A monzai forduló után Brno-ban tesztelt a Superbike VB mezőnyének legjava, kivéve Troy Corsert aki épp bárányhimlővel küzdött otthonában. A teszten, ahogy várható volt, Bayliss vitte a prímet bő fél másodperccel körönként. Azonban Walker is meglehetően erősnek mutatkozott a cseh pályán, többek között Muggeridge-et és Lanzit is megelőzve második leggyorsabb volt a ZX-10R-rel. Érdekes módon San Marinoban hasonlóképp alakultak a dolgok, a Kawások határozott fejlődést mutatnak és versenyről versenyre közelítik az élvonalat. Az időmérők alapján azonban újabb Corser-Bayliss párharcra lehetett számítani, bár figyelemre méltó volt még Regis Laconi a zöld szörnnyel, aki az összesített harmadik leggyorsabb volt. Hasonlóképp jó időt ment Steve Martin a Petronas-szal de róla már tudjuk, hogy gyorsasága szinte kizárólag csak az időmérőkre korlátozódik – elsősorban persze a maláj gép versenyképtelensége miatt. A superpole végére jól összekuszálódott a sorrend: három év eltelte után újra Toselandé lett az első rajtkocka míg három ausztrál, Corser, Pitt és Martin került még az első sorba. Bayliss csak a hetedik rajtkockát tudta megszerezni és Laconit is felülmúlta márkatársa, Walker. „Nem érzem a ritmust a kvalifikációs gumival. Kicsit csalódott vagyok, de így még érdekesesebb lesz a holnapi nap. Csináltunk egy versenytesztet a szabadedzés alatt és elég jó munkát végeztünk. Nem hinném, hogy bárki más tudná követni a tempómat, szóval eléggé bizakodom a versenyt illetően. A második sorból való indulás bizonyára nehezebbé teszi a dolgokat de majd jól rajtolok.” – mondta magabiztosan az ausztrál Ducatis.
Bayliss elhúzott a pontversenyben
Az első versenyen aztán be is igazolódott Bayliss jóslata, noha az első 10 körben Toseland vezette a mezőnyt. A világbajnokok csatáját Bayliss nyerte, aki a végén majd’ hét másodperces előnnyel már sorozatban nyolcadjára győzött. A győzelemben nyilván a gumiválasztás is szerepet játszott, mert Toseland megmaradt az „A” (puha) keverékű 200 mm-es hátsó guminál, míg Bayliss keményebb keveréket választott és a végeredmény a Ducatist igazolta. „Mindannyian nagyon örülünk az eredménynek, noha egy sajnálatos esemény rányomta a bélyegét a dolgokra, ugyanis a csapat raktárosa, Lorenzo Ghiselli péntek este közúti balesetben életét vesztette. Ezért szeretném ezt a győzelmet "Lollo"-nak ajánlani, akit mindenki borzasztóan hiányol.” – nyilatkozta Bayliss. A versenyen tehát Toseland jött be másodikként, míg mögötte pár másodperccel Kagayamát intették le, aki Barros-szal, Corserrel és Hagával harcolta végig a futamot. Corser kezdetben elég jól ment, már-már Toselandet fenyegette, de kb. 8 körrel a vége előtt elvesztette a motor elejét és ezzel valószínűleg a bajnokságot is. Kagayama mögött Barros meg tudta verni Hagát míg hatodikként Laconi ért be.
Pitt és a Yamaha először nyert
A második futamban Corser mindent egy lapra tett fel és már a rajt után kezdett elhúzni, Pittel a nyomában. A Yamahás az ötödik körben majdnem bukott is a csata hevében, csodával határos módon tudott csak megmaradni motorján. A szerencse azonban Corsert elkerülte, aki a nyolcadik körben ismét a kavicságyba terelte a GSX-R-t. „Nagyon frusztrált és csalódott vagyok ma. A problémákat megoldhattuk volna, ha részt tudok venni a legutóbbi Brno-i teszten. A kihagyását nagyon megsínylettük. Az első versenyen a motor kiugrott a sebességből a Querca kanyar előtt, ezért nagyon dühös voltam a motorra. A második versenyt viszonylag kényelmesen vezettem, de kb. öt kör után a motor újra kezdte kidobálni a fokozatokat és ez kissé idegessé tett a kanyarokban. Az utolsó sikánban rengeteg por volt egy korábbi baleset miatt pont az én nyomvonalamon. Ahhoz, hogy kikerüljem változtatnom kellett az ívemen és kissé szélesen vettem a kanyart, aztán az egyik körben túl szélesen mentem és mikor be akartam fordulni a gumi megadta magát és kicsúsztam. Ezzel vége volt ennek a szörnyű napnak.” – mondta Corser szomorúan az újságíróknak. Bayliss is csak hajszálnyival bizonyult szerencsésebbnek mivel a 17. körben követte honfitársát, azonban a Ducatis még vissza tudott állni és végül a tizenkettedik helyen futott be. Toseland szintén hibázott és egy körre Bayliss kicsúszása után ő is rövid úton távozott, majd ő is visszatért és végül nyolcadikként intették le. Pitt kihasználta a kicsúszásokat és immáron senkitől sem zavartatva megnyerte élete első, a Yamaha idei első WSB-versenyét. „Hihetetlenül jó érzés az első győzelem. Láttam Troy hibázott párat ezért próbáltam nyomás alatt tartani. Amikor elesett láttam, hogy kb. 1.3 másodperccel vezettem. Tudtam, hogy sokan vannak mögöttem ezért igyekeztem koncentrálni, mivel még rengeteg kör volt hátra. Amikor a célegyenesben láttam, hogy hat másodperc az előnyöm, azt hittem a szerelőim hibáztak és csak 0.6 másodpercnyi előnyöm van. Aztán mikor az utolsó öt kör volt már csak előttem tudtam, hogy lazíthatok és kicsit jobban élvezhetem a dolgokat. Nagyszerű érzés győzni és ezt köszönöm a csapatomnak!” – mondta Pitt vasárnap délután. Barros második lett, mivel a végére el tudott szakadni a Haga, Walker és Kagayama triótól. Haga fenomenális küzdelmet vívott főként Walkerrel, hihetetlen oda-vissza előzgetésekkel a motorversenyzés legjavát mutatták be. A pontversenyben szinte egyedül Bayliss vezető helye maradt változatlan, aki 254 pontot szedett össze eddig. Corser a dupla nullának köszönhetően alaposan visszacsúszott, a második helyen már Haga trónol 94 pontnyi hátránnyal, míg mögötte Toseland található 157 ponttal. Bayliss bajnoki címe eléggé biztosnak mondható, bár 2002-ben is elmondhattuk ugyanezt, aztán mégis másképp alakultak a dolgok.
Roccoli az R6-tal
A Supersport géposztályban Charpy még a Brno-i teszten bukott és eltörte a kulcscsontját, ami eléggé megkavarta a kategória állóvizét. Az időmérők alatt nem is egy Honda, hanem Broc Parkes révén egy R6 volt a leggyorsabb. Parkes fantasztikus formában nyomult és betört az 1’37-es idő alá, ami másoknak nem sikerült, sőt a második leggyorsabb Sanna bő 1 mp-el volt lassabb! Parkes már az áprilisi teszten is nagyon jól ment ezen a pályán és megdöntötte az érvényes körrekordot, ezért teljesítménye nem volt teljesen váratlan. Simone Sanna viszont a sérült Fujiwarát helyettesítette a Megabike csapatnál, és egyedüli Hondásként indulhatott az első sorból, ugyanis Parkes mellett Roccoli és David Checa is az élvonalba kvalifikálta magát. Kevin Curtain sajnos nem tudta kihasználni a Charpentier távollétében rejlő lehetőségeket, ugyanis az időmérőn elesett és a tartalékmotorjával csak a tizennegyedik rajtkockából tudott indulni.
A versenyen Parkes számítását Roccoli és Sanna is keresztülhúzta. Ők hárman el tudtak lépni üldözőiktől, és parádés küzdelmet vívtak a dobogós helyek leosztásáért. Az utolsó körökre Parkes lemaradt és Sanna sem tudta megfogni a fantasztikusan versenyző Roccolit, aki így megérdemelten győzött. „Ez egyszerűen hihetetlen! A motorom tökéletes volt ma. Nem volt semmi olyan problémám, mint az előző versenyeken és tudtam, hogy a mai verseny jól alakulhat. Reménykedtem a dobogós helyezésben, de nem hittem volna, hogy nyerhetek. Nem voltam benne biztos, hogy Sanna meg tud-e előzni az utolsó körben, így húztam ahogy tudtam. Nagyon örülök és szeretném megköszönni a csapatnak és a szurkolóimnak a támogatást.” – nyilatkozta Roccoli. Curtain végül a hatodik helyre hozta fel magát, így 20 pontra megközelítette a vezető Charpyt. Van még esélye a bajnoki címre, ahogy a mögöttük lévő három embernek is. - torro
Kapcsolódó anyagok: