Bár továbbra is a jól ismert, 890 köbcentis, 119 lovas sorhármas dolgozik a Tracer 9, 9 GT és 9 GT+ modellben, ezt és a vázat leszámítva csak úgy roskadozik az új fejlesztésektől a japánok világjárója.

yamaha-tracer-9-2025-y-amt
Egy motor, háromféle felszereltségi szint: Tracer 9, 9 GT és 9 GT+ néven érkeznek a Yamaha 2025-ös túragépei

Megjelent az új Yamaha Tracer 9

Tesztünkön igencsak meggyőző volt a minden földi jóval felszerelt Tracer 9 GT+, ám utódja, a tegnap délután leleplezett, 2025-ös változat így is köröket ver a felmenőkre.

yamaha-tracer-9-2025-y-amt
Több Yamahához hasonlóan a Tracer is könnyű Spin Forged kerekeket kapott, ami a kisebb rugózatlan tömegnek és pörgettyűs hatásnak köszönhetően megkönnyíti a gyors irányváltásokat

A kategória „legfejlettebb elektronikai rendszere” támogatja a pilótát vezetés közben – áll a Yamaha jellemzésében –, beleértve a dőlésérzékeny ABS-t, kipörgésgátlót, valamint az egykerekezést meggátoló segédletet.

Szintén újdonság, hogy az alapmodellre is felszerelhető a GT és a GT+ okoskulccsal nyitható, háromdobozos csomagtartórendszere, a 7 colos TFT-műszeregység pedig alapáron Garmin navigációs programot is tartalmaz a GT és a GT+ változaton.

yamaha-tracer-9-2025-y-amt
Már a GT kivitel is LED-Mátrix fényszóróval, valamint elektronikusan vezérelt felfüggesztéssel lép színre, és újdonság a motorosan állítható légterelő is

Természetesen az R9-hez és az MT-hez hasonlóan ehhez is elérhető az Y-AMT, vagyis az automatikus üzemmódban is használható okosváltó, és a két gazdagabb felszereltség kivitelen a LED-Mátrix fényszóróért sem kell felárat fizetni. Mindezt megkoronázza az elektronikus vezérlésű felfüggesztés, a motorosan állítható légterelő, no meg az átdolgozott üléshelyzet és a vastagabb párnázású nyereg, mely révén a vezető és utasa is nagyobb kényelemben utazhat a Traceren.

yamaha-tracer-9-2025-y-amt
A GT+ a valaha készült, leggazdagabb felszereltségű Tracer, hiszen alapáron jár az Y-AMT erőátvitel, az adaptív tempomat, a holttérfigyelő, a kulcs nélkül nyitható-zárható oldaldoboz-szett, az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer és a csekély karbantartási igényű láncszett – hogy csak a legfontosabbakat említsük

A fűthető markolat, a GT és a GT+ alapáras, automatikus rögzítőféke, a sebességtartó automatika (tempomat) és a GT+ adaptív, távolságtartó tempomatja már csak hab a tortán, amivel a csúcsmodell egyértelműen a túragépek prémium géposztályába tartozik.