A Yamaha Motor ma bejelentette, hogy készen áll a versenyzésre a frissen kifejlesztett, elektromos hajtású TY-E 2.0-val, mely a 2022-es FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme) triálmotoros világbajnokságon fog indulni.

yamaha-ty-e-20-2022
Immáron közel négy éve folyamatosan fejlesztik a cég elektromos versenymotorját, és a fejlődés ütemére jellemző, hogy azonos méret és súly mellett most majdnem háromszor (!) nagyobb az akkumulátor kapacitása, mint 2018-ban volt, míg a motor tömege 70 kilóra csökkent

A hangtalan triálmotor előnye a benzinesekkel szemben, hogy már „alapjárattól” rendelkezésre áll a villanymotor elképesztő forgatónyomatéka, így könnyebb kivitelezni a bonyolult ugrásokat, manővereket. Az sem mellékes, hogy mivel nincs a TY-E 2.0-n kipufogó, sem olajteknő, közel 35 centis szabad hasmagassággal büszkélkedhet a modell.

yamaha-ty-e-20-2022
Yamaha TY-E 2.0

Az újdonság idén júniustól vesz részt a vb-n – Kenichi Kuroyama fejlesztő és versenypilóta vezetésével – a Yamaha Factory Racing Team színeiben.