A királykategória pénteki edzéseredményei alapján látszott, hogy a Honda-Michelin párosnak igencsak fekszik a pálya, ugyanis az első öt leggyorsabb versenyző – Hayden vezetésével – mind Hondás volt. Csakhogy másnap a kvalifikáció már esős időben zajlott és ez keményen megkavarta a papírformát, köszönhetően elsősorban a kitűnő Bridgestone esőgumiknak. Az ezres gépekkel a csúszós körülmények miatt így rosszabb idővel kvalifikáltak a versenyzők, mint a két kisebb géposztály, mivel azoknak a pénteki edzésidő is számít és akkor még száraz volt a pálya. Hatalmas meglepetésre Chris Vermeulen lett a leggyorsabb vízen a Suzukival és ezzel megszerezte élete első pole pozícióját a MotoGP-ben, mellőle indulhatott az ötvenedik MotoGP futamát ünneplő Hayden és a két Ducatis. Rossi csak a tizenegyedik rajtkockába hozta Yamaháját (szó szerint azt mondta, hogy: „Nagy szarban vagyunk!”), de Melandri és Pedrosa még hátrébb került.

Esőben jól teljesített a Vermuelen-Suzuki páros

A rajtnál Vermeulen jött el a legjobban, de Gibernau nem sokkal később már átvette a vezetést. Megpróbált ellógni, de Hopkins a másik Suzukival követni tudta. A sors keze, hogy később mindketten fokozatosan visszaestek a Bridgestone-ok fokozatos tapadásvesztése miatt, és Gibernau a tizenegyedik, Hopper pedig egy boxkiállást követően a tizenhetedik helyen fejezte be a versenyt. „Alapvetően csalódott vagyok, én megtettem mindent amit tudtam.” – nyilatkozta Hopkins a verseny után. „Jól rajtoltam és az elején mind a motor, mind a Bridgestone-ok tényleg kitűnően dolgoztak és örültem, hogy Sete Gibernau-t követtem. Körülbelül a hatodik-hetedik kör tájékán a gumi elkezdett csúszkálni a kanyarbejáratoknál és a következő körökben visszaestem – eljutott egy olyan pontra az egész, ahol már kezdett kicsit veszélyessé válni. Kimentem új gumiért és megpróbáltam minél több pontot gyűjteni.”

Capirossi saját bevallása szerint másik gumikeveréket választott, mint Gibernau és ezért tudott legjobb Bridgestone-osként a hatodik helyen végezni de elmondta, hogy nagyon sokat kell dolgozni a gumikon, mivel a következő futam Sanghajban lesz és az sem igazán fekszik a japán gumiknak. Vermeulen épp egy hajszállal maradt alul a Capirex-szel folytatott küzdelemben, így hetedik lett, ami újoncként egy nem épp bajnoki motoron igazán figyelemre méltó. Miután a verseny elején vezető Bridgestone-os pilóták fokozatosan visszaestek, eljött a hondások ideje. Hayden, Stoner, Melandri és különösen a leghátsóbb régióból fantasztikusan előretörő Pedrosa óriásit meccselt a dobogós helyekért.

Hatalmas a csata a dobogós helyekért

Az fiatal spanyol sajnos egy hiba után az utolsó körökben mindent kockára tett és kicsúszott egy balosban. Kár volt érte, mert a tizenhatodik helyről egészen a vezető helyig is eljutott. A másik újonc, Stoner szintén kitűnően versenyzett, sokáig vezetett de az utolsó körben a rutinosabb, a tavalyi verseny győztese Melandri megelőzte és megnyerte a versenyt. Stoner igazán örült az újabb dobogós helyének: „Olyan közel voltam, hogy azt hiszem nyerhettem volna. Szeretném megköszönni a csapatomnak, Jerez után keményen dolgoztunk a teszteken és a dolgok kezdenek tényleg összeállni. A mostani sajtókonferencián Valentino azt mondta, hogy nincs még tapasztalatom a kopott gumikkal, de ki kell őt javítanom és azt mondanom, hogy Qatarban influenzás voltam. Boldog vagyok, hogy a dobogón lehetek még akkor is, ha nem tudtam megdönteni a legfiatalabb versenyző rekordját.”

„Nagy szarban vagyunk!”

Az emlegetett Rossi a tizenegyedik helyről rajtolva viszonylag óvatosan kezdett, ráadásul a második körben egy elrontott féktávnak köszönhetően vissza is esett a tizenharmadik helyig. Persze ismerjük őt így nem volt meglepő, hogy hatalmas hajrában a végső negyedik helyig hozta a Yamahát, mindössze nyolc tizeddel lemaradva Nicky Haydentől. „Jól jöttem el a rajtnál, de eszembe jutottak a Jerezben történtek és, hogy mi történt Lorenzoval a 250-eseknél, így inkább belülre húzódtam, ami 4-5 pozícióba került. Az első kör végére visszahoztam ezeket a helyeket, de a második körben hibáztam fékezés közben és vesztettem három másodpercet és ezzel együtt a mai dobogós helyezésemet. Nagyon sok problémával küzdöttem ezen a hétvégén de egy részüket még a verseny előtt sikerült megoldanunk, plussz még egy fontos dolgot módosítottunk a warm-up után. Így a motor rendben volt, főleg a verseny második felében, amikor igazán élveztem vele a motorozást.”

Ha a Bridgestone-nak nem feküdt ez a pálya akkor a Dunlopnak még annyira sem, Checa csak a tizenötödik helyig jutott a többiek pedig még hátrébb végeztek.

A bajnokságot a folyamatos dobogós helyezései miatt Hayden vezeti Capirossi előtt, harmadik helyre jött fel Melandri míg Rossi egyelőre csak az ötödik.

A hétvége legizgalmasabb versenye minden bizonnyal a negyedlitereseké volt. Lorenzo ugyan ismét megszerezte az első rajtkockát, de Shuhei Aoyama közreműködésének köszönhetően az első kanyar bejáratánál tovább nem jutott, ahogy mindezektől függetlenül még legalább három versenyző sem. Az első hely sorsa ezzel végképp nyílttá vált és a vezető hatosból – De Angelis, Dovizioso, Barbera, Locatelli, Takahashi, Aoyama - szinte az utolsó körig bárki győzhetett volna. Tényleg test-test elleni küzdelem folyt a pályán, aminek az akkor épp harmadik helyen motorozó Alex De Angelis itta meg a levét, aki az egyenesben Barberával ütközött és kisodródott a fűre. A san marino-i srác szerencséje, hogy egyáltalán a motoron maradt, noha a jó eredmény ismételten elmaradt és csak tizenkettedik lett. Végül Hiroshi Aoyama történelmi győzelemre vitte a KTM-et, Barbera pedig másodikként futott be Dovizioso előtt. „Már szinte veszélyes volt, ami az utolsó körben történt. Végig toltam ahogy tudtam és a motor is jól teljesített. Dovi nyitva hagyta az ajtót, bementem belülre és magam mögött tudtam tartani őket a következő bal- és jobbkanyarban. Annyira örülök ennek az eredménynek mind saját magam, mind a KTM miatt.” – nyilatkozta örömittasan a japán.

Egy hajszálon múlt a harmadik hely

A Team Toth versenyzője, Roberto Locatelli kitűnően versenyzett és végig dobogóközelben volt úgy, hogy az igazán veszélyes szituációkból igyekezett kimaradni. A negyedik hely elismerésre méltó és ismét megmutatta, hogy van még az olaszban spiritusz. A bajnokságot Dovizioso vezeti két ponttal megelőzve Lorenzo-t, mögöttük alig lemaradva Aoyama és Barbera.

A huszonötösöknél Bautista ismét kitűnő formában volt, a szombati eső miatt a pénteki edzésidők alapján alakult a kvalifikáció így a spanyol indulhatott az élről, mellőle Pasini, Corsi és Faubel. Talma a hatodik, míg Tóth Imi a huszonharmadik helyről indult másnap.

Továbbra is futóműproblémák

A teljesen száraz versenyt Hector Haubel nyerte, aki nagyszerű küzdelemben utasította maga mögé csapattársát, a bajnokságot vezető Bautistát. A mezőny eleje sokáig nagyon együtt volt, de a végére a vezető kettős meglógott, az őket üldöző Kallio pedig motorhibával kiállni kényszerült. Sergio Gadea lett a harmadik, Corsi, Olive és Talma előtt. „Sajnos nem tudtuk megoldani az első verseny óta tartó futómű problémát. A hátsó rugózás nem dolgozik jól ezzel a gumival és pár kör után a motor tapadást veszít. Ez történt ma. Jól kezdtem de később le kellett lassítanom. Akárhogy is, nem vagyunk olyan messze az élvonaltól és tíz másodperc nem olyan nagy hátrány. Örülök, hogy én vagyok a legjobb hondás.” Tóth Imi sajnos szintén futóműbeállítási problémák miatt visszaesett és a huszonkilencedik helyen fejezte be a versenyt. A világbajnokságot magasan Bautista vezeti még mindig, mögötte Faubel és Gadea majd harminc pont hátránnyal. Következő forduló két hét múlva Kínában. - torro

Kapcsolódó anyagok:

A király visszatért - MotoGP Qatar

MotoGP sötétben

Vörös hajnal - MotoGP Jerez

Végeredmény