A hétvégén bombasztikusan nyitott a Superbike VB Qatarban. Mindkét futamon négy különböző márka motorja végzett az élen.
Az első futamot az a James Toseland nyerte, akit a Hondára váltás után sokan elfelejtettek. A két Troy várva várt párbajára is sor került a második futamon, amit egyelőre Corser nyert, de Bayliss két második helyével vezeti a pontversenyt. A Supersport VB futama már kevésbé volt nyitott, a tavalyi világbajnok Charpentier győzött, mögötte legnagyobb riválisa Curtain végzett az új R6-tal.
Bár a sivatagi pályán az időmérők során a szokásostól eltérően szinte végig esett, meglepetésben már itt sem volt hiány. Bayliss ugyan vitte a legjobb időt, de a vizes körülmények között mégis Regis Laconi második ideje szúrt szemet a ZX-10R-rel. Érdekes módon a többi kawás is kitűnően szerepelt az időmérőkön – az első tízben négy Kawasaki volt - de ahogy párolgott a víz a pályáról, a ZX-ek is úgy tűntek el az élmezőnyből. A superpole-on az első rajtkocka Bayliss-é lett, ráadásul nem kvalifikációs, hanem egy puhább keverékű versenygumival állította be az 1’59.696-os körrekordot. Lanzi három tizeddel lemaradva lett második, és a Yamaha R1-ek töretlen fejlődését mutatva Andrew Pitt lett a harmadik. A superpole szenzációja mégis Muggeridge kegyetlen tempójú kezdése volt, mely során már az első szekcióban 4 tizedet adott az addigi legjobbnak! Sajnos ezt az iramot nem bírta az első gumi és egy negyedikben vett jobbosban megadta magát. „Délutánra lehűlt az idő és a superpole alatt eléggé hűvös volt. Úgy döntöttünk mindössze pár órával előtte, hogy egy picivel keményebb gumit teszünk fel előre. Mielőtt elhagytam a boxot, azon gondolkoztam, nem kellett volna talán mégis a puhábbat feltenni. Nyomtam neki rendesen, de abban a kanyarban túl gyors voltam.”- nyilatkozta Muggas.
Az első futamon Toseland, Bayliss, Pitt, míg a másodikon Corser, Bayliss, Haga végeztek az élen
A szombati versenyen aztán Pitt és Haga rajtolt a legjobban, Bayliss, Kagayama és Corser mögöttük. Az egész futam alatt a Yamahások diktálták a tempót az élen, de idővel Pittet megelőzve Kagayama is felzárkózott Haga mögé és a két japán kegyetlen csatát vívott az elsőségért. A 16-ik körben először vette át a vezetést a suzukis és az utolsó két körben oda-vissza előzgették egymást míg a harc hevében Haga végül egy kanyarbejáratnál besokallt, elcsúszott és kivitte magával a vezető Kagayamát. Ezzel a közben Baylisst is megelőző Toseland ölébe hullott a győzelem. Pitt legjobb Yamahásként harmadik lett Corser előtt, az SBK-s újonc Barros pedig Fabrizio mögött hatodikként futott be.
A második futamon eleinte ismét a Haga-Pitt páros vitte a prímet, de Toseland, Corser és Bayliss ragadt rájuk. Corser aztán fokozatosan lépkedett előre, hat körrel a vége előtt pedig át is vette a vezetést Hagától míg Bayliss Toseland-del bajlódott. Miután azonban Bayliss túltette magát a Hondáson, gyorsan feltornázta magát a vezető Corser mögé, és megkezdte a másfél másodpercnyi hátrány ledolgozását. A vége felé látványos harc alakult ki a két ausztrál között, Corser precízen próbálta tartani pozícióját míg Bayliss keresztben csúszkálva kegyetlenül támadta. Az utolsó körben szinte kanyaronként cseréltek helyet, de Corser olyan tempóra kényszerítette a Ducatist, hogy az túl merészen ment be egy balosba és mire korrigált, Corser a kigyorsításnál elment és megnyerte a versenyt. Közben Chili bukott egy hatalmasat, Haga pedig Toseland-del küzdött az utolsó méterekig és csak centiméterekkel tudta megverni az előző futam győztesét.
Troy Bayliss vezeti a pontversenyt
Bayliss ugyan nem nyert egy futamot sem, mégis 40 ponttal ő vezeti a pontversenyt Corser és Toseland előtt. „A második futam nagyon hosszú volt és sokkal jobban szerettem volna rajtolni, de a negyedik-ötödik helyen találtam magam. Az elején kicsit izgultam, aztán mindenki elkezdett fáradni, és tudtam előzni. ... Két körrel a leintés előtt rámentem Corser-re és jót küzdöttünk a végén. Az időzítésem az utolsó kanyarokban nem volt tökéletes és ő is nagyon jól védekezett. Ma a legjobb, amit elérhettem a második hely volt, és ezzel boldog vagyok.”
A Supersport VB nyitánya inkább a tavalyi év folytatásának tetszett, mivel a 2005-ös világbajnok Charpentier vitte a kvalifikációt, ezzel a lendülettel a versenyt is. Idén is Kevin Curtain tűnt az egyetlennek, aki felveheti a versenyt a Ten Kate pilótájával, de ő is maximum megközelíteni tudta a franciát, miközben Sofuoglu őt szorongatta hátulról. A végén Charpentier már 1’33-as körökkel adta a másodperceket a Yamahásnak, akinek ráadásul még a zászlóját is összecserélték a rendezők a dobogón. Némi színt vitt a versenybe, hogy a vezető hármas mögött Suzukik és Kawasakik is küzdöttek a pozíciókért, nemcsak a tavalyi Honda-Yamaha párharcnak lehettünk tanúi.
Következő hétvégén Phillip Island-re látogat a mezőny, ahol valószínűleg az ausztrálok fogják diktálni a tempót, és ahol talán pontosabb képet kapunk az idei erőviszonyokról, mint a még mindig újnak számító qatari pályán.
torro
Végeredmény
SBK
1. futam:
1. James Toseland – Winston Ten Kate Honda
2. Troy Bayliss – Xerox Ducati
3. Andrew Pitt – Yamaha Team Italia
4. Troy Corser – Alstare Suzuki Corona Extra
5. Michel Fabrizio - DFX Treme Honda
6. Alex Barros – Klaffi Honda
7. Roberto Rolfo - Ducati SC Caracchi
8. Pierfrancesco Chili – DFX Treme Honda
9. Marco Borciani - Sterilgarda Berik Ducati
10. Max Neukirchner – Pedercini Ducati
11. Norick Abe – Yamaha Motor France
12. Karl Muggeridge – Winston Ten Kate Honda
13. Regis Laconi – PSG-1 Kawasaki
14. Sebastien Gimbert - Yamaha Motor France
15. Ruben Xaus - Sterilgarda Berik Ducati
2. futam:
1. Troy Corser – Alstare Suzuki
2. Troy Bayliss – Xerox Ducati
3. Noriyuki Haga – Yamaha Team Italia
4. James Toseland – Winston Ten Kate Honda
5. Andrew Pitt – Yamaha Team Italia
6. Lorenzo Lanzi – Xerox Ducati
7. Alex Barros – Klaffi Honda
8. Michel Fabrizio - DFX Treme Honda
9. Karl Muggeridge – Ten Kate Honda
10. Ruben Xaus - Sterilgarda Berik Ducati
11. Norick Abe – Yamaha Motor France
12. Roberto Rolfo – Ducati SC Caracchi
13. Fonsi Nieto – PSG-1 Kawasaki
14. Marco Borciani - Sterilgarda Berik
15. Sebastien Gimbert - Yamaha Motor France
Pontállás:
1. Troy Bayliss – 40 pont
2. Troy Corser – 38pont
3. James Toseland – 38 pont
4. Andrew Pitt – 27 pont
5. Michel Fabrizio –19 pont
6. Alex Barros – 19 pont
7. Noriyuki Haga – 16 pont
8. Roberto Rolfo – 12 pont
SSP
1. Sebastien Charpentier – Winston Ten Kate Honda
2. Kevin Curtain – Yamaha Motor Germany
3. Kenan Sofuoglu – Winston Ten Kate Honda
4. Javier Fores – SLM Racing Yamaha
5. Johan Stigefelt – Dark Dog Stiggy Motorsports Honda
6. Robin Harms – Stiggy Motorsports
7. Massimo Roccoli – Yamaha Team Italia
8. Christian Zaiser – LBR Ducati Racing
9. Gianluca Vizziello – Yamaha Team Italia
10. Josh Brookes – Ducati SC Caracchi
Pontállás:
Sebastien Charpentier – 25 pont
Kevin Curtain – 20 pont
Kenan Sofuoglu – 16 pont
Javier Fores – 13 pont
Stigefelt 11
Harms 10