Nemrég beszámoltunk róla, hogy a motorozást megkönnyítő, sőt pályán jobb köridőket hozó újítást mutatott be a Yamaha, mely az Y-AMT nevet kapta. Ez egy olyan hatfokozatú váltó, amit kézzel kapcsolhat a pilóta, akár egy ujjal is, amitől – a japán mérnökök elmondása szerint – gyorsabbá válhatnak a motorosok.

Az MT-09 és a Tracer 9 is Y-AMT váltóval érkezik 

Korábban még arról szóltak a hírek, hogy az MT-07, az R7 és a Ténéré kapja meg elsőként a sajátos erőátvitelt, ám a most közzétett videóból úgy tűnik, hogy a márka sorhármas motorjaiba is beépítik, mégpedig elsőkén az MT-09-be és a Tracerbe:

A nagyjából két-háromkilós plusz tömeget jelentő egység egyik legfontosabb erénye, hogy van hagyományos és automatikus üzemmódja is, sőt utóbbiból rögtön kettő, egy visszafogottabb és egy sportosabb. Az nem derült ki a bejelentésből, hogy melyik üzemmódban használták az Y-AMT-t, de a gyári adatok szerint 5,7 litert evett száz kilométeren a sorhármas erőforrással társítva, azaz nagyjából 10%-kal magasabb a fogyasztása, mint a hagyományos erőátvitellel.

yamaha-mt09-y-amt
Az első Y-AMT-modell, a kuplungkar nélküli MT-09

Az tehát már biztos, hogy idén ősszel érkezik a Yamaha első Y-AMT modellje, és ez alapján valószínűsíthető, hogy az MT-09-ben és/vagy a Tracerben láthatjuk először a szerkezetet.