A hétvégén bombasztikusan nyitott a Superbike VB Qatarban. Mindkét futamon négy különböző márka motorja végzett az élen.

Az első futamot az a James Toseland nyerte, akit a Hondára váltás után sokan elfelejtettek. A két Troy várva várt párbajára is sor került a második futamon, amit egyelőre Corser nyert, de Bayliss két második helyével vezeti a pontversenyt. A Supersport VB futama már kevésbé volt nyitott, a tavalyi világbajnok Charpentier győzött, mögötte legnagyobb riválisa Curtain végzett az új R6-tal.

Bár a sivatagi pályán az időmérők során a szokásostól eltérően szinte végig esett, meglepetésben már itt sem volt hiány. Bayliss ugyan vitte a legjobb időt, de a vizes körülmények között mégis Regis Laconi második ideje szúrt szemet a ZX-10R-rel. Érdekes módon a többi kawás is kitűnően szerepelt az időmérőkön – az első tízben négy Kawasaki volt - de ahogy párolgott a víz a pályáról, a ZX-ek is úgy tűntek el az élmezőnyből. A superpole-on az első rajtkocka Bayliss-é lett, ráadásul nem kvalifikációs, hanem egy puhább keverékű versenygumival állította be az 1’59.696-os körrekordot. Lanzi három tizeddel lemaradva lett második, és a Yamaha R1-ek töretlen fejlődését mutatva Andrew Pitt lett a harmadik. A superpole szenzációja mégis Muggeridge kegyetlen tempójú kezdése volt, mely során már az első szekcióban 4 tizedet adott az addigi legjobbnak! Sajnos ezt az iramot nem bírta az első gumi és egy negyedikben vett jobbosban megadta magát. „Délutánra lehűlt az idő és a superpole alatt eléggé hűvös volt. Úgy döntöttünk mindössze pár órával előtte, hogy egy picivel keményebb gumit teszünk fel előre. Mielőtt elhagytam a boxot, azon gondolkoztam, nem kellett volna talán mégis a puhábbat feltenni. Nyomtam neki rendesen, de abban a kanyarban túl gyors voltam.”- nyilatkozta Muggas.

Az első futamon Toseland, Bayliss, Pitt, míg a másodikon Corser, Bayliss, Haga végeztek az élen

A szombati versenyen aztán Pitt és Haga rajtolt a legjobban, Bayliss, Kagayama és Corser mögöttük. Az egész futam alatt a Yamahások diktálták a tempót az élen, de idővel Pittet megelőzve Kagayama is felzárkózott Haga mögé és a két japán kegyetlen csatát vívott az elsőségért. A 16-ik körben először vette át a vezetést a suzukis és az utolsó két körben oda-vissza előzgették egymást míg a harc hevében Haga végül egy kanyarbejáratnál besokallt, elcsúszott és kivitte magával a vezető Kagayamát. Ezzel a közben Baylisst is megelőző Toseland ölébe hullott a győzelem. Pitt legjobb Yamahásként harmadik lett Corser előtt, az SBK-s újonc Barros pedig Fabrizio mögött hatodikként futott be.

A második futamon eleinte ismét a Haga-Pitt páros vitte a prímet, de Toseland, Corser és Bayliss ragadt rájuk. Corser aztán fokozatosan lépkedett előre, hat körrel a vége előtt pedig át is vette a vezetést Hagától míg Bayliss Toseland-del bajlódott. Miután azonban Bayliss túltette magát a Hondáson, gyorsan feltornázta magát a vezető Corser mögé, és megkezdte a másfél másodpercnyi hátrány ledolgozását. A vége felé látványos harc alakult ki a két ausztrál között, Corser precízen próbálta tartani pozícióját míg Bayliss keresztben csúszkálva kegyetlenül támadta. Az utolsó körben szinte kanyaronként cseréltek helyet, de Corser olyan tempóra kényszerítette a Ducatist, hogy az túl merészen ment be egy balosba és mire korrigált, Corser a kigyorsításnál elment és megnyerte a versenyt. Közben Chili bukott egy hatalmasat, Haga pedig Toseland-del küzdött az utolsó méterekig és csak centiméterekkel tudta megverni az előző futam győztesét.

Troy Bayliss vezeti a pontversenyt

Bayliss ugyan nem nyert egy futamot sem, mégis 40 ponttal ő vezeti a pontversenyt Corser és Toseland előtt. „A második futam nagyon hosszú volt és sokkal jobban szerettem volna rajtolni, de a negyedik-ötödik helyen találtam magam. Az elején kicsit izgultam, aztán mindenki elkezdett fáradni, és tudtam előzni. ... Két körrel a leintés előtt rámentem Corser-re és jót küzdöttünk a végén. Az időzítésem az utolsó kanyarokban nem volt tökéletes és ő is nagyon jól védekezett. Ma a legjobb, amit elérhettem a második hely volt, és ezzel boldog vagyok.”

A Supersport VB nyitánya inkább a tavalyi év folytatásának tetszett, mivel a 2005-ös világbajnok Charpentier vitte a kvalifikációt, ezzel a lendülettel a versenyt is. Idén is Kevin Curtain tűnt az egyetlennek, aki felveheti a versenyt a Ten Kate pilótájával, de ő is maximum megközelíteni tudta a franciát, miközben Sofuoglu őt szorongatta hátulról. A végén Charpentier már 1’33-as körökkel adta a másodperceket a Yamahásnak, akinek ráadásul még a zászlóját is összecserélték a rendezők a dobogón. Némi színt vitt a versenybe, hogy a vezető hármas mögött Suzukik és Kawasakik is küzdöttek a pozíciókért, nemcsak a tavalyi Honda-Yamaha párharcnak lehettünk tanúi.

Következő hétvégén Phillip Island-re látogat a mezőny, ahol valószínűleg az ausztrálok fogják diktálni a tempót, és ahol talán pontosabb képet kapunk az idei erőviszonyokról, mint a még mindig újnak számító qatari pályán.

torro

Végeredmény

SBK

1. futam:

1. James Toseland – Winston Ten Kate Honda

2. Troy Bayliss – Xerox Ducati

3. Andrew Pitt – Yamaha Team Italia

4. Troy Corser – Alstare Suzuki Corona Extra

5. Michel Fabrizio - DFX Treme Honda

6. Alex Barros – Klaffi Honda

7. Roberto Rolfo - Ducati SC Caracchi

8. Pierfrancesco Chili – DFX Treme Honda

9. Marco Borciani - Sterilgarda Berik Ducati

10. Max Neukirchner – Pedercini Ducati

11. Norick Abe – Yamaha Motor France

12. Karl Muggeridge – Winston Ten Kate Honda

13. Regis Laconi – PSG-1 Kawasaki

14. Sebastien Gimbert - Yamaha Motor France

15. Ruben Xaus - Sterilgarda Berik Ducati

2. futam:

1. Troy Corser – Alstare Suzuki

2. Troy Bayliss – Xerox Ducati

3. Noriyuki Haga – Yamaha Team Italia

4. James Toseland – Winston Ten Kate Honda

5. Andrew Pitt – Yamaha Team Italia

6. Lorenzo Lanzi – Xerox Ducati

7. Alex Barros – Klaffi Honda

8. Michel Fabrizio - DFX Treme Honda

9. Karl Muggeridge – Ten Kate Honda

10. Ruben Xaus - Sterilgarda Berik Ducati

11. Norick Abe – Yamaha Motor France

12. Roberto Rolfo – Ducati SC Caracchi

13. Fonsi Nieto – PSG-1 Kawasaki

14. Marco Borciani - Sterilgarda Berik

15. Sebastien Gimbert - Yamaha Motor France

Pontállás:

1. Troy Bayliss – 40 pont

2. Troy Corser – 38pont

3. James Toseland – 38 pont

4. Andrew Pitt – 27 pont

5. Michel Fabrizio –19 pont

6. Alex Barros – 19 pont

7. Noriyuki Haga – 16 pont

8. Roberto Rolfo – 12 pont

SSP

1. Sebastien Charpentier – Winston Ten Kate Honda

2. Kevin Curtain – Yamaha Motor Germany

3. Kenan Sofuoglu – Winston Ten Kate Honda

4. Javier Fores – SLM Racing Yamaha

5. Johan Stigefelt – Dark Dog Stiggy Motorsports Honda

6. Robin Harms – Stiggy Motorsports

7. Massimo Roccoli – Yamaha Team Italia

8. Christian Zaiser – LBR Ducati Racing

9. Gianluca Vizziello – Yamaha Team Italia

10. Josh Brookes – Ducati SC Caracchi

Pontállás:

Sebastien Charpentier – 25 pont

Kevin Curtain – 20 pont

Kenan Sofuoglu – 16 pont

Javier Fores – 13 pont

Stigefelt 11

Harms 10