Kétféle változatban, R1 Race és R1 GYTR néven folytatja pályafutását a Yamaha literes superbike-ja. A nemrég leleplezett motorok közös jellemzője, hogy mindkettő csak pályakivitelben érhető el, és az is, hogy – az eddigiektől eltérően – feltűnően nagy szárnyak ékesítik a fejidomot.
Ez a látványos elem – a mérnökök elmondása szerint – gyorsítás közben csökkenti az első kerék elemelkedését, emellett kanyarban a pilóta több visszajelzést kap az abroncsról, és féktávon is stabilabbá válik tőle a motor.
Fontos különbség, hogy az R1 Race a versenycsapat tapasztalatain alapuló pályamotor, míg az R1 GYTR valódi versenygép, mely – idézzük – a MotoGP-győztes Yamaha M1 közvetlen leszármazottja. Minden egyes alkatrészét GP-technikusokból álló csapat fejlesztette, és ennek köszönhetően versenyre kész, felkészített modell megannyi teljesítménynövelő alkatrésszel.
Már ma láthatjuk a pályán az új Yamaha R1-et
Néhány órája jelentették be, hogy a japán gyár elkészítette a homologizációhoz szükséges darabszámot a 2025-ös R1-ből, melyet hitelesített is az FIM, így már a hétvégén, a cremonai nagydíjon ott lesznek a megújult motorok:
Ezzel hivatalossá vált, hogy a MotoGP-stílusú szárnyak felkerülnek a Superbike-versenyzők gépeire, és a Pata Prometeon Yamaha, valamint a GRT Yamaha pilótái is ezekkel lépnek pályára a világbajnokság olasz hétvégéjén.