Nem kockáztat nagyot a Yamaha, ha tényleg egy gazdag felszereltségű, prémium kategóriás futóműre épülő sorhármas lesz a márka új sportmotorja. Elvégre a Kawasakinak is bejött a Z 900 RS SE, mely Öhlins és Brembo alkatrészekkel megszórt, igazi kuriózum, és a közel kétezer eurós felár dacára is szépen fogy.
Ilyen lehet az új Yamaha XSR900 GP
Mivel az XSR900 igazi telitalálat lett – sőt Kovács Bálint motorversenyzőt is lenyűgözte a pályán –, adja magát az ötlet, hogy ezt fésüljék át egy szintén régies stílusú idommal, mely remekül passzolna a modell jelenlegi formavilágához.
Ez remekül fejleszthető lenne – például az MT-09 SP Öhlins STX rugóstagjával és minden paraméterében állítható KYB villájával –, a fékrendszerhez pedig hozzá sem kell nyúlni a mérnököknek, hiszen a kiváló nyergek mellett radiális felső főhenger felel a lassításért az XSR-en. Persze ezt is lehet fokozni, hiszen az nem Brembo nyergek dolgoznak a motoron, ezeket még lecserélhetik M50-re vagy Stylemára, no nem mintha szükség lenne rá – a fékhatás és az adagolhatóság így is messze átlag feletti.
Nem csoda hát, hogy japán lapinformációk szerint ilyen formában, retrós külsővel születhet meg az új R9, sőt több forrás már XSR900 GP-ként emlegeti modellt, arra utalva, hogy készülhet klasszikus és modern, MT-09-alapú átirat is a kilencszázasból.