Alapkoncepció – „Olvassunk a versenyző gondolataiban”
Takanori Okuma, a Honda kutatás-fejlesztés RC212V főprojektjének vezetője így részletezi az RC212V mögött rejlő alapelveket:
„Amikor elkezdtük fejleszteni a 800 köbcentis gépet, amely tulajdonképpen a Honda MotoGP-motorjának „második generációja”, kiemelt hangsúlyt fektettünk arra, hogy kiváló kezelhetőséget és vezethetőséget érjünk el. A motor kialakítását illetően az új, 800 köbcentiméterre csökkentett hengerűrtartalomnak leginkább megfelelő, V4-es kialakítás mellett döntöttünk. Ahelyett, hogy kizárólag a csúcsteljesítményre összpontosítottunk volna, arra is figyeltünk, hogy megfelelő legyen a teljesítmény leadásának karakterisztikája, ami jelentősen befolyásolhatja a köridőket. A továbbfejlesztett vezérlőrendszerek használatával elértük, hogy a motor jól vezethető alacsony illetve közepes fordulatszám-tartományban, és kiváló a teljesítménye gyorsításkor, amikor a maximumon pörög.”
„Ami a vázat illeti, továbbfejlesztettük az RC211V esetében kidolgozott „tömegközpontosítási” megoldást, hogy még fürgébb legyen és javítsunk a motor gyors irányváltoztatási tulajdonságain. A külső megjelenése agresszív és innovatív, emellett jobban vezethető és a légellenállása is kedvezőbb. Az évadnyitóig és azután is, a teljes jövő évi szezon alatt folytatjuk a motor fejlesztését.”
Műszaki jellemzők
Teljes hossz: 2050 mm
Teljes szélesség: 645 mm
Teljes magasság: 1125 mm
Tengelytáv: 1440 mm
Szabad hasmagasság: 125 mm
Tömeg (kg): 148 kg fölött
Motor: folyadékhűtésű, négyütemű, V-elrendezésű, négyhengeres, két felül fekvő vezérműtengellyel, hengerenként 4 szeleppel
Lökettérfogat: 800 cm3
Legnagyobb teljesítmény: n.a.
Váz: hídváz
Első kerék (coll): 16.5
Hátsó kerék (coll): 16.5
Első felfüggesztés: Teleszkópvilla
Hátsó felfüggesztés: Új Unit Pro-link
Üzemanyagtartály befogadóképessége: 21 liter
Dani Pedrosa első benyomásai az RC212V-ről
Motegiben, a szeptemberi japán nagydíj után, amikor először bemutatták a motort a nyilvánosságnak, Dani Pedrosa 30 kört tett meg az RC212V prototípusával. Bár a teszt elsődleges célja a kezdeti értékelés volt, Pedrosa különösen figyelemre méltó, 1:48,210-es köridőt teljesített. Az alábbiakban ő mondja el, mit gondol arról a motorról, amelyet jövőre ő és az éppen most megkoronázott világbajnok, Nicky Hayden fog vezetni.
Mik az első benyomásaid az RC212V prototípusáról?
Kicsit nehéz alaposan elemezni a motort, mert csak néhány kör megtételére volt lehetőségem. De az első benyomásom az, hogy nagyon jól érezhető a motor, ami nagyon fontos az első prototípus tesztelésekor. Nem foglalkoztunk a beállításokkal – csak az áttételen változtattunk valamennyit -, de egyértelmű volt, hogy az egész eléggé hasonló érzetet kelt, mint az RC211V.
Meg tudtad ítélni, mennyire könnyen kezelhető?
A motor határozottan kisebb, ami számomra előny, mivel így könnyebben tudom irányítani. A motoron ülve a könyökömmel meg tudtam érinteni a térdemet, amit az RC211V esetében nem tudok megtenni. Ez egy versenymotor esetében hasznos.
Mit tudsz mondani a teljesítményleadásról?
A motor karaktere egy kicsit másnak tűnik, mint az RC211V esetében, de, ahogy már említettem, ez még csak az első tesztem volt, és még folyik a fejlesztés, szóval ez még változhat. Azon kívül nem is nyomtam olyan keményen.
Könnyebb vele menni, mint a 990 cm3-essel?
Igen, úgy tűnik, könnyebb vele menni, mert néhány dolog kisebbnek hat a motoron és a hátsó váznyúlvány is lényegesen rövidebb, amitől az egész motor sokkal kompaktabbnak látszik. Néhány jellemvonásában inkább hasonlít egy 250 cm3-esre, de ez akkor is egy MotoGP-motor. Nem tudom, hogy kanyarban gyorsabb lesz-e, mert Motegiben sok a hajtűkanyar, és nagyon alacsonyak a kanyarsebességek.
Szerinted melyek azok a jellemzők, amelyek jobbak, mint a 990 cm3-esnél?
Számomra a méretek. Nem vagyok magas, és ez a motor valamivel jobban illeszkedik az én méretemhez, mint a 990-es. Bár a magasság és a tömeg ugyanakkora, mint az RC211V esetében, a motor kisebb, kompaktabb, és ez jó.
Satoru Horiike – A HRC ügyvezető igazgatója
„Elégedettek vagyunk az RC212V prototípusának fejlesztési folyamatával. Takanori Okuma vezetésével a fejlesztőcsapatnak sikerült tartani a HRC által felállított fejlesztési és tesztelési program időtervét. Biztosak vagyunk benne, hogy a téli tesztek jók lesznek, és már alig várjuk, hogy versenyezhessünk a MotoGP-nek ebben az új, izgalmas korszakában.”
Kapcsolódó anyagok:
Rossi bukott, Hayden a bajnok!
Megvan Talma jövő évi szerződése