Bár továbbra is a jól ismert, 890 köbcentis, 119 lovas sorhármas dolgozik a Tracer 9, 9 GT és 9 GT+ modellben, ezt és a vázat leszámítva csak úgy roskadozik az új fejlesztésektől a japánok világjárója.
Megjelent az új Yamaha Tracer 9
Tesztünkön igencsak meggyőző volt a minden földi jóval felszerelt Tracer 9 GT+, ám utódja, a tegnap délután leleplezett, 2025-ös változat így is köröket ver a felmenőkre.
A kategória „legfejlettebb elektronikai rendszere” támogatja a pilótát vezetés közben – áll a Yamaha jellemzésében –, beleértve a dőlésérzékeny ABS-t, kipörgésgátlót, valamint az egykerekezést meggátoló segédletet.
Szintén újdonság, hogy az alapmodellre is felszerelhető a GT és a GT+ okoskulccsal nyitható, háromdobozos csomagtartórendszere, a 7 colos TFT-műszeregység pedig alapáron Garmin navigációs programot is tartalmaz a GT és a GT+ változaton.
Természetesen az R9-hez és az MT-hez hasonlóan ehhez is elérhető az Y-AMT, vagyis az automatikus üzemmódban is használható okosváltó, és a két gazdagabb felszereltség kivitelen a LED-Mátrix fényszóróért sem kell felárat fizetni. Mindezt megkoronázza az elektronikus vezérlésű felfüggesztés, a motorosan állítható légterelő, no meg az átdolgozott üléshelyzet és a vastagabb párnázású nyereg, mely révén a vezető és utasa is nagyobb kényelemben utazhat a Traceren.
A fűthető markolat, a GT és a GT+ alapáras, automatikus rögzítőféke, a sebességtartó automatika (tempomat) és a GT+ adaptív, távolságtartó tempomatja már csak hab a tortán, amivel a csúcsmodell egyértelműen a túragépek prémium géposztályába tartozik.