Jó két évvel ezelőtt, a Tokiói Autószalonon láthatta először a nagyközönség a japánok elektromos prototípusait, melyeket Yamaha E01 és E02 névre kereszteltek. E mint elektromos, és 01-02 mint első és második modell – nem túl kreatív elnevezés, ám a motorok annál látványosabbak, technikájuk pedig igazán jövőbemutató.

Már idén piacra dobja elektromos motorjait a Yamaha

Tavaly májusban bukkantak fel az első szabadalmi rajzok, melyek arra utaltak, hogy szériagyártásba kerülhetnek a futurisztikus városi gépek, most pedig már azt is biztosra vehetjük, hogy idén leplezik le őket.

yamaha-elektromos-robogok
Várhatóan 10-11 kW-os teljesítményű, 90-100 km/órás végsebességű modell lesz az E01. Igazán látványos részlet az R1 vonalait idéző, íves orrkiképzés

Egyelőre nem sok részletet árultak el az E01-ről, de az biztosra vehető, hogy legfeljebb 11 kW-os teljesítményű lesz, hogy Európában A1-gyel is vezethessék a legalább 16 éves fiatalok. Noha felröppentek olyan pletykák, hogy ebben már cserélhető akkucsomag kap helyet, a szabadalmi terveken egy nagyméretű, fix telep látható.

yamaha-elektromos-robogok
Az E02 a segédmotorok táborát erősíti, így külön jogosítvány nélkül, B-vel is használható közúton

Ezzel szemben az E02 teljesítménye legfeljebb 4 kW lehet, szintén az EU-s előírások miatt. Mindkét újdonság leleplezése 2022-re várható, és az e-motorok egyre növekvő népszerűségét látva nem lepődnénk meg, ha a közeljövőben további típusok is érkeznének a japán márkától. Persze az igazi szenzáció a hidrogénüzemű nagymotor lesz, amit a Kawasakival közösen fejleszt a vállalat, de annak leleplezésére jó eséllyel még legalább 2-3 évet várnunk kell.