Rossi az új M1 nagy kanyarsebességnél előjövő vibrációja miatt új vázat kért a Yamahától, amit David Brivio csapatfőnök secperc alatt, már a Francia Nagydíj pénteki időmérőjére hadrendbe is állított. A döntés helyesnek bizonyult, mivel aznap mindkét szabadedzésen a gyári Yamaha-pilóták álltak az élen, először Rossi majd Edwards volt a leggyorsabb. A szombati szabadedzésen még mindig Edwards volt a legjobb, de a kvalifikáción fenekestül felfordult a sorrend. Pedrosa begyűjtötte sorban második rajtelsőségét, a második legjobb Nakano lett a zöld szörnnyel, Hopkins Suzukija pedig teljessé tette a vasárnapi első sort. Meg kell még említeni De Puniet negyedik idejét, ami azért bámulatra méltó, mert a Kawasakival olyan sztárokat vert meg, mint Melandri vagy Capirossi. Rossi és csapattársa csak a hetedik és a kilencedik helyre kvalifikálta magát.
Az időmérők során még egy szokatlan dolog történt. Stoner brutálisan gyors RCV-je mögé Hopkins GSV-R-je iratkozott fel 292 km/h-val a csúcssebesség táblázat második helyére. A Suzuki állítólag egy sokkal jobban csúcsteljesítményre kihegyezett erőforrással próbálkozik, mely ezek szerint bevált. Nyilván a Kawasakinál is izmosítottak valamicskét a gépen, mert Nakano gépe még Gibernau Ducatijánál és Stoner kivételével az összes Hondánál gyorsabb volt. Végre úgy tűnik, hogy a kisebb gyártók eséllyel vehették fel a versenyt a két gigász ellen, ám több szerencsétlen véletlennek köszönhetően ez nem így alakult.
Hopkins kitűnően kezdett
A rajt után mindjárt az első kanyarbejáratnál De Puniet Kawája elterült a kavicságyban, miután Rossi egy ütközést elkerülvén szélesített egyet az íven. Ennek következtében Edwards és Gibernau is kénytelen volt átvágni a kavicságyon, és az utolsó helyeken folytatni a versenyt. Nakano a rajtnál kiugrott, így a boxutcán való áthaladás után az utolsó helyre térhetett vissza. Az első körökben Melandri vezetett, majd Hopkins állt az élre, de a minden tartalékát mozgósító Rossi egyszerűen átgázolt a mezőnyön és pár kör alatt az élre küzdötte magát. Egyedül a mindkét kerekén puha keverékű gumival motorozó Pedrosa tudta csak követni. Ugyan Hopkins is próbálkozott egy ideig és szépen tartotta is a lépést kettejükkel, de hibázott és kicsúszott.
Pedrosa elgumizta magát
A trónkövetelő spanyol mindent megpróbált de a gumik kopása miatt folyamatosan visszacsúszott. Nyolc körrel a vége előtt aztán Rossi motorja látványosan lelassult a blokk meghibásodása miatt, így Vale nulla ponttal hagyhatta el Franciaországot. „ A csapat nagyszerű munkát végzett az új vázzal a hétvégén és igazán élveztem, hogy a verseny alatt ilyen gyorsan tudtam menni. Ezért igazán kár, hogy így végződött és természetesen nagyon csalódott vagyok. Minden olyan jól ment, a motor, a gumik tökéletesek voltak aztán a blokk elszállt. Karrierem során mindössze párszor történt velem ilyesmi, így a mai csakis az állandó balszerencsénknek köszönhető.” – nyilatkozta Vale szomorúan.
Melandri második győzelme
Pedrosa nem örülhetett sokáig első helyének, mert a mögötte lévő, folyamatosan gyors köröket motorozó Melandri hamar megelőzte, ráadásul a befutó során még Capirex is betette a Ducatit Hondája elé. Az idén először ismétlő győztes Melandri a következőt nyilatkozta: „Örülök és meg szeretném köszönni a Michelinnek a tökéletes gumiválasztást. Jól rajtoltam így az első körben már az élre állhattam. Hopkins aztán megelőzött, mert én és a motorom az első körökben kicsit gyengélkedtünk, de ahogy néhány kör után nőtt a gumihőmérséklet, a motor kezdett egyre jobban viselkedni, így az élvonalhoz hasonló időket mentem. Majd ahogy a körök teltek, megfordult a fejemben a győzelem is és megelőztem Lorist majd, ahogy elérkezett a megfelelő idő, Pedrosát is.”
Negyedikként Stoner futott be Hayden előtt, míg hatodikként érkezett az utolsó helyekről Edwards aki ki tudja mit művelt volna, ha nincs a rajt előtti kis ramazuri. A bajnokságot még mindig Hayden vezeti nem kiemelkedő, de egyenletesen jó teljesítményének köszönhető 83 ponttal, majd Melandri és Capirex következik szorosan mögötte azonos 79 ponttal.
Rossi csak a nyolcadik helyen van, jó negyven pontnyi hátránnyal. Nyilatkoztaiból kiderül, hogy a nyolcadik bajnoki címéhez szinte mindegyik sorban következő versenyt meg kell nyernie.
A 250-es befutó igazi csemege volt
A negyedliteresek versenyén az év elején még fölényesen versenyző Lorenzo nagyot hibázott, mikor keményen betette a motorját Locatelli már megkezdett ideális ívére és nekiment az olasznak. Szó szerint hátba támadta a Team Toth versenyzőjét, aminek köszönhetően Loca vissza is esett a hetedik helyre, pedig a harmadik helyen nagyon jó időket motorozott előtte. Locatelli végül Barberát legyűrte és sajgó bordákkal hatodik lett. „A versenyen nagyon jó rajtot vettem és úgy éreztem, hogy tudok menni Dovival és a csapattársával. Amikor Lorenzo nekem jött, hirtelen azt sem tudtam, hogy mi történt. Kellett néhány kör mire megint összeszedtem a gondolataimat. Megsérült a motorom és a bordáim is nagy ütést kaptak az ütközés során. ... Óriási szerencsém volt, hogy nem estem el. Ha elesek, biztos, hogy kapott volna a fejére, mert már sokadik alkalommal felelőtlenül motorozik és nemcsak saját, hanem mások biztonságát is veszélyezteti.” - mondta Loca a verseny után. A futamon látványos harcban a japán Takahashi megverte csapattársát Doviziosot, míg mögöttük az Aoyama testvérpár ért be, akik közül Shuhei jött ki jobban a családi küzdelemből. A bajnokságot 92 pontjával Dovi vezeti a 78 pontos Barbera és a további három pont hátrányban lévő Hiroshi Aoyama előtt.
Lüthi és a Honda feltámadt
A ’huszonötösök versenye hasonlóképp tele volt meglepetésekkel. Lüthi a kilencedik helyről rajtolva nagyon szép versenyzéssel nyert, noha a szerencse is segítette, mivel Bautista motorja az utolsó körben meghibásodott. A svájci mögött Kallio és Lai ért be, Bautista épp csak negyedik lett. „A rajtrácson mindannyian láttuk a nedves foltokat, de nagyon meleg volt ezért a slick gumikat választottuk. Sokat kockáztattam az első körökben, volt pár nagyobb megcsúszásom is. Ahogy a pálya elkezdett száradni, kezdtem gyorsulni és az élre törtem. A végén Alvaro még elkapott, de követtem őt és volt egy jó előzési tervem az utolsó körre. Azonban az ő motorja megállt, így nagyon egyszerű volt a győzelem.”
Műszaki hiba miatt a várt jó eredmény elmaradt
Sajnos Talmácsi hiába rajtolt ismét kitűnően, egy tönkrement vízpumpa miatt folyamatosan lassult és végül csak a tizenhetedik helyen ért célba. „Három kör után a hűtővíz hőmérséklete elkezdett emelkedni így egyre kevésbé bíztam a motorban. Tartottam attól, hogy a blokk megadja magát ezért lelassítottam. Noha az időmérők alapján azt hittem értékes pontokat szerezhetek, egyet sem sikerült.” – nyilatkozta Gábor. Tóth Imi a huszadik helyen ért be és elégedett volt már a futómű beállításaival. A pontállást még mindig Bautista vezeti 99 ponttal, bár ő és Kallio kicsit kezdenek ellépni az üldöző 56 pontos Faubeltől.
Kapcsolódó anyagok:
Pedrosa, Barbera: Megvan az első! - MotoGP Shanghai
Hátulról előre - MotoGP Isztanbul