Múlt hét végén jelentette be a Yamaha Motor, hogy két modell, név szerint az MT-09 és az XMAX 300 is elnyerte a Red Dot Award elnevezésű, rangos, nemzetközi formatervezési díjat.
Díjnyertes MT-09 és XMAX 300 a Yamahától
A közleményben kiemelték, hogy ez az egymást követő 13. év, amikor a Yamaha legalább egy motorkerékpárja Red Dot-díjat nyer.
Azt is hozzátették, hogy a lelkiismeretes formatervezés a gépek hétköznapi használatát is nagyban megkönnyíti, példaként említve az ösztönösen, oda sem pillantva kezelhető kormánykapcsolókat, melyek nagy segítséget jelentenek például városi motorozás közben, amikor a zsúfolt forgalomban nincs idő lepillantani a kezelőszervekre.
A díjazott XMAX 300 kapcsán felidézték, hogy a modell 2006-os bemutatása óta, azaz immáron 18 éve „Európa elsőszámú városi ingázómotorjaként” van jelen a piacon. Ami a formatervet illeti, olyan részletekkel érdemelte ki a motor az elismerést, mint a még nagyobb lábteret szavatoló ülésforma, a nyereg alatt kialakított, „kétsisakos” csomagtartó, valamint az utánozhatatlan, X-alakú fényszóró, mely messziről felismerhetővé teszi a Yamaha népszerű robogóját.
Itthon is népszerűek a Yamaha újdonságai
Úgy tűnik, a hazai piacon is nagyra értékelik a motorosok ezt a lelkiismeretes tervezést, és a munka eredményeként született gépeket, legalábbis a piaci adatok erre utalnak.
Az XMAX ugyanis a második legnagyobb darabszámban eladott nagyrobogó Magyarországon, derült ki a Datahouse adataiból, egyszersmind a legnépszerűbb modell a 125 és 300 köbcenti közötti géposztályban. Az MT-09-re sem lehet panasz, amiről tesztünk során mi is megbizonyosodhattunk – új, nyomatékosabb erőforrása és kifinomult felfüggesztése is egyaránt telitalálatnak bizonyult.