Jorge Lorenzo és Valentino Rossi bemutatta a 2016-os Yamaha YZR-M1-et, mely sok tekintetben eltér a tavalyi futamokon látott masináktól. Az egyik legfontosabb változás, hogy a kereken ezer köbcentis, sornégyes, 240 lóerő feletti teljesítményű motor alatt elöl és hátul egyaránt 17 colos, MFR gyártmányú magnéziumfelnik kaptak helyet Michelin abroncsokkal. A könnyűfém váz sajátossága, hogy a villaszög az egyes pályáknak megfelelően személyre szabható, s a remek irányíthatósághoz az is hozzájárul, hogy a széleskörűen alkalmazott alumínium- és magnézium-alkatrészeknek köszönhetően - a szabályoknak megfelelő - 157 kilogrammos tömeget értek el. A fékrendszert a Brembo szállítja, elöl 320 és 340 millis karbontárcsák találhatók négydugattyús, radiálisan rögzített nyereggel, hátul pedig kétdugattyús nyereg és szimpla acéltárcsa teljesít szolgálatot.

yamaha-motogp-wsbk-motorok-7623
Két dudás egy csárdában? Lorenzo és Rossi idén is csapat- és vetélytársakként küzdenek a GP elsőségért

Közben az új szponzorral, a PATA-val felálló Yamaha Superbike csapat is leleplezte motorjait, melyeket idén Sylvain Guintoli és Alex Lowes terelget majd a pályákon. Ez utóbbiak bemutatkozására nem is kell sokat várni, hiszen február 26-án az Ausztrál Nagydíjjal kezdetét veszi az idei Superbike világbajnokság.

További képek »