulatszám mérő nem mér csak 6 ezertől alatta meg ugrál a mutató vagy meg se moccan. Van amikor rendesen mér de általában nem
Az volt a baj, hogy el volt törve magának a hengerben levő power szelepnek a vége ahova beakadna a bovden azt csináltuk meg most jó(kopp-kopp) Esetleg tudnál mondani valamit az előéletéről? Én úgy tudom hogy a 2T motoroknak nem jó ha teljesen ki van berhelve a rezonátor része, kell egy kis folytás ahhoz h jól menjen. Am ezeknek a gépeknek mennyi a végsebességük?
Nyilván az volna az optimális, ha ez nem így, nem iylen változó módon lenne, de így van.
Amikor a felömlő kinyit, célszerű, ha az onnan kiáramlani készülő gáz nyomása nem kisebb mint a hengerben lévő maradék nyomás, mert akkor egyrészt nyilván csökken a felömlésre fordíatható idő(amig a felömlő nyitva van) másrészt lefujna a kipugáz a karterba, amit nyilván egészségtelen folyamtnak lehet nyilvánítani több okból is.
(valamennyire mindenképpen le fog fujni, csak nem mindegy miylen mélyen, és mennyire.
Ahogy meg tovább lefelé a dugó, tovább nyílik a kipuablak, és a felömlők is, megtörténik a töltéscsere.
Fhp után mindez fordítva játszódik le, azzal a difivel, hogy míg korábban az előkipufogás után együtt nőtt a kipuablak keresztmetszete a felömlőével, most együtt fog csökkeni.
(kiváló ábrák vannak a keresztmetszetek nyitására-zárására)
Namost, a felömlő bezáródása után, újabb üzemállapotváltozás lép fel, mivel uygi a karterból megszűnik a gáznyomás.
Jól látható, hogy az egész foylamat 4 jól elkülöníthető részre oszlik:
1előkipufogás(amikor csak a kipu nyit, felömlő még zárva)
2.Felömlőnyílik+ a kipu is tovább
3: felömlő záródik+ kipu is
4: felömlő bezáródott, már csak a kipunyílás mérete csökken.
Ehhez a 4 meglehetősen eltérő nyomásviszonyhoz kellene a rezónak megfelelő időben időzített depressziót(alőkipufogás) és visszaverődést(4-es szakasz) produkálni.